[.NET] System.EnterpriseServices & NT4

Pagina: 1
Acties:

• Scare360
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-08 08:10
hier

Vind je support lijst... nu zit ik voor een applicatie aan een NT4 platform gebonden en helaas zou ik graag COM+ gebruiken wat dus niet ondersteund wordt. Is het niet zo dat in de option Pack wel COM+/MTS aanwezig is en/of compatible met .NET Framework, zodat ik de requirements haal voor de System.EnterpriseServices namespace te gebruiken.

Iemand pratische ervaringen/tips voor ontwikkelen van .NET applicaties op NT4?

Verwijderd

In Option Pack 4 voor NT zit MTS, maar MTS is vergelijkbaar met COM+ in Windows 2000 (en later), maar niet hetzelfde. Mijn COM+ Cruise (MS cursus) is helaas te lang geleden om de details nog 100% scherp op het netvlies te hebben. Volgens mij moet je met MTS in je COM object in je code aan een Context object binden, waar dat met COM+ automatisch gebeurt (ingebouwd in het OS voor iedere COM call). Ook biedt COM+ een aantal services die MTS niet heeft, maar de details weet ik niet 100% meer.

Met .Net kan je wel met COM objecten werken, dus je kan wel zo'n Context object aanmaken voor MTS en dus van de Transactie Services van MTS gebruiken, maar ik neem aan dat System.EnterpriseServices niet zal werken omdat het uitgaat van de automatische COM call interception en extra COM+ services.

HTH :)

PS: Als je interesse hebt kan ik wel mijn CD-ROM met cursus materiaal van de COM+ Cruise opdiepen. Hoewel die vooral ingaat op COM+ en niet op MTS, zal er vast een lijstje met vergelijkingen in staan.

Verwijderd

COM+ is de geintegreerde versie van COM met de MTS runtime code. je kunt het in theorie wel emuleren maar in de praktijk is de COM engine, de SCM, dermate anders dat je dat niet lukt. Wellicht moet die klant van je toch upgraden naar win2k.

• Scare360
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-08 08:10
Otis: Helaas is dat niet mogelijk vanwegen een object framework welke ook mee geinstalleerd wordt voor het aansturen van diverse machines. Dit framework is nog niet compatible voor windows 2000. Zover jij weet is het, dus niet mogelijk System.EnterpriseServices te gebruiken op een NT4(sp6a) + option pack. Hmm dan heb ik zo'n voorgevoel dat het VB6 gaat worden == bah.

MrX: Bedankt voor de info... dus als ik het goed begrijp is de COM+ service geleverd in het NT4 option pack niet gelijk aan de COM+ van win2k? Is NT4 van toevallig COM+ en Win2k COM+ 1.0, WindowsXP COM+ 2.0???

[edit]
Ik bedenk me net dat ADO.NET ook iets aan transactie support heeft... op onderzoek :)