IP adres?

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• shredder
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 21:55
Hoe kan ik achter mijn (toegewezen) IP adres komen?

Mijn compu hangt aan Casema en ik draai een webserver-programma. Ik wil van buiten af mijn website bereiken.

En hoe kan ik dat adres zien als mijn computer achter een proxyserver (WinRoute)in een LAN zit?

Verwijderd

eigen ip?
je gaat achter je eigen comp zitten
doet em aan
start windows op
gaat online
gaat naar dosprompt
en typt daar: ipconfig
capisci?
mooi!

• BikkelZ
  • Laatst online: 28-03 23:19

BikkelZ

CMD+Z

Of winipcfg voor windows 9x, vanuit start->opstarten, niet in DOS dus.

iOS developer

Verwijderd

er leidden meerdere wegen naar Rome
dit kan idd ook

• shredder
Bueno, maar stel mijn compu zit achter winroute in een LAN met IP 192.168.1.2. De computer die aan internet hangt heeft bijvoorbeeld IP 123.456.250.250 gekregen.

Hoe kan ik van buiten af op mijn computer komen?

Verwijderd

Niet, tenzij je een speciale vorm van NAT hebt geinstalleerd.

• shredder
Als ik het goed begrijp moet ik op de computer die direct aan het internet hangt server-software installeren? en deze is dan toegangkelijk met bijv. 123.456.250.250

Verwijderd

Nee, koop een boek over NAT, GATEWAYS enz.. Je kunt niet zomaar een computer op een intern netwerk aanspreken puur om het feit dat dat een voor eigen netwerk gereserveerde IP range is. Dus 192.168.0.1 wordt overal ter wereld gebruikt. Je moet dus op een of andere manier op de server een poort (81 bijvoorbeeld) laten forwarden naar de poort 80 op een computer in het interne netwerk.

• shredder
O.k., bedankt. ik zal me hierin wat meer gaan verdiepen.

Kan dit trouwens met een proxy zoals WinRoute (lite / pro)? Of welk ander programma is hier het meest geschikt voor?

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ga naar http://www.dyndns.org, neem daar een acocunt, installeer de client op je server en je machine zal altijd bereikbaar zijn onder [jouwnaam].dyndns.org. Anders kan je met 'expect' (linux) wel iets ftpen naar je interne machine waarin je ip staat.

• shredder
Ik heb me aangemeld bij dyndns.org en verschillende clients gedownload, maar ik krijg de boel niet aan de praat. De clients geven geen update (of maken geen contact). Mijn compu hangt in een LAN met adres 192.168.1.2. Als ik de client om het IP-adres vraag dan krijg ik het adres te zien van mijn host. Wat moet ik invullen? ( op de host draait WinRoute lite voor de internetsharing) op mijn computer heb ik de server software staan met mijn internetpagina

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

hoop gedoe hier, er worden 2 dingen besproken:

1)
dat dyndns verhaal is gewoon een URL (mooi naampie geven) binden aan je internet IP adres. Je hoeft hiervoor GEEN proggie ste installen als je een vast ip adres hebt (wat je volgens mij hebt). deze aliassen (ala: [jouwnaam].dyndns.org moet je dan ingeven bij "static ipadressen" ofzoiets, NIET BIJ DYNAMISCH!!

2)
Je wil dus waarschijnlijk een ftp servertje of webservertje draaien op je eigen workstation achter winroute (gokje) dit kan je doen door op de winroute server een portmapping in te stellen met de volgende gegevens:
1. TPC poort
2. listen IP (je internet IP dus 123.456.250.250 ofzo..)
3. poort: 80 (voor http of 20 EN 21 voor FTP, dit word dan een poort range)
4. destination IP: 192.168.1.2 (of jouw interne IP adres op het LAN)
4. destination poort: 80 (voor web of 20/21 voor FTP)

met portmappings sla je AHW je winroute servertje over voor die poort.

is dit wat?

Mijn iRacing profiel

• shadax
  • Niet online
Casema is hardstikke dynamisch, je hebt geen vast ip en je wordt er sowieso iedere 36 uur uitgegooid.

Je moet dus een dyndns-client op de server werkend krijgen die iedereen keer als hij inbelt je naam update.

In je webserver zet je in plaats van je ipadres je hostname neer. (Er van uitgaand dat je met virtualhosts van apache werkt).

Heeft nog 1 probleem, je moet wel elke keer als je een nieuw ip krijgt je webserver herstarten. Casema is te onbetrouwbaar om er op te gokken dat je het inbellen en herstarten van apache op het zelfde tijdstip kan laten doen door een at-programma'tje. Je zal er dus gewoon voor moeten zorgen dat apache herstart aan de hand van je inbelscript (of hoe dat ook heet in windows).

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat is nou net het idee van die dingen.
IP --> domein.dyndns.org

DNS update client als bijv. YIpost ( http://www.kvtek.com/yiPost.asp ) geeft om de zoveel tijd (in te stellen) het IP door, waar jij een hostname/subdomein voor hebt aangemaakt.

En daar hoef je je server niet voor te herstarten hoor...

