Toon posts:

Inter net RH8 and XP!

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem.........

Op mij PC staat RH8 en XP..
Ik heb hier kabelfoon dat via de USB naar een hubje gaat (raar ding) en dan door naar de modem.
Als ik nu naar linux ga dan schiet hij gewoon door bij ETH0, maar als ik dan naar XP ga dan heb ik geen internet......(hoevaak ik ook restart.)
Als ik de PC dan een half uurtje uit laat, dan heb ik ineens internet bij XP maar als ik dan naar linux ga, dan blijft ie oneindig staan op eth0 (zeker 25min)

Ik heb bij XP en bij linux al IP toegewezen (en de rest natuurlijk)
maar dan heb ik bij allebei geen internet.........

En de IP en stuff heb ik gewoon met ipconfig /all overgenomen toen ik wel internet had...

VAAG HE! plz help me

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 12:04

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Floris ... wissel je soms je netwerkkabels om ofzo?

Het lijkt erop dat je een ander mac-adres hebt als de modem verwacht en dan helemaal niets doet. Dat komt ook overeen met die 30 min. die er standaard staat voor de dhcp-timeout.

Overigens ben ik bang dat kabelfoon het niet apprecieert als je zelf je ip-adres invult!

En kan je het schetsen of l33t paintskills gebruiken want ik wordt er niet wijs uit

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

Topicstarter
wat zijn i33t paintkills??

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 12:04

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

MS Paint ... dat is taal voor /31 de huiskamer maar daar zul je voorlopig nog wel niet komen.

Aangezien je daar 150 tech-posts voor moet hebben en een x-aantal dagen geregisteerd zal moeten staan

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een modum (een Terayon) en die gaat dus naar de kabel en naar een NUB (van UTP naar USB) en die zit in de PC.

Verwijderd

Topicstarter
verder heb ik wel een netwerkje... das gewoon cross van netwerkkaart naar kaart.........

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Ken je niet perongeluk de helft statisch toe en laat je een gedeelte via DHCP opzoeken? Niet alle DHCP-servers reageren op een INFORM-request (request om slechts een gedeelte van de gegevens zoals DNS etc).

Verwijderd

Topicstarter
ik zou dat helaas echt niet weten!!!!!!
het lijkt me opzich niet!!!!!!!!
Als je misschien zou kunneh vertelllen hoe/waar ik dat kan zien?
!!!

Verwijderd

Topicstarter
weinig hulp :(

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 12:50

wzzrd

The guy with the Red Hat

Ice_Phac, ik heb eens zitten kijken wat je tot nu toe hebt bijgedragen hier, en je wekt de indruk GoT te zien als een helpdesk. Nou hebben we wel een HlpDsk rondlopen hier, maar we zijn het toch écht niet (met de nadruk op NIET). ;)

Daarom raadt ik je aan x dingen te doen:
1. Lees [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml]
2. Lees FAQ Non-Windows Operating Systems - Update: 26/10

Dan zul je zien dat er een aantal dingen zijn, die je op dit moment doet, die hier NIET worden gewaardeerd. Hieronder versta ik het posten van groeten onder je bericht (zoals 'grtz Pietje'), maar in jouw geval met name het feit dat je zelf duidelijk niet hebt gezocht (vooral je andere topics) en dat je je topic kickt (tot 2 keer toe) binnen een half uur.

We willen je best helpen, maar 'weinig hulp :( ' zorgt er nou niet bepaald voor dat we dat ook écht gaan doen. Sterker nog, het werkt averechts. Stel gewoon je vraag nadat je hebt gegoogled en / of ge-GoT-searched, duidelijk, zonder twintigduizend uitroeptekens en hoofdletters en heb geduld.

Geduld is een schone zaak.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zelf al paar wekeh aan t zoekeh!!!!!
Nu hoop ik dus op een reactie van jullie......

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 12:54:
ik zou dat helaas echt niet weten!!!!!!
het lijkt me opzich niet!!!!!!!!
Als je misschien zou kunneh vertelllen hoe/waar ik dat kan zien?
!!!
Je weet toch zelf OF je iets statisch hebt ingevuld en zo ja, WAT je dan hebt ingevuld?
Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 14:43:
Ik ben zelf al paar wekeh aan t zoekeh!!!!!
Nu hoop ik dus op een reactie van jullie......
Heb je het antwoord van wzzrd eigehhlijk wel begrepeeehhhh??? En de documenten achter link 1 en 2 in zijn reply gelezeeehhh?

Verwijderd

Topicstarter
Hier stond dus een rot bericht!

• Dark_M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Dark_M

DKM

Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 14:53:
SLOTJE!
en aan jullie heb ik ook weinig!
Zow lekker opvliegend.. ga jij altijd zo met mensen om beetje bot nietwaar.. Erg jammer dat er soms van die mensen hier op GOT komen.
En hoe kan je na 3 uur nou al roepen dat je topic dicht moet, omdat er niemand is die je wil helpen.. Er zijn ook mensen die nu aan het werk of naar school zijn die je misschien wel kunnen helpen maar die nu gewoon niet online kunnen maar bv. vanavond of morgen wel... Dus heb heb gewoon ff geduld zou ik zeggen.

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

Verwijderd

wees eens wat duidelijker wat je nu hebt en wat je probleem is zoals ik het nu zie is je usb op je hub geprikt

Verwijderd

Topicstarter
Ok menseh SRRY het spijt me!!!!!!

