Toon posts:

ADSL Hoe snel nou eigenlijk ?!

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag deze aanbieding op internet;

http://www.zonnet.nl/breedband/br_main_overzicht_plus.html

nou is mijn vraag, wat is nou de maximale download snelheid wat ik hiermee kan halen ?

768 Kbit/s downstream
128 Kbit/s upstream

dat staat er,.. mij collega zegt dat ik het moet delen door 8 :?

En wat is nou de eigenliujke snelheid van chello ?! dat heb ik al, maar is dit langzamer......

Wil vandaag ADSL aanvragen plz hlp

Verwijderd

Anderen zullen bereid zijn je te helpen als je laat merken dat je al flink bezig bent geweest en bereid bent om zelf nog wat te klussen om er iets van te leren.
Maak duidelijk wat je zelf hebt geprobeerd (en probeer dit zo mogelijk 'te bewijzen'). Geef eventueel linkjes naar websites die je hebt bezocht (en geef aan waarom die informatie niet voldoende was).
:? Waar heb je over gezocht, en dus niks kunnen vinden, om tot een antwoord te komen?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Het zijn inderdaad bits. Als je het wilt omrekenen moet je inderdaad delen door 8, want er passen 8 bits in 1 byte.

Down: 768 kbit / 8 = 96 kbyte/s.
Up: 128 kBit / 8 = 16 kbyte/s.

Chello:

Down: 1500 kbit/s = 187,5 kbyte/s.
Up: 128 kbit/s = 16 kbyte/s.

Downstream dus 2x zo snel en ook nog eens 2x zo goedkoop. :)

Let trouwens op gebruik van hoofdletters en kleine letters:
k = kilo
K = kelvin (je weet wel, die temperaturen)
b = bit
B = byte

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:20
Wel erg basic...
Je moet inderdaad door 8 delen dus :
768 : 8 = 96 kb/sec downstream
128 : 8 = 16 kb/sec upstream

FF zoeken voortaan..

Everytime I suffer I become a better man because of it

Verwijderd

Topicstarter
Welk ASDL pakket is nou dan sneller als chello,.. daar get het me namelijk om,.. ik heb al chello maar gezeur met me download gedrag....

moet strax meer gaan betalen dus wil adsl,....

btw ik zit in postcode gebied 1521

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2002 13:07 . Reden: veranderen ]

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
ja en als je de snelheden en prijzen weet ga je naar de kwaliteit van het produkt/de dienst kijken en maak een keuze :)

chello valt nog al erg veel uit of heeft ping problemen.... (van horen zeggen)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Dit staat duidelijk in de faq.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/13#13
:? Wat is nu precies het verschil tussen kiloBYTE, kiloBIT, megaBIT en megaBYTE?

kb = kilobit = KBit
kB = kilobyte = Kbyte

1 KByte = 1024 bytes= 8*1024 bits= 8 Kbit

voorbeelden:

downstream ADSL Basic 512 Kbit/s = 64 Kbyte/s (=kB)
upstream ADSL Basic 128 kbit/s = 16 Kbyte/s
Single ISDN is dus 64 kbit/s = 8 Kbyte/s

nu naar Mbit en Mbyte:

we nemen weer ADSL Basic downstream als voorbeeld:

64kB/s = 512kb/s (64*8)
512kb/s = 0.5Mbit/s (512/1024)
0.5Mbit/s = 0.0625Mbyte/s (0.5/8)

Het bovenstaande geldt overigens voor datastorage, in netwerken wordt met 1000-tallen gewerkt voor kilo. Voor de precieze SI standaarden en aanduidingen is het aan te raden bij het NIST te gaan kijken, aangezien deze afwijken van wat in de wandelgangen het meest gebruikt wordt.
Daarbij komt nog dat de snelheid van Adsl praktisch nog iets naar beneden gaat, vanwege het ATM limiet.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ok, Chello is dus maximaal twee keer zo snel bij het downloaden. Maargoed, had je zelf ook kunnen vinden met de search. We zijn geen helpdesk :)

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Rody schreef op 19 November 2002 @ 13:05:
ja en als je de snelheden en prijzen weet ga je naar de kwaliteit van het produkt/de dienst kijken en maak een keuze :)

chello valt nog al erg veel uit of heeft ping problemen.... (van horen zeggen)
*PRECIES*: VAN HOREN ZEGGEN. Nog geen 1% van alle klanten heeft problemen met Chello en juist DIE klanten hoor je zeuren. Niet teveel van aantrekken dus.

