Toon posts:

[js] [n00b] percentages

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai folks,

even een domme vraag van mijn kant: hoe kun je % gebruiken in JS, of kan dat überhaupt niet? Dus om bijv een layer naar een andere plaatst te laten sliden. Die nieuwe plaats is dan een percentage, layer staat bijv op top:10px en left:10px en moet naar top:30%, left:30% ..?

Ik vraag dit omdat ik aan het klooien ben met de Alladyn-lib en op hun site staat niet aangegeven hoe je zoiets moet doen, en eigenlijk kan ik met google ook niks vinden.

Voor degegen die een beetje weten hoe Alladyn() werkt, ik wil bijv

vlay.naamlayer.vpos(30%,30%)

Maar dit werkt op deze manier dus niet.
Zonder de percentages zou de layer in dit geval dus naar top:30px, left:30px zijn gegaan...

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Als ik de documentatie kijk ondersteunt Alladyn dit simpelweg niet..

Het kan echter wel vrij makkelijk zonder die library:

document.getElementById('element').style.top = '30%';

Volgens mij moet dat gewoon werken :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, dat is dus *niet* het antwoord dat ik wou horen... :'( ;)

Sucks, want die conclusie had ik zelf al getrokken, maar ik hoopte dat het gewoon niet een echt volledige doc was...

Goed, ik heb de authors gemaild, we'll see...

Maarreuh, hoe zit dat buiten Alladyn dan, kan je normaal wel % gebruiken?

//thx bosmonster

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-08 13:52
Ja, normaal kun je gewoon hetzelfde gebruiken als je in de HTML zou gebruiken.

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

* Woudloper denkt dat je ook een moet kijken naar Beehive. Dit is namelijk ook een library voor JavaScript en is gemaakt door onze eigen W&G-er Clay.

Wellicht dat je daar wat mee kan, maar mocht je het écht graag willen gaan gebruiken in Alladyn waarom implementeer je het dat niet zelf :? Daar leer je over het algemeen het meest van!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

kan niet met beehive. Als ik het goed gegrijp wil je vanuit een px positie een div laten sliden naar een % positie? Beehive heeft wel een slideTo functie voor divjes, maar die werkt ook alleen met px, wat je dan wel kan doen is ff die 30% laten berekenen, en wat daar in px uitkomt aan de slide doorgeven. is niet zo moeilijk op zich.
't is iig wel een goed idee om % op te nemen in slide functies. :)

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Pagina: 1