hoe kan ik in mandrake een variabel IP-adres instellen. Die dus automatisch toegewezen wordt. Dit heb ik namelijk, maar kan in de documentatie alleen maar statische IP instellingen vinden. Wie kan me helpen
Verwijderd
welke mandrake versie? Bedoel je een ip toegewezen door een dhcp server? Wanneer wil je dit instellen? Met de installatie, of draait het systeem al
moet mandrake 9 nog installeren. Als je via dhcp automatisch een IP krijgt dan bedoel ik dat ja. Heb er (nog) niet zo heel veel verstand van... bij win98 krijg je iig gewoon een ip als je opstart
Verwijderd
In Gentoo Linux gaat dat met: dhcpcd -h hostname eth0
En dan voeg je dhcpcd aan je opstartscript toe. Zal bij Mandrake wel niet zo gek veel verschillen (hoop ik voor je ;-) )
En dan voeg je dhcpcd aan je opstartscript toe. Zal bij Mandrake wel niet zo gek veel verschillen (hoop ik voor je ;-) )
met GUI???? Ken de codes nog niet. Moet ik dat DHCP-pakket installeren ofzo?
Verwijderd

^^^ daar begint het... een automatische wizard voor het instellen van je netwerk..
nadat de autodetectie is voltooid, zou het volgende scherm moeten verschijnen:

selecteer het type verbinding en klik op OK.. ik ga er in dit 'voorbeeld' even van uit dat je een kabel verbinding hebt. het volgende scherm verschijnt:

laat de velden 'IP address' en 'netmask' leeg, en vink 'automatic IP' aan.. that's it
THNX!!!!!!!!!!!!!!!! In de handleiding staat dat er niet bij...
Nu weet ik zeker dat ik aan de linux ga... Wist nog niet of dat kon
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()