Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......
Volgens de nederlandse prijslijst is de he2 niet verkrijgbaar in de 2x2ohm uitvoering.mollie schreef op 19 november 2002 @ 12:51:
een he 2 is toch ook wel te krijgen in 2*2ohm uitvoering? ik zou dr gewoon eens naar vragen bij de dealer of als je em op internet wilt bestellen ff een mailtje sturen, ik kan dr natuurlijk ook naast zitten
Zie hifigarage.de waar ik het spul wil bestellen.
Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......
Trouwens 4 Ohm is een impedantie dus het verschil met 2 Ohm is dat je eindversterker eerder zal gaan vervormen, relatief gezien is een impedantie van 4Ohm dus beter.
Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)
jippy, heb ik 2x 75 watt rms..... niet echt zinvol.... zeker tegenover 1x 350 watt rms bij 4 ohm gebrugd.keur0000 schreef op 19 november 2002 @ 13:19:
De RF subwoofer heeft 2x4ohm voicecoils>> wil dus zeggen dat er 2 spoelen in de luidspeaker zitten dus kan je zowel het linker als het rechter kanaal van de eindversterkers aansluiten. iedere eindtrap levert het volle vermogen af bij 4 Ohm.
Trouwens 4 Ohm is een impedantie dus het verschil met 2 Ohm is dat je eindversterker eerder zal gaan vervormen, relatief gezien is een impedantie van 4Ohm dus beter.
Ground Zero is slecht verkrijgbaar in Nederland en 2e hands niet zo goed verkoopbaar als RF.mollie schreef op 19 november 2002 @ 19:08:
juist bij een woofer wil je gewoon gebrugd draaien omdat zo elk kanaal de helft van de weerstand krijgt en dus dubbel zijn vermogen geeft.. nou zijn die power versterkers wel erg goed dus heel mischien dat ze 2ohm gebrugd stabiel zijn (niet volgens het boekje).. wat denk je anders van een ground 0 versterker? in de nieuwe car&hifi staat een 2kanaals van ongeveer 400 euro die volgends de testen 830W rms doet op 2 ohm gebrugd ..tis maar een suggestie GZHA2350X
Nee, ik ben naar JM carhifi geweest; dit is in nederland dus een ground zero dealer. Nou ze hadden in al de tijd slechts een subwoofer verkocht en hadden zich er nog niet in verdiept. Daarnaast trek ik soms mijn twijfels bij de testen in vnl de duitse bladen. Ground Zero is duits en duitser zijn redelijk pro duitse merken, valt het niet op dat er maar weinig amerikaanse merken (zoals RF) worden getest?
Er zijn meerdere dealers van GZ hoor, op www.hifipoint.nl verkopen ze het, ook de icefactory leverd Ground Zero.Jivecar schreef op 19 november 2002 @ 20:01:
[...]
Ground Zero is slecht verkrijgbaar in Nederland en 2e hands niet zo goed verkoopbaar als RF.
Nee, ik ben naar JM carhifi geweest; dit is in nederland dus een ground zero dealer. Nou ze hadden in al de tijd slechts een subwoofer verkocht en hadden zich er nog niet in verdiept. Daarnaast trek ik soms mijn twijfels bij de testen in vnl de duitse bladen. Ground Zero is duits en duitser zijn redelijk pro duitse merken, valt het niet op dat er maar weinig amerikaanse merken (zoals RF) worden getest?
De woofers zijn echt zeer goed van GZ ik heb ze gehoord van de hydrogen en nuclear serie, en die doen zeker niet onder voor RF. Heb zelf een GZHA 5125X 5kanaals versterker van ze, en ben er ZEER tevreden over, en ik heb inmiddels genoeg vergelijkings materiaal
als je perse rf wilt moet je daar gewoon bij blijven maar wil je toch eens ervaringen horen vraag bij www.showyoursound.nl eens rond.. veel ground o aanhangers
ik heb zelf een rf woofer dus ik kraak het merk niet af ik geef alleen een alternatief aan waar je wel je mooie rf woofer mee kan laten stampen
je kan ook 2*10 he woofertjes pakken 8 ohm versies maja die zijn bij de verkoop ook weer niet echt gewild
Ik mag idd hopen dat een instap GZ niet veel onderdoet voor een RF Z serie.....remsie schreef op 20 november 2002 @ 15:33:
[...]
Er zijn meerdere dealers van GZ hoor, op www.hifipoint.nl verkopen ze het, ook de icefactory leverd Ground Zero.
