dilemma: motorola V60i of toch Nokia 6310i?!

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:23
hoi
ik ga nu van een prepaid kaart overstappen naar een abbonement en nu kan ik kiezen tussen meerdere toestellen en mn oog valt op 2 typen:

-motorola v60I
Afbeeldingslocatie: http://www.telecomadvies.nl/images/motorola-v60i.jpg

nokia 6310I
Afbeeldingslocatie: http://www.telecomadvies.nl/images/nokia-6310i.jpg

nu hebben beiden voor- en nadelen uiteraard :)

hoe zijn de gebruikers ervaringen met de motorola bv? (van nokia goed geloof ik)

hopelijk dat jullie hier goede argumenten kunnen geven die voor mij de doorslag kunnen geven :)
alvast bedankt!

* yonexfreak in een twijfelachtige bui en ken niemand helaas niemand die beschikt over deze toestellen :S :S

I don't drive fast, I only fly low!

Verwijderd

ik zou voor de nokia 6310I gaan, want die ga ik binnen kort ook halen :+

Verwijderd

Ikzelf heb de V60i en wil nooit een ander toestel meer.
Alles zit erop (tri-band/MMS/WAP/GPRS etc.) en de kwaliteit is super.

Geluidskwaliteit is beter dan elk ander toestel dat ik gehad heb en alleen al de volledige alu-cover doet je besluiten dit toestel nooit meer los te laten.

Vergeet niet dat dit orgineel (v60) als designtoestel op de markt gebracht is met een prijskaartje van destijds (2001) 1600 gulden! Dit ding is gemaakt van topkwaliteit onderdelen en dat merk je. Geen gepiep/gekraak, zeer solide klep en het dual display is ook handig.

De verlichting van dit toestel is vele malen beter dan die van de v66 en andere Motorola V.x toestellen. Iceblue in de nacht en heldergroen overdag.

edit:

ik lijk wel een verkoper, solly voor dat. Beetje overenthousiast :D

Die Nokia 6310 is ook een toptoestel uiteraard. Niets mis mee en lekker robuust. Zowel de Nokia 6310 als de V60i zijn puur zakentoestellen, geen toy-GSM's met kleurenschermen en andere gimmicks.

[edit2]
Dat plaatje van je is overigens de V60, niet de V60i. Covers van de V60 zijn niet verwisselbaar, die van de V60i wel en de kleur is iets anders:

Afbeeldingslocatie: http://www.portablegear.nl/productfotos-groot/motorola-v60i-01.gif

[/edit2]

• yonexfreak
bedankt voor je reply...
even nog 1 vraagje>> hoe zit het met de de antenne? is dat niet irritant in je broekzak??
en kan je met de motorola ook operator logo's ofzo sturen/ontvangen? (niet belangrijk voor mn keuze maar wel leuk)

en wat bedoel je met die 2 kleuren? past ie zich aan aan de omgeving ofzo :? :)

en hoe zit het met de standby tijd...wat ik begreep is dat de nokia daarin erg sterk is....is dat met motorola ook goed?

* yonexfreak die idd de motorola qua design erg mooi vind.....alleen vraagt ie zich af of je met 1hand telefoon kan openen (bv tijdens fietsen) :)

Verwijderd

Heb zelf een die nokia en zou nooit zon motorala willen hebben alleen al om het feit dat er zo'n klepje op zit. Lijkt mij juist ZWAAAR ierie. Maar ja dat is mijn mening, en denk van meer mensen aangezien nokia toch een van de grotere jongens is op mobiel telfoon gebied.

• yonexfreak
Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 14:23:
Heb zelf een die nokia en zou nooit zon motorala willen hebben alleen al om het feit dat er zo'n klepje op zit. Lijkt mij juist ZWAAAR ierie. Maar ja dat is mijn mening, en denk van meer mensen aangezien nokia toch een van de grotere jongens is op mobiel telfoon gebied.
ja dat denk ik dus ook (en antenne)
maar aan andere kant is de nokia 6310 wel erg lang zeker als je het vergelijkt met de motorola...
ik wil opzich liefst zo klein mogelijk toestel in mn broekzak.....

arghh is lastig dit....:(
* yonexfreak zou liefst beiden willen :D

Verwijderd

yonexfreak schreef op 19 november 2002 @ 14:16:
bedankt voor je reply...
even nog 1 vraagje>> hoe zit het met de de antenne? is dat niet irritant in je broekzak??
en kan je met de motorola ook operator logo's ofzo sturen/ontvangen? (niet belangrijk voor mn keuze maar wel leuk)

en wat bedoel je met die 2 kleuren? past ie zich aan aan de omgeving ofzo :? :)

en hoe zit het met de standby tijd...wat ik begreep is dat de nokia daarin erg sterk is....is dat met motorola ook goed?

