Toon posts:

USB Frontje op XaserII 6000 aansluiten op A7V333

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie helpt mij uit de brand?

er zit bij het MB een beschrijving van de USB aansluitingen als volgt:

USB1.1
5 10
NC
GND GND
USBp2+ USBp3+
USBp2- USBp3-
USBpower USBpower
1 6

Op het kabeltje van het USB frontje zitten allemaal losse contactjes(vrouwelijk) voor 1 pinnetje met termen erop als:

shield
vcc2
data 1
data 2
vcc1
gnd1
gnd2

nu ben ik niet zo'n electroman dus... maar ik wil niet meer achter mijn PC kruipen :D

Er zit ook nog een USB 2.0 port op mijn MB kan ik hem hier ook evt. op aansluiten.

heeft iem een overzicht van dit soort zooi? _/-\o_

Greetz jasper

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:25
Helaas niet, maar ik heb wel een vraagje aan jou: Hoe bevalt je kast je? Ik wil namelijk zo´n zelfde kast kopen, maar wat ervaringen van andere tweakers is nooit weg. Kun je op dat frontje wat reeds in de kast zit meerdere fans op aansluiten en hoe werkt dat display?

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 10:49
hmm, ik heb de kast ook, ben tevreden over de kast alleen het frontje leek mij eerst zo makkelijk, nu heb ik em leeg....

batterij van temp display is binnen 2 maanden leeg, hier moet je ff een grotere batterij aan modden.
fanschakelaar is niet bruikbaar voor alle casefans (onhandig) maar slechts voor 1 fan
usb aansluiting, ik kreeg er al 2 bij mn Apogee mobo en firewire heb ik niet...

verder mooie kast, maar achteraf gezien had ik beter een normale chieftec kunnen kopen...

fans zijn btw wel lekker stil :)

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 16:01

PhatFish

and, uhm......Moo

hccer schreef op 19 November 2002 @ 15:03:
Helaas niet, maar ik heb wel een vraagje aan jou: Hoe bevalt je kast je? Ik wil namelijk zo´n zelfde kast kopen, maar wat ervaringen van andere tweakers is nooit weg. Kun je op dat frontje wat reeds in de kast zit meerdere fans op aansluiten en hoe werkt dat display?
De kast is perfect hoor, maak je daarmaar niet druk om :) Weinig scherpe randjes en veel ruimte en meer van dat :) Dat frontje valt wel een beetje tegen, dat display werkt namelijk heel simpel: Hij laat de temp van de temp sensor zien, meer niet :D En ja, dat batterijtje is idd wel erg snel leeg. Er is verder 1 aansluiting voor een 3-pin fan en een 4-pin Molex aansluiting. Daar heb ik al mijn casefans op :9. De snelheid van de fans regelen is ook supersimpel: gewoon dat schuifje naar links of rechts doen :Y)
Als je dus al die fans die je erop wil hebben op elkaar kan doorlinken dan is er dus geen beperking. Er zijn echter dus maar 2 aansluitingen en verder zijn de bijgeleverde casfans gewoon op elkaar aan te sluiten.

edit:

Nu ik je post ffe weer lees zie ik dat je je vraag eigenlijk aan jasperc stelt. Zie dit maar als andere tweakers ervaring :+

Ennuh, die USB dingetjes heb ik maar gewoon in mijn kast laten hangen, geen zin om nou allemaal uit te zoeken wat waar moet. De FireWire moet je in je eigen FireWire poort/kaart proppen achteraan je kast.

...

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:25
Ik stelde die vraag eigenlijk in het algemeen, iedere ervaring is meegenomen, stel dat de topicstarter het nou een geweldige kast vindt, terwijl ieder ander het een bagger kast vindt. Wat voor batterij gaat er in dan? Zo'n knoop ding zeker? Misschien een domme vraag, maar als je het toch over modden hebt, kun je dat ding dan niet gewoon op je voeding aansluiten (natuurlijk geen 12 volt :P)

Ik zit nog te twijfelen tussen de 6000 of de 5000 serie, de 5000 is wel een stuk goedkoper, maar is geen aluminium. Scheelt dat nou veel in temperatuur en geluidsniveau? Het lijkt me dat de stalen variant meer geluid tegen houdt (niet dat er veel geluid geproduceerd wordt met de fans die erin zitten en de fans die ik zelf heb (papst ngml, 19 db)

Het gewicht is voor mij niet belangrijk, die 7 kilo extra is geen probleem, kast is toch wel zwaar (leuk alpha koelertje van een halve kilo erin weegt ook mee). En zo vaak versleep ik de kast niet.

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

Verwijderd

Waar kan ik deze kast kopen??

Verwijderd

Topicstarter
het is een top ding makkelijk te openen met een kliksysteem (ik kan ff niet op het juiste woord komen) maarruh verder hij is lekker ruim blablabla en hij ziet er gewoon ontzettend bruut uit alsof je er een muur mee kan kapotrammen (dat was mijn eerste indruk)

Ik heb hem gekocht bij http://www.sallandautomatisering.nl

ik heb alleen mijn USB nog steeds niet draaien...

Verwijderd

Ik heb laatst dezelfde kast gekocht. Ziet er strak uit en handig in gebruik. Ik heb alleen nog 1 probleem. Die kabeltjes waar eerder over gesproken wordt, voor het verbinden van de USB op je moederbord met het frontje, zijn te kort. Ik heb een MSI KT3 Ultr 2 mobo.
Heeft iemand hier al een simpele oplossing voor gevonden? Ik kan altijd die kabels gaan knippen en een stukje ertussen zetten.

Die regelaar voor de casefans is volgens mij wel te gebruiken als je al die stekkers voor die fans met elkaar verbindt. Dan kan je ze allemaal regelen.

Verwijderd

Topicstarter
GroteBroer!

Weet jij toevallig wel hoe je ze moet aansluiten? USB kabeltjus>?

vr. gr. JC

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Zoals je hier kan zien, staat de pinout in je manual.
Ik denk dat dit hem moet zijn. Maar ben niet aansprakelijk als er iets stuk gaat.
Kijk ook hier.

code:
1
2
3
4
5
6
7
shield -> gnd
vcc2   -> usb power (aan de kant van usbp3)
data 1 -> usbp2+
data 2 -> usbp3+
vcc1   -> usb power (aan de kant van usbp2)
gnd1   -> usbp2-
gnd2   -> usbp3-

[ Voor 72% gewijzigd door |sWORDs| op 26-11-2002 14:28 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Pagina: 1