"Standaard" e.d. roepen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik hoop dat ie hier goed staat.

Ik lees vaak bij mensen die net helemaal klaar zijn met hun eerste casemod (en daar ook trots op zijn), dat je bij heel veel reacties dit krijgt:
Mooi gedaan! Maar wel erg standaard!
En dan kunnen andere mensen het niet laten om dat ook weer te gaan zeggen dat het standaard is. In dit topic heb ik er dan ook wat over gezegt.

Eerlijk gezegt komt het mij een beetje mijn nek uit.

Kan hier daarom geen beleid tegenover worden gesteld?

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Tja als je een mod hebt gemaakt die gewoon al erg veel vaker gemaakt is dan is het toch een standaardmod en kan dat toch ook wel gezegd worden? Ik zie het probleem niet zo eigenlijk.

De meeste reacties in CME zijn nou niet echt 'discussie'-punten of zo. Men geeft een aantal foto's en vervolgens komen de reacties... Tja dat is CME :)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online
Ja maar om dat nou een stuk of 10 keer in een topic te lezen vind ik gewoon vervelend worden. 1 keer kan nog wel, maar als zoveel mensen dat gaan doen :/

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me kijkt sowieso een beetje met argwaan naar topics als die in CME. Een op één hoping van ooeee's en aaaaah's :|

User A: Mooi gedaan, netjes!
User B: Vet man :9 :9
User C: Kewl! Errug bruuuut!
User D: Ik vind hem niet mooi...

Heeft niks met tech te maken. In andere fora worden reply's als hierboven afgeschoten, in CME is het helaas niet te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Het zijn standaard reply's op standaard mods. :+
Ach, als iedereen "MOOI!!11 _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ " zegt dan gaat dat op den duur ook vervelen. Ik heb CME nog nooit anders gezien eik?

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-10 14:51

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Oplossing:
Elke topic die over een nieuwe mod gaat, standaard een pol erin met de opties van oohh en aah of bah wat lelijk.
Een reactie mag alleen als je tips of opmerking hebt van hoe het beter zou kunnen.

[ Voor 0% gewijzigd door Vae Victis op 19-11-2002 14:54 . Reden: duidelijker ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:30

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Iemand wil gewoon zijn pc showen, dat mag daar als ie gemod is.
Een standaard mod, dan krijg je dus zo'n reactie ertussen. Maar het topic wat jij noemt zie ik maar 1 zo'n reactie staan? Ik snap het probleem niet.. Er zijn genoeg andere reacties, en reacties wil de topicstarter graag horen! Postief èn negatief (tenminste, zou ik beide willen horen)
Als men zegt dat het standaard is, dan weet ie dat en kan ie verder, juist een extra drijfveer om er iets _anders_ van te maken.

Al met al, gewoon niet aan ergeren, het is een soort van kritiek op een casemod en dat hoort erbij. Het hoeft heus niet alleen lof en 'ooooh' te zijn, kritiek is handig en helemaal niet erg.

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online
HaaZ schreef op 19 November 2002 @ 14:53:
Iemand wil gewoon zijn pc showen, dat mag daar als ie gemod is.
Een standaard mod, dan krijg je dus zo'n reactie ertussen. Maar het topic wat jij noemt zie ik maar 1 zo'n reactie staan? Ik snap het probleem niet.. Er zijn genoeg andere reacties, en reacties wil de topicstarter graag horen! Postief èn negatief (tenminste, zou ik beide willen horen)
Als men zegt dat het standaard is, dan weet ie dat en kan ie verder, juist een extra drijfveer om er iets _anders_ van te maken.

Al met al, gewoon niet aan ergeren, het is een soort van kritiek op een casemod en dat hoort erbij. Het hoeft heus niet alleen lof en 'ooooh' te zijn, kritiek is handig en helemaal niet erg.
Goed in dat topic staat het dan maar 2 keer, maar ik heb topics gezien waar het veel erger was.