Verwijderd

Ik denk dat chello gemiddeld even snel zal zijn. De snelheden verschillen per aansluiting.

Is dit bij jou beschikbaar? http://www.tweakdsl.nl/postcode.html?p=postcode

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 13:04:
Ik wil gewoon weten of chello nou langzamer of sneller is dan 768KBits

En ik wil gewoon weten met hoeveel KB/S ik kan downloaden met deze snelheid,.... meer niet :-)
Op GoT verlangen ze van users dat ze eerst zelf wat moeite doen door zelf te zoeken.... meer niet ;)

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:11

Jiffy

God, you're ugly!

Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 13:04:
Welk ASDL pakket is nou dan sneller als chello,.. daar get het me namelijk om,.. ik heb al chello maar gezeur met me download gedrag....

moet strax meer gaan betalen dus wil adsl,....

btw ik zit in postcode gebied 1521
De antwoorden zijn allemaal al gegeven in de thread. En je bent _uiteraard_ zelf ook op het idee gekomen om op de site van Chello te kijken waar je nu eigenlijk elke maand voor betaald... Toch?

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 13:09:
Ik denk dat chello gemiddeld even snel zal zijn. De snelheden verschillen per aansluiting.

Is dit bij jou beschikbaar? http://www.tweakdsl.nl/postcode.html?p=postcode
Ja dit is bij mij beschikbaar maar heb hier veel slechte berichten over gelezen ?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry jongens, wil best wat moeite doen hoor ;-) wilde alleen snel antwoord me collega en ik willen het allebei strax regelen.

sorry :)

voor de mensen die serieus hebben geantwoord: TH@NX ! :*)

Verwijderd

Volgens mij kan je het beter door 10 delen om een meer realistische waarden te krijgen.

Verwijderd

Chello is gedeeld en daarom op dit moment langzamer dan welke (niet lite) ADSL verbinding dan ook. Soms gat de snelheid weer even omhoog voor een paar weken doordat ze een gebied in tweeen delen, maar dat is een paar weken max en hij ligt weer op/onder ADSL niveau. Bovendien ligt hij in drukken tijden soms plat. ADSL is meer aan te raden. Ik ben trouwens een redelijk tevreden Chello gebruiker in een snel gebied. (Hilversum, vlak bij mediapark)

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 13:17:
Volgens mij kan je het beter door 10 delen om een meer realistische waarden te krijgen.
Nee dat kan je beter niet, een byte is nou eenmaal 8 bit. Wat jij bedoeld is een stukje overhead wat je mee wil calculeren en dan zit je volgens mij nog steeds niet lekker. Dat hangt immers af van de kwaliteit van de lijn en nog veel meer. Niet iets wat ik nu uit ga leggen.

Meh ...

Verwijderd

Het is inderdaad wat Gijsbert zegt, kabel (b.v. @home, Chello) is een gedeeld medium. d.w.z. als er meer kabel gebruikers in een postcode gebied zitten wordt deze bandbreedte gedeeld waardoor de snelheid behoorlijk kan afnemen. ADSL daarintegen is geen gedeeld medium, en daarom ook een stukje duurder waardoor je over het algemeen een snellere/stabielere verbinding hebt. i.mo.

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Dat door 8 delen klopt in theorie maar in praktijk kan jeb eter door 9 delen omda tje altijd vertraggingen tegen komt qua hops en dat soor tdingen doe je verder inks aan..

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 13:17:
Delen door 8 is de gemiddelde norm hiervoor, ga hier vervolgens iets onder zitten en je hebt je effectieve snelheid te pakken.

BMW 535D

Verwijderd

Topicstarter
ok, mij conclusie;

een basic adsl pakket is dus ongeveer net zo snel als chello,.. niet in theorie, maar wel in de praktijk ?...

een plus pakket ADSL biedt weinig winst ? voor die 30 euro meer ?

• manowar
  • Laatst online: 17-07 22:08
ik ga me lkkr XS4all fast nemen 1024Kb/256Kb (128KB / 32KB) en in januari verhoogt kpn de snelheid met 50% dus dan wordt het 1536kb /256 (192KB /32KB)

system spec: http://specs.tweak.to/3452 ..

