Toon posts:

40000 bps met 56K6 modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hebeen motorola sm 56 pci modem, de hoogste verbinding die ik echter kan krijgen is op 40.000 bps. (ISDN lijnen die over gaan naar analoge lijnen in huis)

Hoe krijg ik dit sneller?

wat is een beetje download snelheid die ik mag verwachten (zit nu vaak op 1,2 - 2,2 kb/s) lijkt mij erg traag.

Dank Jeroen

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 05:28

RMYuma

The disguise is complete!

Ik had met mijn modem (ook 56k) toendertijd rond de 5 tot 7 kb/s. Maar hangt ook van je provider af natuurlijk.

Heb nu @Home Breedband, en dat is tussen de 400 en 750 kB/s!! :p

| Specs Aurora24 | My music |

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
40.000 bps over ISDN verbaasd me eigenlijk... ik dacht dat alle technieken sneller dan 33600 geen extra analoog/digitaal conversies konden hebben..

Oplossing: koop een ISDN kaart. Maakt veel sneller verbinding, is sneller dan wat je ooit met een 56k zal halen en meestal is de verbinding ook nog een stuk stabieler.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Verwijderd

Topicstarter
In de kamer waar de computer staat is een analoge lijn. De ISDN komt binnen in de centrale en gaat dan over naar analoog (deel een huis met 6 personen).

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

VlasBaard schreef op 19 november 2002 @ 13:22:
40.000 bps over ISDN verbaasd me eigenlijk... ik dacht dat alle technieken sneller dan 33600 geen extra analoog/digitaal conversies konden hebben..

Oplossing: koop een ISDN kaart. Maakt veel sneller verbinding, is sneller dan wat je ooit met een 56k zal halen en meestal is de verbinding ook nog een stuk stabieler.
Kan ik me compleet bij aansluiten.

Ik weet niet wat voor centrale je hebt? Een Quattrovox I staat bekend om ruis op de lijn wat een slechte verbinding kan veroorzaken. Ik haalde hier toen ik nog een analoge verbinding had (10 meter kabel) soms zelfs 54200 bps :) Dat was dus wel in de tijd dat het niet via de Quattrovox ging. Nu heb ik ISDN en maak ik dus geen gebruik meer van het analoge modem :)

Misschien dat je de pc beneden kan zetten en met een pre-made kabeltje testen of de verbinding dan beter is.... Zo ja, dan zou ik even een nieuwe lijn leggen :)

webOS all the way!

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Ja en als je dan toch aan het leggen bent, dus ISDN :)

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-08 20:38

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Ik haalde met mijn 56k modem meestal een verbinding van 48000 bps, en in de praktijk kwam dat neer op 3,5 tot 4 kilobyte/sec. downlooien. En zat ongeveer 1 meter van de ISDN/Quatrovox centrale af.

Hangt vaak ook af van de kwaliteit van de lijn naar de tel.centrale toe volgens mij.

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik had gewoon over een volledig analoge lijn altijd 48000 tot 52000 bps, zo'n beetje 4-5 kb/s

dus je lijn zal wel erg brak zijn
Pagina: 1