Toon posts:

[Probleempje] E-Tech modem+router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo'n blauwe etech modem + router maar ik krijg chessmaster9000 via CMLive (dus spelen op internet) niet aan de praat via dit modem, info modem: http://www.e-tech.nu/prod...rwithbuiltinadslmodem.htm

Nu vraag ik me af of er iemand weet wie de fabrikant van dit modem is, want volgens mij verkoopt E-Tech het alleen onder hun eigen naam door want ze kunnen mij dus geen info over dit modem geven hoe de firewall volledig uit te zetten. :(

Of dat er iemand is die firmware voor dit modem heeft, zonder firewall of met de optie de firewall volledig uit te schakelen.

Naja misschien ligt het zelfs niet aan de firewall maar hopelijk is er dan iemand hier die mij er iets meer over kan vertellen.

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-08 09:27
ik heb wel een wat nieuwere versie van de firmware, ik heb met het instellen van mijn pc als DMZ host weinig problemen (fire wall word dan voor de DMZ host uitgeschakeld) als je me ff een mailtje stuur op spenkman@planet.nl zal ik ze ff doorsturen

Eve char: Warock <TEST>

• cvs79
  • Laatst online: 19:45
Ik heb hem ook die e-tech. Je kunt bij de configuratie zoiets instellen als virtual server.
Opgegeven welke poorten open moeten naar een bepaald Ip-adres.
Voor poorten van applicaties zie :
http://sambar.polie.nl/poort_instellingen_voor_alle_app.htm

Verwijderd

Topicstarter
Virtual server lukt ook wel alleen ik heb alle mogelijke poorten die ik met netstat zag opengezet toen ik probeerde te connecten in chessmaster alleen werkte nog niet terwijl ik heb bij een vriend via zijn adsl router wel kan spelen. En bij chessmaster kon ik dus ook niet de poorten vinden en in het lijstje op polie.nl staat ie er ook niet bij.

• cvs79
Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 13:01:
Virtual server lukt ook wel alleen ik heb alle mogelijke poorten die ik met netstat zag opengezet toen ik probeerde te connecten in chessmaster alleen werkte nog niet terwijl ik heb bij een vriend via zijn adsl router wel kan spelen. En bij chessmaster kon ik dus ook niet de poorten vinden en in het lijstje op polie.nl staat ie er ook niet bij.
En op de site van ChessMaster??

Verwijderd

Topicstarter
niet op de site :( of in de ubi.com database, daar staat tussen 40000-42000 voor ubi games maar om er zoveel stuk voor stuk open te gaan zetten is beetje overdreven :( en ze al 1 week "geleden" gemailed voor de poort maar nog geen antwoord gehad van ubi.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2002 13:26 . Reden: Geleden ]

Verwijderd

Topicstarter
wow wonderen zijn de wereld nog niet uit, ik krijg net een mailtje van Ubisoft met 3 poorten erin :)

• cvs79
Welke poorten zijn t. Kan ik deze toevoegen aan mijn poorten lijst

Verwijderd

Topicstarter
If you are behind a firewall, it is quite likely that you will not be able to successfully connect to Chessmaster Live on ubi.com. Even if you ARE able to connect successfully, other users may not be able to connect to you if you host a session. Therefore, it is recommended that you do not host a CMLive session if you are behind a firewall. However, you do have some options. Chessmaster Live uses the default DirectX ports for communication. According to the Microsoft documentation, DirectPlay parsing uses the [2302,2400]U{6073} port/socket range to filter IP and IPX packets. If you open these ports on your firewall, you should be able to connect to a CMLive session, and host your own session as well.

Ik heb dus die poorten opgengezet en het werkt echter nog niet :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 13:25:
niet op de site :( of in de ubi.com database, daar staat tussen 40000-42000 voor ubi games maar om er zoveel stuk voor stuk open te gaan zetten is beetje overdreven :( en ze al 1 week "geleden" gemailed voor de poort maar nog geen antwoord gehad van ubi.
Je kan toch gewoon de range 40000-42000 openzetten?

• sPENKMAN
  • Laatst online: 07-08 09:27
dat gaat niet zo makkelijk :P je moet de poorten dan 1 voor 1 openen, je kan geen range open knallen, een groot nadeel van deze router

Eve char: Warock <TEST>

Pagina: 1