Toon posts:

Asus K7 Terminator & Herrie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hiya,

Ik heb een K7 Terminator (Barebone) en ik word gek van de herrie :)
De sysfan valt op zich nog wel mee, maar als iemand weet hoe je die rustiger kan laten draaien dan houd ik me aanbevolen, heb niets in het bios of boekje kunnen vinden.

De grote herriemaker is de Titan Majesty MT1AB-2 Koeler die erin zit. Die heeft twee fans aan de zijkant, hij zorgt dus voor een fantastische flow richting de sysfan maar dat maakt ook twee keer zoveel lawaai.

Ik ben al bij de regenboog (maastricht) geweest waar ze toch een bonte verzameling koelers hebben maar die konden me geen advies geven. De jongen bleef me maar poberen een Volcano aan te smeren, heb wel tien keer gezegd dat ie echt niet in mijn barebone past, hij wilde het pas geloven toen ik hem uit mijn rugzak haalde :)

Dus, weet iemand een kleine stille koeler die in een Asus k7 Terminator Barebone past en die een XP 1700+ voldoende kan koelen?

tia.
Honeybun

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-07 06:20
Wanneer de fans gebruik maken van een 3-pins aansluiting is het makkelijkste gewoon zo'n zalman fanmate te kopen. Met dit apparaatje kun je het toerental van de ventilator traploos instellen. Daarnast zou je de molexconnectors zo aan kunnen sluiten dat de fan op 5 of 7 volt loopt.

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Verwijderd

Topicstarter
Ja, klopt, was ik vergeten te vertellen. Ik zou bij deze koeler een fanmate ertussen kunnen zetten. Ik had er thuis nog eentje liggen maar die is een twee-pins, gaat dus niet passen. Ik zag ze liggen bij de regenboog maar daar waren ze negen euro, wat ik een belachelijk hoge prijs vind, maar oke.

Maar ik heb geen idee hoe ik de voltage kan veranderen. Heb zitten kijken in de bios, daar staat iig niets. Daarnaast naar jumpertjes gekeken ook daar nop. Er zowieso niet zoveel info te vinden over het moederbord (a7vc) behalve dan de info van Asus zelf. Heb je misschien een idee waar ik wat info zou kunnen vinden?

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:47

Martijn02

/* No Comment */

Hoe warm is je processor nu? en er moet toch een mogelijkheid zijn om die fannetjes wat langzamer te laten draaien? Desnoods pleur je er gewoon een potmeter tussen. (wel opletten dat je proc niet te heet wordt uiteraard!)

Verwijderd

Topicstarter
De processor (xp 1700) is ijskoud, ergens rond de 46/47 graden. Ik heb hem nog niet op de 50 graden gezien. Dus die fan doet zijn werk echt wel goed. Hij draait dan ook op 5500 toeren (broeha) terwijl mijn ander systeempje heerlijk rustig draait op 2500 toeren op precies 50 graden.

Het liefst zou ik er graag gewoon een andere stille fan inzetten, als die echt niet bestaan ga ik wel klooien met een potmeter/fanmate.

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 21:56

GeBas

--

ik heb er van ochtend een Antec 92mm Smart fan in gezet, deze is tempratuur gestuurd.

Is stuk stiller nu!

Ik heb de AMD versie van de terminator en heb er een Spire CopperKing II cooler op de CPU

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

misschien is een Coolermaster MP5-6G32A-01 iets?
is goed voor een Athlon XP2200+, en is volledig van koper.
heb em zelf al eens getest, koelt erg goed en is ook nog eens erg plat/klein

(Kost 12 meuro @ Mycom btw)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

als je je kabels een beetje netjes bij elkaar zet, kan zelfs die andere 12 euro koeler van de mycom er in. Dat is een koperen coolermaster, met silent fan.
De CP5-7JD1B-OL
Is erg groot, tot 2600+ geschikt, en past net aan in je kastje.
(Ik werk by de miekom en heb al meerdere terminators met die koeler voorzien...)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2003 18:34 ]

Pagina: 1