* yonexfreak die idd de motorola qua design erg mooi vind.....alleen vraagt ie zich af of je met 1hand telefoon kan openen (bv tijdens fietsen) :)
Antenne is ten opzichte van de V60 enorm verbeterd en breekt dus niet af. Is megastevig en heeft als voordeel dat je overal kan bellen. Was laatst in een bos omgeving Epe en ik was de enige met externe antenne en die dus een bereik had. Ik weet niet hoe zwaar dat voor jou telt voor mij in ieder geval wel.

Scherm pas zich idd aan aan de omgeving. Door invloed van daglicht (wit licht dus) blijft de display fel groen. Zodra er kunstlicht aan te pas komt (geel licht) wordt het automatisch blauw. Ice-blue omdat er nog een lichte groentint doorheenkomt.

Het display heeft background lighting ipv lampies aan de onder en bovenkant en is daardoor nogal "eigenwijs". In totaal donker is ie ijskoud blauw, heel mooi om te zien en een bril (die ik normaal wel draag om te lezen) kan ik laten liggen. Hele fraaie techniek. :)

Stand-by tijd is perfect. Dit mobieltje heeft een powermanagement om te zoenen. Daar waar de V66 binnen 2-3 dagen door z'n vermogen heen is doet de V60i er ruim 5 dagen mee. Met standaard accu dan. Ik heb er een extra "power" accu bijgekocht (alu-afdekplaatje zit er standaard bij) en doe dus nu ruim 1 week met de GSM met veel bellen en SMS-en. Je kan ook aan de accu zien dat ie speciaal ontworpen is en uit Japan komt, niet Taiwan oid. Toestel zelf wordt overigens in Duitsland geassembleerd, ook een pluspunt.

Het klepje is na enige gewenning te "flippen" met 1 hand en ook weer te sluiten. Het enorm grote voordeel is dat je display en toetsen ALTIJD beschermd blijven van stof en rotzooi en er zodoende nooit een kras op je display oid ontstaat in gesloten toestand. Er zitten speciale uitsparingen in de behuizing om de klep te flippen. Gaat prima en is meteen goede vingeroefening. :)

• yonexfreak
ik geloof dat na deze redenatie ik wel erg richting de keuze voor de motorola ga :D
en eerlijk=eerlijk...hij is supermooi om te zien *D (oog wil ook wat)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 14:23:
Lijkt != is.

Is wel handig, alleen al om het feit dat je toestel beschermd blijft (post hierboven).
Nokia is idd groot maar Motorola is net zo groot waar het grootste afzetgebied de US, het land waar het merk vandaan komt, is. In Europa zijn de rollen idd anders.

Ik blijf erbij dat beide toestellen top zijn, is meer een kwestie van smaak. :)

Ik heb ze beiden, de Nokia van de zaak, de Motorola privé.

• Ghostface
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09-2025
Hij is mooi om te zien alleen hoevaak die dingen wel niet terug komen
met dat het scherm het niet meer doet !! van het vele open en dicht doen dat er een breuk in het kabeltje komt binnenin ! en ja nokia heeft dit ook gehad een beeldscherm probleem alleen niet met de 6310 en ook niet met de 6310 I

• yonexfreak
hmm breuk in kabel klinkt niet positief :S
grr waarom kan een keuze zo lastig zijn 8)7 ;(

Verwijderd

Bc Hoogvliet schreef op 19 november 2002 @ 19:30:
Hij is mooi om te zien alleen hoevaak die dingen wel niet terug komen
met dat het scherm het niet meer doet !! van het vele open en dicht doen dat er een breuk in het kabeltje komt binnenin ! en ja nokia heeft dit ook gehad een beeldscherm probleem alleen niet met de 6310 en ook niet met de 6310 I
Ik weet niet waar je deze totale onzin vandaan haalt :?

De verbindingsdraad in de V60i zit NIET in het scharnierende klepje maar in de zijverbinding van de klep en beweegt dus niet.

Dit was WEL het geval met de V3688 en de V3690 (en ook V50/V51) maar zeer zeker niet in de V60(i).

Als je wil tover ik de blauwdruk van het toestel wel even naar voren (zal dan wel morgen worden, zit nu thuis)

• yonexfreak
als je zou willen heel graag ALepH :)
ik ga sowieso komende donderdagavond even richting wat telecom shops even kijken naar de dummy gsm's...eens kijken hoe ze er in reallife uitzien :).....