• apenstaartje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Omdat er ook nog overhead in de packetje zit die je verstuurd en ontvangd moet je rekenen op 10% kBps. Dus 768 kbps is ongeveer 77 kBper download snelheid.
Overigens zit je bij bijna all providers met 40 man op 1 punt, dus als je met z'n 40en bezig bent...

geen zin zonder onzin

Verwijderd

Het is allemaal erg afhankelijk en erg moeilijk om te zeggen. Het ligt allemaal van de situatie in jullie buurt af, je zou het moeten proberen om te weten maar dat is ook nu net niet te bedoeling :).
De soorten pakketten hangt van je internet gedrag af b.v., doe je veel downloaden of alleen wat surfen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 13:30:
Het is allemaal erg afhankelijk en erg moeilijk om te zeggen. Het ligt allemaal van de situatie in jullie buurt af, je zou het moeten proberen om te weten maar dat is ook nu net niet te bedoeling :).
De soorten pakketten hangt van je internet gedrag af b.v., doe je veel downloaden of alleen wat surfen?
ik download errug veel dus vandaar dat ik van chello afmoet en dus een goed adsl pakket wil maar niet tegen de honderd euro liefst.

Verwijderd

manowar schreef op 19 november 2002 @ 13:29:
ik ga me lkkr XS4all fast nemen 1024Kb/256Kb (128KB / 32KB) en in januari verhoogt kpn de snelheid met 50% dus dan wordt het 1536kb /256 (192KB /32KB)
Waar heb je dit gelezen?

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Nieuwe policy mbt replies in 'slechte' topics

Mensen, dit topic is zo uit te vinden door een beetje te zoeken.
Er zijn antwoorden genoeg gegeven, zodat de topicstarter zijn keuze verder kan gaan maken. Het lijkt mij het beste om dit topic lekker naar beneden te laten zakken en zodra er een mod online is die modrechten in IT heeft dat die naar dit topic kijkt.

Het niveau van got is al laag, maar dat komt niet alleen de de start van topics. Dit heeft ook te maken met de mensen die daar op reageren.

Verwijderd

Op http://www.speedsuite.net/Speedsuite/ kun je precies zien hoe snel alles gaat. Kun je chello en adsl zo vergelijken met praktische snelheden.

Verwijderd

Ik had een Chello abbo en heb nu XS4all basic.Qua download snelheid ben ik er op achteruit gegaan, maar qua gaming ben ik veel stabieler. Ik haalde met Chello bijna altijd het maximum, ook als ik met gamen (een beetje) packetloss had. Browsen ging eigenlijk ook altijd goes. Ik zat op het ouwe a2000 netwerk en daar zijn mijn vrienden eigenlijk ook allemaal tevreden over, maar die gamen niet. Als ik een downloader en browser was, had ik wel Chello willen hebben, maar als gamer ben ik met ADSL beter af.

Kijk op http://www.speedsuite.net voor de snelheid van chello bij jou in de buurt. Denk er wel aan dat UPC geen geld meer heeft voor investeringen.

Verwijderd

Topicstarter
[Airwolf] schreef op 19 november 2002 @ 13:41:

Mensen, dit topic is zo uit te vinden door een beetje te zoeken.
Er zijn antwoorden genoeg gegeven, zodat de topicstarter zijn keuze verder kan gaan maken. Het lijkt mij het beste om dit topic lekker naar beneden te laten zakken en zodra er een mod online is die modrechten in IT heeft dat die naar dit topic kijkt.

Het niveau van got is al laag, maar dat komt niet alleen de de start van topics. Dit heeft ook te maken met de mensen die daar op reageren.

Bedankt hoor ! :( laat maar zitten,.. mensen jullie hoeven mij niet meeer te helpen... Heb hier geen zin in.

:) voor de mensen die mij wel hebben geholpen Hartelijk bedankt !... :Y)

TOPIC....

CLOSED !!! CLOSED !!! CLOSED !!!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:20
Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 13:47:
[...]

Bedankt hoor ! :( laat maar zitten,.. mensen jullie hoeven mij niet meeer te helpen... Heb hier geen zin in.

:) voor de mensen die mij wel hebben geholpen Hartelijk bedankt !... :Y)

TOPIC....

CLOSED !!! CLOSED !!! CLOSED !!!
Wellicht een advies voor de volgende keer : denk even goed na over je topic en denk gelijk ook even aan de eventuele reacties die er op kunnen volgen. Dan blijven de onnodige discussies die er nu zijn ook achterwege

Everytime I suffer I become a better man because of it

• WeAreLegion
  • Niet online
Tweakdsl slecht advies .. ahuh .. hoeveel mensen ken je die het hebben .. denk niemand :D

ik heb het zelf en het werkt echt super nog geen probs mee gehad :) m,aar closuh maar!

• Xandrios
  • Laatst online: 22:52
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/13#13

Daar is je vraag prima mee te beantwoorden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.