Maar ipv te roepen "Standaard!" kunnen mensen toch ook gewoon zeggen wat ze zouden kunnen verbeteren? Want standaard roepen is o zo makkelijk, maar probeer zelf maar is wat origineels te maken. Het is zo makkelijk nog niet, omdat er al veel originele mods zijn geweest.

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
ik vind CME sowieso een nep-forum ;)
Het is allemaal "oooooh, aaaaaah, wat mooooi!!, wat lelijk... bla bla" (wat hierboven ook gezegt is)
Als er nou lekker gediscussieerd werd met wat beter kan etc. heeft het tenminste nog wat inhoud, maar ik kom er nooit, en als ik er eens een keer kom, is het allemaal: 1st casemod etc.

Maargoed, het hoort bij Tweakers, en daarom moet het forum ook gewoon blijven bestaan :) (alsof het weg ZOU gaan omdat ik dat zeg 8)7 )

imo enzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlizzarD schreef op 19 november 2002 @ 15:00:Maar ipv te roepen "Standaard!" kunnen mensen toch ook gewoon zeggen wat ze zouden kunnen verbeteren? Want standaard roepen is o zo makkelijk, maar probeer zelf maar is wat origineels te maken. Het is zo makkelijk nog niet, omdat er al veel originele mods zijn geweest.
Dat geldt niet alleen voor reply's met 'standaard'.... maar ook voor de andere reply's, 89% dus, die met 'Strak!' 'Kewl' 'Mooi gedaan' etc.
Plague schreef op 19 november 2002 @ 15:04:Maargoed, het hoort bij Tweakers, en daarom moet het forum ook gewoon blijven bestaan :) (alsof het weg ZOU gaan omdat ik dat zeg 8)7 )

imo enzo :P
Nope, het hoeft niet weg... Maar het hoeft ook geen techpost te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Tja het is niet voor niets geweest dat CME is los gekoppeld van DOC. De reacties in CME zijn gewoon zo en blijven gewoon zo. Er is mijns inziens niks meer aan te doen, of je zou er tijdelijk 20 extra mods bij moeten nemen om dit te kunnen veranderen, met als extra gevolg dat er weer een heleboel mensen kwaad worden op de mods en dergelijke....

Gewoon daar heen gaan als je het leuk vind, de beginposts bekijken en de rest niet :)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Laatst online: 06-10 22:29
Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 14:50:
* BasieP kijkt sowieso een beetje met argwaan naar topics als die in CME. Een op één hoping van ooeee's en aaaaah's :|

User A: Mooi gedaan, netjes!
User B: Vet man :9 :9
User C: Kewl! Errug bruuuut!
User D: Ik vind hem niet mooi...

Heeft niks met tech te maken. In andere fora worden reply's als hierboven afgeschoten, in CME is het helaas niet te voorkomen.
oplossing wordt een appart 'forum' waar users hun case kunnen laten zien

dit is opzich wel een goed id, alleen moet er dan niet meer gereageerd kunnen worden in de style van OEEEEE aAAAAAAAh WAUW COOL etc..

het moet dan iets worden met bijvoorbeeld een voting systeem, en een reply systeem met alleen tech vragen zoals: 'hoe heb je ... gedaan', of 'misschien kan je ... beter ... doen ipv zoals je het nu heb'

is dat geen goed id?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Niet online
Het probleem is dat je dan weer een apart onderdeel van het forum krijgt, wat dan ook gecontroleerd moet worden. Of je schrijft een strikte FAQ over wat je wel en niet kan zeggen.

Het zou wel kunnen, een apart onderdeel waar je je casemod kan laten showen en erover kan praten wat goed is, en wat beter kan.