Als je ook nog bij je account hebt aangegeven met wildcard in je DNS entry, en MX kun je net zoveel virtual hosts draaien als je server en je redirect script aankan, en nog mail ook.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• shadax
  • Niet online
Waarom zou je een client willen die iedere zoveel tijd update? Dat is niet nodig, je hoeft alleen up te daten als je een nieuw ip krijgt, ieder uur ofzo updaten is veels te belastend voor de dnsservers van dyndns. (zie ook http://support.dyndns.org/dyndns/abuse.shtml)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>En daar hoef je je server niet voor te herstarten hoor...[/quote]Als je met v-hosts van apache werkt, dan moet je apache echt wel herstarten bij een nieuw ip. Anders werken je virtualhost gewoon niet meer, v-hosts zijn namelijk gedefinieerd per ip, als je hostnames daarin vult, dan zoekt apache daar het ip adres bij een naam en gaat dan pas draaien.

/edit linkje toegevoegd

• Heretic
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
In de Winroute Administration console kun je portmapping in schakelen, bv.

IP adres 123.456.250.250 port 80 redirecten naar ip adres 192.168.1.2 poort 80.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 05 november 2000 02:25 schreef shadax het volgende:
ieder uur ofzo updaten is veels te belastend voor de dnsservers van dyndns. [/quote]Met een goede client niet nodig nee..heb je gelijk in. (was ook meer bedoeld als periode van 12-24 uur ofzo)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Als je met v-hosts van apache werkt, dan moet je apache echt wel herstarten bij een nieuw ip. Anders werken je virtualhost gewoon niet meer, v-hosts zijn namelijk gedefinieerd per ip, als je hostnames daarin vult, dan zoekt apache daar het ip adres bij een naam en gaat dan pas draaien.[/quote]Dus geen v-host op hostname, ook niet met wildcard in DNS?
Hmm.. dan hou ik het nog ff bij een andere server waar dat wel mee gaat..

wap.domeintje.mine.nu -->docroot is bijv. d:\wapsite\site1
domeintje.mine.nu --> D:\wwwroot
en dat op een IP kan dus niet met apache?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Je wil dus waarschijnlijk een ftp servertje of webservertje draaien op je eigen workstation achter winroute (gokje) dit kan je doen door op de winroute server een portmapping in te stellen met de volgende gegevens:
1. TPC poort
2. listen IP (je internet IP dus 123.456.250.250 ofzo..)
3. poort: 80 (voor http of 20 EN 21 voor FTP, dit word dan een poort range)
4. destination IP: 192.168.1.2 (of jouw interne IP adres op het LAN)
4. destination poort: 80 (voor web of 20/21 voor FTP)

met portmappings sla je AHW je winroute servertje over voor die poort.

is dit wat?[/quote]1. TCP
2. Unspecified.
3. Voor FTP is 21 voldoende (IMO).

En je slaat je WinRoute server niet over hoor. Die zorgt juist voor de forwarding.
Het enige dat je overslaat is NAT.

• shadax
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Dus geen v-host op hostname, ook niet met wildcard in DNS?
Hmm.. dan hou ik het nog ff bij een andere server waar dat wel mee gaat..
wap.domeintje.mine.nu -->docroot is bijv. d:\wapsite\site1
domeintje.mine.nu --> D:\wwwroot
en dat op een IP kan dus niet met apache?[/quote]Ja dat kan wel met apache, werkt perfect zelfs. Alleen je moet wel een ip opgeven waarop hij moet kijken voor die virtualhost. Dat kan je makkelijk doen door op die plaats van het ip een domeinnaam in te vullen in je config files, maar op het moment dat apache opstart maakt hij daar wel gewoon ips van.

• TweakV
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-03 18:35
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 05 november 2000 12:59 schreef OlafvdSpek het volgende:
1. TCP
2. Unspecified.
3. Voor FTP is 21 voldoende (IMO).

En je slaat je WinRoute server niet over hoor. Die zorgt juist voor de forwarding.
Het enige dat je overslaat is NAT.[/quote]Betekent 'unspecified' dan dat winroute hier automatisch het ip# neerzet dat door de provider aan je internet-nic gebonden wordt?! (in geval van dynamic ip)?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 05 november 2000 13:29 schreef shadax het volgende:
Ja dat kan wel met apache, werkt perfect zelfs. Alleen je moet wel een ip opgeven waarop hij moet kijken voor die virtualhost. Dat kan je makkelijk doen door op die plaats van het ip een domeinnaam in te vullen in je config files, maar op het moment dat apache opstart maakt hij daar wel gewoon ips van.[/quote]Je hebt maar 1 IP..

Maar dat zou je dan kunnen omzeilen met een redirect d.m.v HTTP_REFERRER, of zie ik dat weer verkeerd?

• shadax
  • Niet online
1 of 10 ips maakt niet uit, als je meer namen hebt dan ips dan moet je met virtual hosts werken.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 05 november 2000 14:42 schreef shadax het volgende:
1 of 10 ips maakt niet uit, als je meer namen hebt dan ips dan moet je met virtual hosts werken.[/quote]Je moet altijd met virtual hosts werken, het verschil is IP based of name based.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 05 november 2000 13:40 schreef TweakV het volgende:
Betekent 'unspecified' dan dat winroute hier automatisch het ip# neerzet dat door de provider aan je internet-nic gebonden wordt?! (in geval van dynamic ip)?[/quote]Ik denk dat hij gewoon alles forward wat op port 80 binnenkomt.
Pagina: 1