Toon posts:

V-Sync altijd aanzetten, dus niet alleen in Open GL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraag zegt eigenlijk al genoeg, ik wil weten hoe ik V-Sync in Windows aanzet (XP), dus niet alleen in Open GL, maar altijd dus. Waarom? Soms als ik een venster sleep van links naar rechts, laat dit venster een spoor achter, net als wanneer je een hele trage netwerkverbinding hebt en je iets op probeert te slaan. Dan kun je ook terwijl hij aan het opslaan is, het openstaande venster bewegen en laat dit ook een spoor achter.
Of weet iemand misschien een andere oorzaak hiervan of oplossing hiervoor?

Videokaart: Leadtek Ti 4600 (niet overklokt)
Monitor: Eizo 19" CRT scherm
Mobo: Asus P4S533
Mem: 512MB Samsung PC 2700 (standaard timings)
HD: Western Dig. 80 Gig 8mb Cache
Proc: P4 2.4 GHz C-1 stepping (niet overklokt)

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Je hebt 2 soorten spellen, direct3d en opengl, beide kan je gewoon v-sync op aan/uit zetten, de opengl heb je dus al gevonden en de direct3d staat gewoon ook 8ter die naam bij je detonator driver.
Gewoon alles in 2d etc is al gewoon v-sync aan.
Dat ie bij jou traag is heeft denk ik een andere reden van v-sync, ik denk dat op je pc heel hard bezig is met iets(kan je controleren he ), of er ergens een driver timing of weet ik veel wat niet goed zit.

//offtopic
PS, waar heb je die 2,4 cq proc vandaan, ik zoek er hopeloos naar, help me aub ff :), het is dus de sl6dv uit mijn hoofd.

• BoGhi
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-04 18:28
Lijkt me geen V-sync probleem, eerder een performance-probleem van de 2D-verwerking van je grafische kaart. Of, zoals je zelf al zegt, Windows is op dat moment eigenlijk ergens anders mee bezig (het 'soms' wijst in die richting)

Programmers don't die. They GOSUB without RETURN

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
of je hebt 'muis'spoor aanstaan in toegankelijkheidsopties he.

TheS4ndm4n#1919

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
RocketKoen schreef op 19 november 2002 @ 13:03:
of je hebt 'muis'spoor aanstaan in toegankelijkheidsopties he.
z'n vensters laten een spoor 8ter, niet de muis

Kai, THX :), zal het onthouden en tijdens de hcc denk iik ff een ronde lopen, met in ged8te ze daar iig die proc hebben.

Verwijderd

Carel schreef op 19 November 2002 @ 12:55:
//offtopic
PS, waar heb je die 2,4 cq proc vandaan, ik zoek er hopeloos naar, help me aub ff :), het is dus de sl6dv uit mijn hoofd.
SL6EF voor de boxed versie, SL6DV voor tray.
Computer-land heeft ze (boxed) in ieder geval op voorraad.
Pagina: 1