Toon posts:

[MDK9.0] Custom bootcd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb al gegoogled, maar weinig relevants gevonden.
Ik wil dus aan de Mandrake 9.0 installatie CD1 enkele bestanden toevoegen, om
zodoende een auto install uit te voeren.
Kheb met WinIso de image geopend en gewoon de bestanden van mn custom bootfloppy (inclusief autoinst.cfg, vmlinuz, cdrom.rdz, boot.msg etc.) erbij gezet.
Als ik nu boot, dan vraagt mandrake waarvanaf ik wil installeren, maar als ik dan
cdrom opgeef, dan krijg ik de melding:

"That cdrom disc doesnt seem to be a mandrake linux installation cdrom"

Hoe kan ik het makkelijkst zo'n bootcd maken?

• The_Wounded
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-10-2021
de iso dl'en en gewoon fikken

Verwijderd

Topicstarter
Gvd, eerst lezen en dan pas replyen!!!!! }:O
|:(

Ik had dus eerst de iso gedownload, deze geopend in winiso en daarna de bestandjes aan de iso toegevoegd en deze gefikt. En hij boot dus wel, maar hij ziet de CD niet als Mandrake Installation CD!!!!!!

Hier kan ik me een beetje kwaad om maken, sorry hoor!

Verwijderd

Topicstarter
FF kickje, is het mogelijk om zo'n bootcd te maken? Ik kan nu alleen van floppy booten en dan de autoinstallatie van cdrom uitvoeren. Willen jullie meer weten, vraag het dan ff.

Verwijderd

Blijf rustig, lees zijn ondertitel en kom tot de conclusie dat dat een zeer geldige vraag is... ;)

Ik heb alleen de iso van de 3e cd aangepast (plf files aan toegevoegd), daarvan kan ik zonder meer installeren. Maar die cd is niet bootable...

Vraag: heb je de cd-info van die cd ook ingevuld zoals de Mandrake cd is?
(title, application etcetc?) Misschien dat ze daarop checken of zo.

Verder: misschien kan je hetzelfde doen als ik: de 3e cd aanpassen, daarvan booten, en vervolgens van de eerste installeren?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 November 2002 @ 13:50:
Blijf rustig, lees zijn ondertitel en kom tot de conclusie dat dat een zeer geldige vraag is... ;)

Ik heb alleen de iso van de 3e cd aangepast (plf files aan toegevoegd), daarvan kan ik zonder meer installeren. Maar die cd is niet bootable...

Vraag: heb je de cd-info van die cd ook ingevuld zoals de Mandrake cd is?
(title, application etcetc?) Misschien dat ze daarop checken of zo.

Verder: misschien kan je hetzelfde doen als ik: de 3e cd aanpassen, daarvan booten, en vervolgens van de eerste installeren?
Boot je nu van de 3e cd? Wat jij bedoeld is ongeveer hetzelfde als: Ik heb een bootflop op cd en de installatie cd. Ik kan ook wel van floppy booten, maar vind het gewoon niet zo'n mooie oplossing. De mooiste oplossing is om alles op 1 cd te zetten.
Kweet niet precies wat je bedoeld met de cd info. Ik neem aan, dat als ik met winiso de iso open, er bestanden bij schrijf en dan de iso weer opsla en dan brand, dat de cd info onveranderd blijft. Er staan alleen wat extra bestanden op de cd, waardoor het aantal bytes veranderd.

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:36
ik denk dat ik het snap. je installatieflop wil je bij de cd erbij hebben? het probleem is denk ik dat MD nu je cdtje als andere cd ziet ipv de standaard install cd...ik ben bang dat het dan niet lukt

Verwijderd

Ik boot gewoon van de 1e cd bij een installatie, die files heb ik toegevoegd om mdk uit te kunnen delen aan mensen zonder snel internet, zodat ze toch dvd's kunnen kijken enzo...

Hoe dat winiso het doet weet ik niet.... misschien heb je gelijk en is die info ok.
Kan je dat nagaan?

Misschien dat het eraan ligt dat die cdrom bootable moet zijn naar de standaard install, en dat je met zo'n custom install bootflop gewoon de bootable standaard cdrom1 start, met wat extra kernel parameters?
Als ik je goed begrijp, wil je met enkel cd's kunnen werken. Kan het dan niet met de derde cd? Dus dat je daarvan boot (kan me voorstellen dat het daar mank loopt, de cd1 is al bootable, dat overschrijf jij met wat anders, de cd3 is niet bootable, dus no problem...?) en vervolgens (als alles in de ramdisc is geload) cdrom1 erin doet en de installatie start...?

Verder was het me de eerste keer niet gelukt om die cd3 goed aan te passen, eea was niet te installeren (kernel sources en nog wat). Misschien dat het daar ook fout gegaan is bij jou?

Verwijderd

Topicstarter
savale schreef op 20 November 2002 @ 14:52:
ik denk dat ik het snap. je installatieflop wil je bij de cd erbij hebben? het probleem is denk ik dat MD nu je cdtje als andere cd ziet ipv de standaard install cd...ik ben bang dat het dan niet lukt
Dit is precies wat ik wil. Ik installeer alleen wat pakketjes vanaf de eerste cdrom.
Het mooiste zou dus zijn als ik daar wat bij kan zetten. Ik vraag me dus af hoe die beveiliging dan in elkaar zit, als dat niet kan. Dr moet dan toch ergens op de cd iets staan in een filetje/scriptje ? Of misschien moet ik het gewoon anders aanpakken.
Ik heb al geprobeerd, met nero een bootcd te maken met blank.rdz, maar toen liep hij met starten van syslinux al vast.

Verwijderd

Topicstarter
schopje? Weet iemand of het uberhaupt moglich ist?

• bazzs2001
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-04 13:02

bazzs2001

je moet knagen wat lekker is

Verwijderd schreef op 22 november 2002 @ 08:05:
schopje? Weet iemand of het uberhaupt moglich ist?
misschien een domme vraag?

maar waarom brand je niet gewoon het ISO file?

Edit:
antwoord omdat je zelf wat toe wil voegen |:( 8)7

oeps heb het nu pas helemaal goed gelezen, sorry

maar kan je niet de ISO branden en dan nog wat toevoegen (weet niet of dit mogelijk is)

of de ISO aanpassen (wat dingen eruit gooien en wat andere dingen erop)

[ Voor 38% gewijzigd door bazzs2001 op 22-11-2002 09:32 ]

groeten

Verwijderd

Topicstarter
bazzs2001 schreef op 22 November 2002 @ 09:29:
[...]

misschien een domme vraag?

maar waarom brand je niet gewoon het ISO file?

Edit:
antwoord omdat je zelf wat toe wil voegen |:( 8)7

oeps heb het nu pas helemaal goed gelezen, sorry

maar kan je niet de ISO branden en dan nog wat toevoegen (weet niet of dit mogelijk is)

of de ISO aanpassen (wat dingen eruit gooien en wat andere dingen erop)
Ik heb de ISO wel aangepast, wat niet werkte, omdat MDK de cd niet meer zag als installatie cd. Zou het dan wel werken als ik eerst de ISO brand en er dan met een 2e sessie wat bijzet? Ik ga het in ieder geval proberen.
Pagina: 1