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
ik heb DE oplossing:
minstens 2 regels tekst per reactie, anders geeft ie een "foutmelding" :)
Dan krijg je of uitgebreide vragen, die mogelijk discussie opbouwen, of een goede reactie, met opbouwende kritiek.

natuurlijk wil 2 regels niet zeggen dat er iets goeds uit voort vloeit, maar het draagt er wel toe bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt vet!!! :9 :9 :9 Dat wil ik ook!!!!!!!!!! Wat heppie allemaal gebruikt dan? Zieter gewoon allemaal errruuuggh wreed uit! En was da voor'n lichie? Super gaaf, dat blauwe..... En goh, schrijf ik toch zo twee regels vol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het probleem is dat alles onderhand wel een keer voorbij gekomen is, en alleen nog mensen als ResetTim echt boeiende zaken en topics maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 15:32:
Echt vet!!! :9 :9 :9 Dat wil ik ook!!!!!!!!!! Wat heppie allemaal gebruikt dan? Zieter gewoon allemaal errruuuggh wreed uit! En was da voor'n lichie? Super gaaf, dat blauwe..... En goh, schrijf ik toch zo twee regels vol :)
zie de laaste regel van mijn post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Laatst online: 24-09 13:03

AcouSE

Swedish Chef

Plague schreef op 19 November 2002 @ 15:04:
ik vind CME sowieso een nep-forum ;)
[..]

JE KAN EEN SCHOP KRIJGEN HOOR!!!111

:P

[ontopic]
De besproken replies komen maar al te vaak voor, in ieder geval altijd in het begin van een topic. Daarna komen de wat intelligentere reacties (in de trant van 'hoe heb je dit en dat gedaan?').

Ik geloof niet dat hier veel aan te doen is. Ik kan me voorstellen dat users na vele uren gemod te hebben wel graag hun mod willen showen. En dan wil je natuurlijk bovengenoemde reacties...
Bovengemiddelde modders als ReseTTim en ook Bart_Banaan doen het trouwens wel bijzonder goed en posten updates, beantwoorden vragen en vragen ook om suggesties en ideeen. Maar newbies modden zoveel dat ik daar geen progress-topic bij wil zien...

Dat er in CME geen W&L-type discussies lopen klopt natuurlijk ook, al zijn er altijd wel een aantal interessante! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
AcouSE schreef op 19 November 2002 @ 16:23:

[...]

JE KAN EEN SCHOP KRIJGEN HOOR!!!111

:P
:/

:* ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 20:47

spacy

+++

tja soms is iets gewoon keurig netjes afgewerkt,
en kun je hoogstens wat complimentjes geven over een bepaald onderdeel,
en je wilt ze met een eerste casemod ook niet direct helemaal de grond in boren, als er van alles aan mankeert.

wat ik wel vaak zie is dat er zeer lovende complimenten zijn terwijl ik het idee heb dat een close up foto toch wat anders zou laten zien als dat webcam fototje van veraf.
maar ja niet iedereen wil de anderen ook laten leren van z'n eigen gemaakte fouten.

zoals AcouSe al aangeeft er zit veel verschil in het type modders, en de know-how van de posters.
stel je eens voor dat je nog nooit van casemodden gehoord had, dan sta je ook wel even raar te kijken naar al die wel hele mooie creaties, maar ja als je hier een tijdje rondloopt dan gaat het standaard worden en weet je wel hoe het netjes hoort te zijn, enm wat nog wel origineel en moeilijk is, en weet je ook direct al welke fouten er gemaakt kunnen zijn. en let je daar ook op in de foto's en beschrijvingen.
en deze posters met wat meer know how, zullen dat ook meestal in goede lijnen proberen aan te geven bij de Mijn Casemod topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een forum is zoals haar bezoekers zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-10 16:22
Mwjah, CME = Laten zien, vragen en laten weten wat je ervan vind, ik probeer me posts enigzins toevoeging te geven... wat niet altijd lukt maar toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 18:18:
een forum is zoals haar bezoekers zijn :)
Is dat een flame? :X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

in jouw geval wel ja >:)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Als ik naar de postgeschiedenis kijk van Plague zie ik hem toch wel vrij veel posten in HK >:)
offtopic:
Wie de bal kaatst...
Pagina: 1