Verwijderd

yonexfreak schreef op 19 November 2002 @ 19:32:
hmm breuk in kabel klinkt niet positief :S
grr waarom kan een keuze zo lastig zijn 8)7 ;(
Geen kabelbreuk mogelijk, don't worry.

Ik heb zowel de V66 als de V66i en de V60 en de V60i hierop getest en nog NOOIT een "kabelbreuk" meegemaakt hiermee. Klepjeshaters hou je altijd.

En ja, 6310's met defecte display's zijn er helaas al wel gesignaleerd. Alweer dus, want ik had gedacht dat ze er wel van geleerd zouden hebben....

• yonexfreak
is wel duidelijk dat jou voorkeur uitgaat naar de motorola....en dat terwijl je beiden toestellen bezit en ook gebruikt....is een oordeel waar ik waarde aan kan hechten :)

ik vraag me nog steeds af bij welke gsm je het minste merkt in je broekzak..de antenne of de lange maar dunne nokia :)

Verwijderd

yonexfreak schreef op 19 November 2002 @ 19:39:
als je zou willen heel graag ALepH :)
ik ga sowieso komende donderdagavond even richting wat telecom shops even kijken naar de dummy gsm's...eens kijken hoe ze er in reallife uitzien :).....
Effe puntje: De dummy van de V60i is niet echt real life daar ie volledig van plastic is en de echte V60i niet. Hoe te merken? De V60i is na 10 minuten niet aanraken koud bij het aanvoelen (nogal wiedes natuurlijk), de dummy niet.

Succes ermee! Ik hoop dat je je eigen keuze kan maken.
Ik heb inmiddels zo'n beetje alle Nokia én Motorola modellen in bezit gehad en was nog nooit echt heel positief over een toestel. Dit toestel is mijn inziens meer dan de moeite waard. :)

• yonexfreak
bedankt :) is lastige keuze maar je reply's zijn zinvol genoeg om er goed over na te denken
enige jammere aan de motorola is het feit dat ie bluetooth niet ondersteunt en aangezien ik netwerkbeheer/systeembeheerder ben vind ik bluetooth ook handig ism mn notebook...

* yonexfreak gaat alle voor- en nadelen nog eens goed bekijken.....

Verwijderd

yonexfreak schreef op 19 November 2002 @ 19:41:
is wel duidelijk dat jou voorkeur uitgaat naar de motorola....en dat terwijl je beiden toestellen bezit en ook gebruikt....is een oordeel waar ik waarde aan kan hechten :)

ik vraag me nog steeds af bij welke gsm je het minste merkt in je broekzak..de antenne of de lange maar dunne nokia :)
De Motorola is niet zo superlicht (ca. 100 gr.) maar is niet echt merkbaar in je broekzak. De 6310 stop ik liever niet in m'n broekzak, is effe iets te groot. En als je de V60i op de "goede" manier in je broekzak stopt voel je 'm niet en kan er niets misgaan.

Pluspunt van de Motorola: Zij zijn de eersten die een trilmechanisme in het toestel zelf gestopt hebben ipv in de accu en dat is merkbaar. M'n stokoude Motorola MicroTac International 8200 (1995) had het al en vibreerde als een hitsig konijn. Maw: je voelt dit toestel dus echt itt de Nokia, die wat zoemt en je dus gauw je gesprek mist.

Verwijderd

yonexfreak schreef op 19 november 2002 @ 19:48:
bedankt :) is lastige keuze maar je reply's zijn zinvol genoeg om er goed over na te denken
enige jammere aan de motorola is het feit dat ie bluetooth niet ondersteunt en aangezien ik netwerkbeheer/systeembeheerder ben vind ik bluetooth ook handig ism mn notebook...

* yonexfreak gaat alle voor- en nadelen nog eens goed bekijken.....
Grappig, ik ben ook systeembeheerder (al 17 jaar, ben inmiddels ouwe lul enzo). :)

Ik gebruik gewoon de datakabel en heb bevalt prima. Bluetooth is idd handig en ik hoop dat Motorola dat er binnenkort ook op brengt maar het hoeft wat mij betreft niet direct.