Na zoveel ergenissen kwam ik not de text :SLOTJE!
en aan jullie heb ik ook weinig!

Nu heb ik ff kabelfoon gebelt!!!

Daar vertelde ze mij... Je moet je ip steeds vrijgeven...
Ik denk dus van uuuhhhhh ff vragehhoe dan!
Dus ik: Hoe doe ik dat dan.
Zegt die man: Helaas mag ik dat niet zeggen, dus goede dag.

WEG MAN!

Dus ik ff rondvragen enzo..... kwam iemand tot /sbin/service network stop
Maar heleaas werkt dat ook niet!!!

Ik ben dus al een stap verder. En srry voor t eerdere ongemak!.!.!.!.

IIk hoop dat iemand van jullie weet hoe ik een IP vrijgeeff in linux zodaft hij m in XP kan pakken!

IcePhac

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

vrijgeven: dhcpcd -k
vernieuwen: dhcpcd -n
als root natuurlijk

Vreemd dat hij dat niet mochte zeggen trouwens... Hij had vast geen verstand van Linux :)

Verwijderd

Topicstarter
Het spijt me maar daar ben ik nog 1X........
Toen ik dus dit zag:
vrijgeven: dhcpcd -k
vernieuwen: dhcpcd -n
als root natuurlijk
Heb ik t gelijk geprobeerd..........

Ik kreeg dus de volgende melding

[root]# dhcpcd -k
-bash: dhcpcd: command not found

Ik ff op google zoekeh ..
maar helaas weinig menseh hebbeh t blijkbaar..

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Dan maar met ifconfig proberen:
vrijgeven: ifconfig eth0 down
vernieuwen: ifconfig eth0 up

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-05 16:54

Valium

- rustig maar -

Waarschijnlijk gebruik jij een ander programma voor je DHCP. Kijk even in je pakketbeheer of in je processenlijst welk programma jij gebruikt op je PC voor DHCP.

Verwijderd

Ennuh, ifconfig staateh bij Red Hat onder /sbin dus je moet effuh /sbin/ifconfig probereh!!!!!

Succes man!!!!!!!!!!

Verwijderd

Rofl @ topic. :D.

Ice_Phac, mag ik je aanraden om ietsje beter op je taal te letten? Het is nou niet bepaald, zeg maar, ABN compatible (Algemeen Beschaafd NL). Overigens heeft dikkebanaan wel gelijk, dhcpcd zit in /sbin/dhcpcd. Suc6!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:15
Ik denk dat je DHCP moet gebruiken, dat kun je tijdens de installatie van Red Hat 8 kiezen. Het zal vast niet de bedoeling zijn dat je zelf een IP invult.

Aangezien het onder Windows XP wel schijnt te kunnen werken zal dat het wel zijn, denk ik?

Verwijderd

Alsof Windows XP heiligzaligmakend is? :P.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:15
Alsof Gnome zaligmakend is ;)

okee nu even serieus....het zou wel makkelijk zijn als je inderdaad iets meer probeerde Nederlands te schrijven, wat punten en komma's her en der, een goed lopend verhaal...

• Whieee
  • Laatst online: 16-05 21:07

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

IK denk dat het niet werkt omdat je binnen de session-termination-timeout van je ISP probeert in te loggen met andere gegevens... Waarschijnlijk kun je wel binnen hetzelfde OS de verbinding eraf gooien en even later (minder dan 30 min) weer verbinden. (als je internet het al doet...) Als dit inderdaad kan, moet je eens kijken wat de verschillen zijn tussen de settings in RedHat8 en WinXP...

BTW: heb je dit probleem al aan je provider voorgelegd? Misschien komt het vaker voor en weten zij hoe je het op kunt lossen... (niet elke ISP heeft alleen maar domme mensen in dienst ;) )

Launching containers into space

• miniBSD
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-12-2023
Eerst even over het aanmelden bij je provider: moet je een naam opgeven ?
Zo ja: dan /etc/sysconfig/network-scripts/if-up-<hier je netwerkkaart> openen in je favoriete editor en de regel DHCP_HOSTNAME="<hier je gebruikersnaam>" ingeven en dan het netwerk opnieuw opstarten met /sbin/service network restart.
Voor alle duidelijkheid, wat tussen <> staat moet je dus nog zelf aanpassen.

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur (Whatever is said in Latin sounds profound).

Verwijderd

Wilke, Gnome is heilig, ja? Wie aan Gnome komt, komt aan mij. :D. :P.

• Whieee
  • Laatst online: 16-05 21:07

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 22:59:
Wilke, Gnome is heilig, ja? Wie aan Gnome komt, komt aan mij. :D. :P.
offtopic? :?

Launching containers into space

Verwijderd

offtopic maar statement dude....

:-) lol

nog 1 ikke blij benne met cistron MAXX adsl ikke nooit prob. enne leek zelfs moet aansluit kunne :-)>

maare buiten deze brul.

Blijkbaar verbreekt de kabelfoon (wat een vage naam) zijn verbinding na 30 min.

zoek op tweakers zijn een heleboel oplossingen voor

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:06

deadinspace

The what goes where now?

Nouja, dit topic leek nergens op en nou is het al helemaal niks meer.

Topicstarter: dit topic gaat dicht. Je kunt een nieuw topic openen, maar kom dan met een fatsoenlijke topicstart, waarin je zo duidelijk mogelijk probeert uit te leggen wat de situatie is, wat het probleem is en wat je al geprobeerd hebt / al weet.

Zie ook wzzrd's reply.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.