Wireless Lan voor LAnparties?

Pagina: 1
Acties:

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-01 01:07
Ik zat te denken nu wireless lan steeds meer gewoon is voor huiskamers en woningen.

Als nu ieder (fanatieke lanner) nu eens een pci wireless lankaartje koopt en dan alleen de organisatoren zorgen voor de BASE stations dan zou dit wel eens goedkoper kunnen werken dan al die bekabeling en vooral ook tijdsbesparing

een BASE kan volgens mij 32 werkstations aan en zullen vast wel betere zijn
Ik heb thuis eentje voor me notebook en 2 pc's

en een wireless LAN kaartje zal niet veel kosten (50 euro) en een base sation tegenwoordig ook niet veel meer.
Ik denk wel dat op lange termijn je de kosten wel eruit haalt voor de base stations

Maar het enige probleem is volgens mij de compatibiliiteit van de verschillende merken Wireless lan.
Sommige werken wel samen en andere weer niet :/

Verwijderd

mmmmm, ik vertrouw nog steeds maar op mun draadje. ik heb het niet meer zo met wireless troep.

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Wat denk je van de snelheid?
D'r zijn er wel van 52mbit, maar dat valt in het niets met bv glasvezel (1000mbit).

Het is misschien leuk voor een kleine lan, maar zodra je met meerdere base stations gaat werken gaat het netwerk langzaam worden bij veel dataverkeer. Voor de grote lanparty's is dit dus gewoon no-go.

iStockphoto

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:54
Welke lanpartie heeft invredesnaam een gigabit netwerk? Beetje flauwe vergelijking. Ik denk dat een wireless lanparty tot 10 mensen best wel gaat. Alleen dataverkeer - uitwisselen maps enzo - is met max 11 mbit niet vooruit te branden.

Denk dat 100mbit door een draadje nog wel een tijdje de standaard zal blijven voor lanparties.

Verwijderd

En het is harstikke onveilig, (hebbie KaSSa gekeken? gingen ze met een laptop met een auto langs huizen rijden en daar dingen in uitprinten via een draadloos netwerk, lachen man, en die mensen thuis helemaal in paniek :D)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 13:49:
En het is harstikke onveilig, (hebbie KaSSa gekeken? gingen ze met een laptop met een auto langs huizen rijden en daar dingen in uitprinten via een draadloos netwerk, lachen man, en die mensen thuis helemaal in paniek :D)
Die mensen zijn te stom om hun wlan te beveiligen...dan hoeft niet het hele wlan gebeuren onveilig te zijn..

Verwijderd

ja maar kan een Wlan wel de hoge snelheden aan en is het net zo betrouwbaar? \Antwoord nee, dus gewoon LAN is veel beter voor een LAN party,

Verwijderd

we hadden een paar parties terug drie man die onder het motto "wij benne stoer heur!" met drie laptops en wat wireless pcmcia kaartjes mee gingen lannen.
na een uurtje hadden ze alledrie kabeltjes ingeprikt. Het gaat om kleine lanparties (20 tot 40 man) dus ik denk dat je een serieuze poging tot lannen al niet gaat redden.

overigens hebben veel big parties Gbit backbones, maar dat wilde je zeker niet weten?

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:25
Op een accesspoint (geen basestation) kan je met 802.11a maximaal 54Mbit halen.. niet per persoon maar in totaal. En met de 802.11b standaard 11Mbit. Dus om te gamen is het goed te doen.. maar als je een beetje gaat leechen heb je wel erg veel accesspoints nodig.

• MysticMan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:21
Met een kabel zal denk ik nog lang beter blijven voor zoiets. Bij leechen heb je toch een vrij grote bandbreedte nodig en die heb je dan echt niet meer met een beetje veel man. En goedkoper is het denk ik echt niet. Die basestations zijn nog redelijk prijzig en de kabel betalen de mensen zelf. Een netwerkkaartje heb je voor 10-15 euro en een kabel voor nog wel minder, toch heel wat goedkoper als 50 euro voor een wireless kaartje.

En bij grotere lanparties zitten de hubs/switches enzo meestal verbonden met gigabit connecties. Dat krijg je dus niet met wireless en dan heb je nog kabels nodig

Verwijderd

ik geloof dat de heren ook last hadden van latency in games op het moment dat één van de drie m'n 240 GB raid ontdekte... alhoewel ze het hele uur alles van die kaarten afgezeken hebben dus of dat dat echt vanwege het downloaden was weet ik dus niet.

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 17:46
Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 13:49:
(dat was toch bij Radar :? :))

• PizZa_CalZone
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-03-2025

PizZa_CalZone

WHAAAAA!!

DaCoTa schreef op 19 November 2002 @ 13:15:
Welke lanpartie heeft invredesnaam een gigabit netwerk? Beetje flauwe vergelijking. Ik denk dat een wireless lanparty tot 10 mensen best wel gaat. Alleen dataverkeer - uitwisselen maps enzo - is met max 11 mbit niet vooruit te branden.

Denk dat 100mbit door een draadje nog wel een tijdje de standaard zal blijven voor lanparties.
Gast kijk eens op http://www.ambience.nl/ >:)
De backbone was volgens mijn al dik hoger dan een gig. Glasvezel overal! ;)

Voor games is een wireless netwerk kwa snelheid wel goed genoeg naar mijn mening. Voor leechen is het wel degelijk te langzaam. Ik hou het denk ik tog maar lekker op mn 100mbit lijntje! :)

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

DaCoTa schreef op 19 November 2002 @ 13:15:

Wat denk je dat er (vaak als het gesponsord is) tussen 2 switches ligt?
Heus geen 100mbit kabeltje.. Daar ligt vaak gewoon glasvezel tussen.

Maar zoals ik al zei is het voor een kleine lanparty nog wel geinig

iStockphoto

Pagina: 1