• yonexfreak
het gewicht is niet zo heel belangrijk zolang in de zomer mn korte broek maar niet van mn kont zakt :D
vind belangrijk dat als je gaat zitten niet eerst de gsm aan de zijkant moet duwen omdat je anders je gsm in je bovenbeen heb zitten :(

en idd de nokia 3310 die ik nu heb trilt weinig...had hiervoor een panasonic die je niet kon missen met vibra functie...en nu mis ik vaak sms of gesprekken op vibra stand wat lastig is..

ps..die datakabel zit er vast niet standaard bijgeleverd he? *D

Verwijderd

:)

Nou ja, ik heb m'n voorkeur uitgesproken en het zaak dat je er je voordeel mee doet.
Ik zou niet zo snel naar de verkopers in GSM-shops luisteren want die hebben allemaal een voorkeur en weinig onderbouwend verhaal. Je tuint er vaak zomaar in (met respect voor degenen die daar werken die wel weten wat ze vertellen).

Ik kan je beide toestellen aanraden.

Kies je voor design, kwaliteit (zowel componenten als bereik en degelijkheid), omvang en voor stijl, dan ga je voor de Motorola V60i.

Kies je voor gemak (bluetooth, IR), de Nokia "naam" en ook degelijkheid, dan ga de voor dit toestel.

Is best moeilijk. Ik heb het geluk ze beiden te bezitten.
Maar als ik afstand zou moeten doen van 1, dan is het van de Nokia......

• yonexfreak
jep je heb je voorkeur uitgesproken waarvoor mn dank :Y) :)
gaat zeker helpen in mn keuze....en tot nu toe ga ik denk idd voor de motorola.....alhoewel het weinig overtuigend is tot nu toe .........

maargoed k hoef nog niet meteen te beslissen..de actie geld tot eind november dus kheb nog ffies de tijd om alles op 1 rij te zetten...

nogmaals bedankt voor advies *D

Verwijderd

yonexfreak schreef op 19 november 2002 @ 20:10: alhoewel het weinig overtuigend is tot nu toe .........
;(

• yonexfreak
hehe rustig hoor.....kans is nu zeg maar 65-35 in voordeel van de motorola
kijk voordelen zijn
*uiterlijk
*opties (EMS)
*stevig
*formaat
*etc..

voordelen nokia
*opties (bluetooth)
*gewicht
*software van Nokia zelf
*Takenplanner
*display (6regels)
*standby tijd
*geen antenne

zoals je ziet hebben beiden gsm's in mn ogen nogal pluspunten van elkaar
eigenlijk zou ik combi moeten maken en dan heb ik perfecte gsm *D haha

Verwijderd

yonexfreak schreef op 19 november 2002 @ 14:16:
bedankt voor je reply...
Zeker niet negatief bedoeld maar ik ken iemand die ook een V60 heeft...
Tijdens het werken zat de telefoon in zijn broekzak en is de antenne eraf gebroken... moest dus een compleet nieuwe behuizing kopen ;(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 20:19:
[...]

Zeker niet negatief bedoeld maar ik ken iemand die ook een V60 heeft...
Tijdens het werken zat de telefoon in zijn broekzak en is de antenne eraf gebroken... moest dus een compleet nieuwe behuizing kopen ;(
Zucht, lees eens hele topic door.......
Dit is JUIST een enorme verbetering in de V60i

• BlackDiamond007
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-03-2023
misschien even in je achterhoofd houden als je met een nokia in je wilt kopen .je komt een hete meid tegen praat even met haar en dan stelt ze je een gevaarlijke vraag ... heb je een nokia in je broek of ben je gewoon blij mij te zien .... :p

Asus A8N-E , Amd 3000@2.3Ghz, 1Gb kingston Dual channel pack,WD Raptor 74Gb/10k,WD 200Gb/7200 , Asus 6600Gt En-extreme

• yonexfreak
rofl *D

Verwijderd

BlackDiamond007 schreef op 19 November 2002 @ 20:47:
misschien even in je achterhoofd houden als je met een nokia in je wilt kopen .je komt een hete meid tegen praat even met haar en dan stelt ze je een gevaarlijke vraag ... heb je een nokia in je broek of ben je gewoon blij mij te zien .... :p
:D

En dan trek je je ultra-coole V60i en zegt: "effe bellen, zo terug....."

• yonexfreak
lol *proest*
lijkt me stoer als je dat meemaakt *D *D
soort verkapte james bond intro om indruk te maken :P

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

Nog even iets over die Nokia:
De batterij is tevens afsluitklep en maakt dus eigenlijk deel uit van de behuizing. Na verloop van tijd komt er speling tussen klep en rest van de phone en valt het apparaat spontaan uit. Ik heb de 6210 (zelfde architectuur) en heb er ook last van en dit geldt ook voor de 6210's van twee vrienden.
Als je even rond zoekt op internet zul je merken dat dit een algemeen probleem is. Het probleem is relatief simpel te 'verhelpen' maar je zou het in overweging kunnen nemen.

