[clonecd] Audio-cd kopieeren, resultaat is een "tick"

Pagina: 1
Acties:

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
Als ik een audio-cd ga kopieeren met CloneCD, krijg ik als resultaat de audio-cd met een gratis "tick" er in. Weet iemand hoe dit komt? Ik heb rechtstreeks gedaan, en eerst een image gemaakt op de harde schijf.

tnx

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
welke versie van clone cd heb je?
ik heb 3.nogwat, en daar werkt het goed, ik heb gemerkt dat versie 4.x wel vaker problemen heeft. Probeer het daar dus ff mee

anders kan je ook de image nu uitlezen, en kijken of de tick daar in zit of niet. zo niet ligt het idd aan het branden, anders moet je het lezen ook controleren

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• LollieStick
Zowel 3.x als 4.x geprobeerd. OS is Windows XP

Hoe kan ik een image uitlezen en hoe het lezen/schrijven controleren :?

• SvenG
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01 10:56
Ik gebruik zelf 4.0.19 (zo ongeveer) & hij werkt perfect!@ Ik brand stabiel op 40x met m'n lite on bakker 40/12/40

*ik brand niet on the fly*

• LollieStick
dit is versie 4.0.1.10

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:34
Audio cd's kan je beter eerst extracten (EAC) en daarna met bv Nero branden (alhoewel ik het ook meestal via clone doe). Punt is nl dat je de fouten van de master mee brand op het kopie. Anderen kunnen dit denk ik wat beter verklaren....

• LollieStick
Deze CD wou niet met Nero gekopieerd worden. Gaf een leesfout meteen. CloneCD deed het wel goed, mits dat ik nu dus een tick heb.

Heb CloneCD geupdated naar 4.1.x.x

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
En je doet niet on-the-fly branden, want dan krijg ik ook een tick met clonecd
Gewoon een image laten maken. En anders zit die tick misschien ook al op de originele cd.

Verwijderd

Heb je het ook eens met een andere brandprog geprobeerd? Als hier ook tikken in zitten kan je CD-rom speler defect zijn (rotte Digital Audio Extraction).

• LollieStick
de dvd-speler die het extracen doet wordt idd minder na 2,5 jaar. bij mij is het wel goed :)

Verwijderd

Hey linuxuser, waarom niet met Grip ofzo?
Of is het zo'n nep-cd, die wel op een cd lijkt en het in players vaak ook gewoon doet, maar niet voldoet aan het Red-Book?
Terugbrengen naar de winkel in dat geval!

Anders kan je vaak ook proberen een ander apparaat te gebruiken om de audio-data te lezen.
EAC is trouwens onder windows het progje om zonder tikken te rippen.

• LollieStick
Ik weet niet of dit een nep-cd is. Het is één van 2002, maar volgens mij doet ie het wel gewoon overal in. kan hem iig overal afspelen :)

* LollieStick gaat Grip proberen :)

Verwijderd

Oh, als hij het gewoon doet onder win/lin etc, gebruik dan echt EAC!
ff zoeken op exact audio copy, dat progje geeft je nl ook aan als er bij het lezen fouten zijn geweest, en als het niet herstelbare fouten waren (eac leest itt alle andere progjes de data 2x en bij leesfouten tot 80x) biedt het de mogelijkheid even te luisteren naar waar de fout opgetreden is.

Verwijderd

Probeer het eens op een hele lage snelheid, bijv. 1x of 2x.
Pagina: 1