[Beamer] Defect? Wat dan?

Pagina: 1
Acties:

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-03 21:56

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Topicstarter
Beetje vage topictitel, naast of dit hier wel op het juiste adres is (Kan ook wel AVH zijn), maar mijn probleem.
Ik heb van mijn vaders werk een door hun afgeschreven beamer gekregen, welke ze weg wilden gooien, omdat het voor hun te "duur" was om de lamp van dat ding te vervangen (Ding was maar iets meer dan 3 jaar oud).
Nu heb ik hem dus, en als ik hem aanzet komt er mooi licht uit, tot hij, voor zover ik na kan gaan, naar "full power" wil gaan, dan gaat het licht uit. Maar, gezien de lamp zelf wel begint te branden lijkt me dat hij dus _wel_ werkt. Lijkt me stug dat een lamp wel op low strength werkt, maar niet op full strength (je voelt het misschien al, voedingsprobleempje?). Om de gok te wagen _kan_ ik natuurlijk effe voor ~350€ een nieuwe lamp kopen, maar dat is voor mij, studentje, toch wat prijzig. Dus dan de andere optie... Het ligt aan de voeding. Waarschijnlijk is het hoge spanningscircuit van dat ding naar de takke... Nou lijkt het me _nogal_ duur om zoeits door een bedrijf na te laten kijken en te laten repareren, maar ikzelf heb ook geen flauw idee of het wel verstandig is om dat ding bijvoorbeeld open te maken en vrolijk met mijn multimetertje erin te gaan poeren :+ Is dit wel "veilig" te doen, of zijn er andere dingen die ik kan doen, nakijken?
Ik zou het erg fijn vinden om hierop enige visie van experts wat beamers betreft te kunnen krijgen, hetzij adressen waar ze dergelijke apparaten tegen enigszins betaalbaar tarief kunnen repareren. Alvast bedankt!

Het gaat btw om een Polaroid Polaview PV220

[ Voor 0% gewijzigd door Kippenijzer op 19-11-2002 14:28 . Reden: /naar/naast/ ]

Verwijderd

voor beamer-erpertise verhuis ik je idd even naar de buurmannen van AV ;)

• [Bc]-=VorteX=-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-01 13:13
Heb ook wel eens een bemaer opengesloopt en in lopen wroeten....
Vond er weinig engs aan...maar werd er ook niet echt heel erg wijs uit, waren nogal wat specifieke onderdelen in zo'n gadget.

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-03 20:48

dodo79

witte dikke tonnie

ik repareer dus wel erug vaak projectoren,

en het probleem wat jij hebt klinkt gewoon als de lamp, vervang de lamp en je zult zien dat deze werkt :)

bij dit soort lampen is het vrij normaal dat de lamp eerst wel even werkt en daarna niet meer.

omdat het kan!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:50

DDX

komt er niet iets 'in beeld' van replace lamp als je hem aanzet ?
en dat hij denkt na 30sec zal die melding wel gelezen zijn, en gaat de lamp dus uit ?

misschien handigst om even belletje te doen naar fabrikant van die beamer ?
kunnen vast wel vertellen hoe je kan weten dat 'lamp op is'
of wat dit voor ander probleem kan zijn

https://www.strava.com/athletes/2323035

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
De lampvoeding werkt dus wel onder hoogspanning, oppassen dus !

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Kippenijzer

Kippenijzer

Topicstarter
tbusquet schreef op 19 November 2002 @ 14:54:
De lampvoeding werkt dus wel onder hoogspanning, oppassen dus !
Da's dus idd waar ik "bang" voor ben...
Polaroid heeft zijn beamerdivisie jaren terug verkocht en er is op het moment eigenlijk niet echt een aanspreekpunt te vinden die zulke dingen kunnen vertellen... Maar als ik de beamer dus in het donker op een afstand van de muur zet moet er een melding alla "replace lamp" verschijnen? Dan ga ik dat natuurlijk checken (scherp krijgen is met nog niet gelukt met dat ding iig... Hij's uit vo0or ik dat kan doen, en tot op heden steeds erg dichtbij een vlak gestaan, zal eens checken... Maar toch, stel dat het niet aan de lamp ligt... 350 euro is veel geld... Maar, zal effe zien, right back...

• Kippenijzer

Kippenijzer

Topicstarter
Het lijkt er niet op eigenlijk.... Er verschijnt een blauw vlak, en er komt een hoog frequente piep/ruis uit het apparaat (samen met een volgens mij op hoge toeren draaiende fan...) en binnen enkele (<10 ofzo) seconden stopt het blauwe scherm, verdwijnt de piep, en ook die hoge toeren fan. Enkel de normale fankoeling hoor je daarna nog...

[ Voor 0% gewijzigd door Kippenijzer op 19-11-2002 15:19 . Reden: /rijs/ruis/ ]

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Kippenijzer schreef op 19 november 2002 @ 15:16:
Het lijkt er niet op eigenlijk.... Er verschijnt een blauw vlak, en er komt een hoog frequente piep/ruis uit het apparaat (samen met een volgens mij op hoge toeren draaiende fan...) en binnen enkele (<10 ofzo) seconden stopt het blauwe scherm, verdwijnt de piep, en ook die hoge toeren fan. Enkel de normale fankoeling hoor je daarna nog...
Wat is het modelnummer van het apparaat ?

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Kippenijzer

Kippenijzer

Topicstarter
Het is de Polaroid PV220 (Stond toch ook in de openingspost, of bedoel je een ander nummer, heb alles bij de hand, dus kan zo effe checken...

Net nog effe eea bekeken, al hij aangaat duurt het een paar seconden voor de lamp gaat branden (niet volle sterkte, als ik mijn hand dicht bij de lens houd zie ik wel het blauwe vlak op mijn hand weerkaatsen, waarna hij na enkele seconden over gaat op hogere lichtintensiteit en dus een beeld op mijn muur weergeeft. Maar binnen een seconde of 5 is hij zwart en zakt het geluid dat de brandende lamp maakt dus weg... Misschien dan toch de lamp? Vind het gewoon wat link om een nieuwe lamp te kopen voor een eventueel defecte beamer...

[edit]
Ow jah, hoeveel lichtopbrengst kan ik er nou eigenlijk van verwachten, ding is (maar) 400 lumen, dus het zal iig niet mogelijk zijn om in daglicht te beamen, maar moet ik echt "nachtschemering" hebben of kan ik ook met de schemering van ~17:00 uur en het (dunne, witte) gordijn dicht een redelijke lichtopbrengst veraxchten?

• Kippenijzer

Kippenijzer

Topicstarter
tbusquet schreef op 19 november 2002 @ 15:21:
[...]

Wat is het modelnummer van het apparaat ?
Nog enig idee wat er aan de hand kan zijn, of idd maar gewoon een nieuwe lamp kopen?
Pagina: 1