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:54
Ik heb zelf verschillende nokia's en motorola's gehad, als laatste (vergelijkbaar met jouw dilemma) een Motorola V66 en Nokia 6210. (Ik heb nu een Motorola T720) En als ik eerlijk moet zijn, zou ik altijd voor motorola gaan. Nokia heb ik altijd kleine irri dingen mee gehad (display net iets te zwak geluid met veel storing enz..). De motrola had als enige nadeel dat de batterij niet zo lang meeging en de SMS is wat irritanter dan Nokia. (Maar dat went).

Conclusie.
Motorola: Klein handzaam fijn toestelletje om mee te bellen.
Nokia: Mooi uitgebreid toestel om te showen wat je allemaal hebt (maar toch niet gebruikt :))

Maar waarom kijk je niet naar de Motorola T720??

• yonexfreak
vind de t720 niet zo mooi :)
beetje speelgoed uiterlijk :s

Verwijderd

Ik zou die V60i kopen! Volgens mij hebben bijna alle IT mensen een 6x10... Ben je tenminste beetje uniek... ik heb zelf V70. V60i vind ik ook zeer koel 8)

Verwijderd

ik kies voor de 6310i is een supertoestel en heel compleet!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-01 19:51
Disciplus-Simplex schreef op 19 november 2002 @ 20:59:
Nog even iets over die Nokia:
De batterij is tevens afsluitklep en maakt dus eigenlijk deel uit van de behuizing. Na verloop van tijd komt er speling tussen klep en rest van de phone en valt het apparaat spontaan uit. Ik heb de 6210 (zelfde architectuur) en heb er ook last van en dit geldt ook voor de 6210's van twee vrienden.
Als je even rond zoekt op internet zul je merken dat dit een algemeen probleem is. Het probleem is relatief simpel te 'verhelpen' maar je zou het in overweging kunnen nemen.
daarom hebben ze bij de 6310i er een soort van rubbertje tussen geplaatst welke de batterij op zijn plaats houdt, en bij andere toestellen is het op te lossen door de een stukje opgevouwen keukenpapier er tussen te stoppen

• yonexfreak
nou mn keuze is besloten...word toch de nokia 6310i
was gisteren evne in wat telecom shops maar hoe mooi ik die motorola ook vind...hij is voor mij totaal niet handelbaar...met 1 hand kleppie openen is waar avontuur :D

daarnaast voelde de nokia 6310i prettiger in mn hand wat ik wel belangrijk vind...
en plusplunt voor me is dat ie bij www.telecomadvies.nl ook goedkoper is :P
tsja ben zuinige hollander ;) :P

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Voor diegenen die er problemen mee hebben: sorry voor het omhoog kicken van dit topic!

Ik heb in juni vorig jaar al eens een topic geopend over mijn Motorola M6088. Mogelijkheden van SMS met een Motorola GSM .

Ik heb de telefoon nog steeds, en hij begint steeds slechter te werken. Op dit moment zit ik weer (of dus eigenlijk, nog steeds) te denken om een andere telefoon te kopen.
Omdat ik het op de een of andere manier niet zo heb op Nokia's (sorry Nokia gebruikers) zit ik weer over een Motorola te denken. Die Nokia's zullen best wel oké zijn, maar je ziet ze overal! En dan vind ik het niet echt leuk meer om er eentje te hebben... 'k weet ook niet, is gewoon een afwijking van mij blijkbaar.

Nu vraag ik mij af of de door mij genoemde minpuntjes in hierbovengenoemd topic inmiddels verbeterd/verholpen zijn door Motorola, of dat deze (en misschien nog wel andere) in de huidige Motorola's te vinden vallen...?

Zijn er algemene dingen te noemen waarom ik zou moeten kiezen voor een Motorola en niet voor een Nokia en andersom?

Yonexfreak Aangezien ik nogal Motorola aanhanger ben zou ik kiezen voor de Motorola.

Groeten,

Jan.

Verwijderd

Een vriend van mij had een V60. Mooi toestel, maar het bereik was bij hem echt bagger. Voor de Motorola had hij een Panasonic GD90 met hetzelfde dutchtone abbo erin. Toen was hij altijd bereikbaar. Toen hij de Motorola had was het een ramp. Je moest gewoon minstens 2x bellen, voordat je hem te pakken had. Ik heb het nu dus over de V60, en niet over de V60i. Ik heb nu zelf een Nokia 8310. Tot nu toe bevalt hij nog prima. Ik persoonlijk vind de 6310i wat lomp, maar zeker wel stijlvol. Mijn broertje heeft er een, en hij is er erg over te spreken.
Pagina: 1