De woofers zijn echt zeer goed van GZ ik heb ze gehoord van de hydrogen en nuclear serie, en die doen zeker niet onder voor RF. Heb zelf een GZHA 5125X 5kanaals versterker van ze, en ben er ZEER tevreden over, en ik heb inmiddels genoeg vergelijkings materiaal
Wil je een dubbelspoels GZ ben je duurder uit dan een HX2; en dan heb ik (nu) nog liever een HX2............
probleem opgelost? www.carhifi.nl 304.61 euro
een dubbelspoels ground 0 kost 195 euro.. is 500wrms 2*4ohm
lijkt me nog altijd goekoper en wie zegt dat remsie het over de rfz woofers heeft? ik weet niet waar je dat zo ziet staan
ik heb het btw niet over de woofers van GZ maar de versterkers
ik zal je nog maar eens naar www.showyoursound.nl wijzen .. daar kan je in het forum eens rondvragen wat anderen dr van vinden ..
btw die RF woofer in een gesloten kast is eeuwig zonde
VEEL vermogen erop en poorten die hap
Heb zelf behalve de versterker ook m'n composet van GZ de GZUC 165c (125 watt rms) en die klinken echt heel zuiver. En ik heb dus ook naar andere merken geluisterd ( RF,Helix,Boston,infinity) M'n sub is een RFZ 12" (150 rms 400 max) Dus de Z serie, maar die wil ik gaan vervangen voor een zwaardere. Dus ik weet waar ik het over heb.
eerst had ik 200w rms op een 200w rms rf woofertje staan . nu 300w rms en de boel komt echt helemaal tot leven.. hard en strak
- Eerst de motivering:
Zoals sommige hebben kunnen lezen heb ik de nieuwe MINI als auto; weinig ruimte en die wil ik deels nog bruikbaar houden. Daarom kies ik voor een 10" in een gesloten behuizing.
Ik kan later alsnog iets anders kiezen, of een andere behuizing of een andere sub!
- Dan nu HET ONGELOOFELIJKE
Hifigarage.de:
mijn oordeel:
ik ken het bedrijf niet, ik heb er ook nog nooit iets gekocht. Maar ik weet dat zij al heel wat jaren op de duitse car hifi opereren. Zouden het rotte peren zijn dan zou dat toch al eerder bekend zijn?
Dan het ongeloofelijke:
Ik had een prijsopgave opgevraagd van de volgende 2 producten:
- RF Power 350s
- RF HE2
Nederlandse prijs: € 798,-- (adviesprijs; enkele carshops geven -10% korting)
Hifigarage prijs:" € 530,-- inclusief verzending en 2 jaar garantie (principe a'la mediacheckpoint).
Aangezien bovengenoemd probleem aanwezig is heb ik opnieuw 2 prijsopgaven aangevraagd. Zowel van de HE als HX2 (punch).
Wat de prijzen zijn? De HE kwam (met versterker) op 490 euro, de punch HX2 (ook met versterker) op 525 euro?!?!?!?!?
Hier snap ik de ballen niets meer van...... maakt bij in beginsel ook niet uit. Ik weet hoe die duitse hifi en car hifi winkels werken (ook in de duitse winkels overigens) koop je meer dingen en heeft de verkoper een lekkere dag (of veel voorraad) dan maken ze daar makkelijk een leuke set prijs van. Maar goed, ongeloofelijk.
Vooralsnog (en ik zou gek zijn als ik dat niet deed) kies ik voor de RF Power 350s met de punch HX2 10" (2x2 ohm variant). I keep you informed......
Zoals te verwachten viel was de 525 idd een typefout. Omdat het hun schuld was hebben ze een gemiddeld is de werkelijke prijs (625) en zo op 560 uitgekomen.
Wat mij betreft is het rond, en heb ik de zooi besteld; tbv shop survey zal ik de zaak updaten na afronding.....
RF punch HX2 10"
+ RF Power 350s
Nederlandse adviesprijs 918 euro
Hifigarage.de 625 euro (incl verz / ex bankkosten)
Traject:
* Bij hifigarage.de maken ze een speciale prijs; bel of e-mail ze dus!!! Daar doe je je voordeel echt mee!
* Boven 500 euro geen verzendkosten; de speciale prijs is vaak incl verzendkosten
* Betaling vooraf nodig via bank, ze doen niet verzenden onder rembours
Mijn betaling (7 euro kosten) is op 28 november afgeschreven van mijn girorekening. Vorige week vrijdag kreeg ik een e-mail dat het geld was ontvangen en dat de goederen die dag zouden worden verzonden.
Vandaag (woensdag) heb ik beide producten ontvangen, en als bonus nog een gratis kabelset.
Ik ben enthousiast over dit bedrijf; zo heb je RF spul voor een GZ prijs inhuis! (sorry, slechte vergelijking maar ik kon het niet laten).
[ Voor 10% gewijzigd door Jivecar op 11-12-2002 19:32 ]