Toon posts:

Dropframes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik gebruik een tv kaart van pinnacle (pctv rave met bt 484) om een video signaal van een VHS camera composiet op te nemen. Nu ken ik de specificaties van deze kaart verder niet, maar ik kan momenteel maar 13 frames per seconde capturen (ipv 25)
De overige frames worden gedropt resultaat: het geluid loopt niet meer synchroom en het beeld stotterd. Nu heb ik natuurlijk zelf al
vanalles geprobeerd:

-Defragmentatie
-Windows opnieuw installeren

-dynamische klokpuls synchronisatie uitgezet
-zonder sound opgenomen

Maar misschien gebruikt hij toch wat (klokpuls) van de soundcard. Verder heb ik:

-Preview beeld uitgeschakeld
-YUY i.p.v. rgb

en dit helpt allemaal helemaal niets. 1x schoot hij naar 25 frames, maar daarna nooit, maar hij kan het dus wel.

Systeem: AMD xp 1700, 512 MB DDR, GForce2 ti, een redelijk oude trident soundcard.

Als je een tip hebt dan lees ik dit graag, bedankt! 8)7

• apenstaartje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wat voor Windows? Loopt er een proces op 100% processor tijd? Heb je een interrupt / io conflict of interrupt / io sharing? Ook al is er geen interrupt probleem kan het sharen van interrupten nog altijd voor problemen zorgen (zoals iets vaags als een frame rate drop)

Ik heb hier vroeger ook wel eens problemen mee gehad. Voor mij was de oplossing de wijze van de video beelden tonen op het scherm. Ik heb hem op 'overlay' moeten zetten, maar wellicht is dat tegenwoordig niet meer van toepassing.

geen zin zonder onzin

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
handig is ook om te weten wat de resolutie is waarop je probeert te capturen, meer pixels is meer data en dus meer eisen aan je systeem. verder is de keuze van je codec ook belangrijk, ik kan op mijn p3 systeem met divx 4.12 realtime capturen (geluid uncompressed, dat kan later). gebruik hiervoor virtualdub, dat neemt maar heel weinig resources in beslag. je kunt dan later de audio opnieuw decoden, waarbij je de audio dus compressed en de video dus niet HERcodeerd. easy!

edit: ik zou dus zeggen probeer eens wat resoluties en codecs, wie weet lukt het dan beter.

Verwijderd

Topicstarter
Maximale resolutie 288 bij 352 in windows 98. Heb preview al eens uitgeschakeld, maar de processor is maar 5 tot 10 % belast. Ik gebruik geen codec, maar 16 bit RGB (wel eens YUY geprobeerd)

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
de resolutie is niet het probleem in ieder geval, die is laag genoeg. met virtualdub werkt het dus ook niet? hm, dan kan het idd ook aan de overlay liggen, de overlay is een hardwarematige weergave (dus minder processor belast.) preview duidt meestal op softwarematige weergave. afijn, het lijkt dus eerder een probleem te zijn van de kaart zelf. je zou eens moeten opzoeken hoe deze kaart met overlay omgaat. ik heb zelf een hauppage en die werkt prima, ik weet alleen niet welke kleurdiepte ingesteld is (RGB,YUV etc.) je hebt ook progjes als WinVCR bijv, die werken als een soort videorecorder. zoek eens op www.tucows.com oid. wie weet helpt dat. mbt het geluid denk ik dat je een softwarematige kaart hebt, die heeft een behoorlijke vertraging in realtime, dus dat kan problemen geven met sync in videos.

edit: zoek ook eens rond op www.digital-digest.com, er staan tutorials op voor dit soort dingen.