[JS] maximize knop disablen

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-06 11:32

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
Ik ben nu een beetje aan het uitzoeken of het mogelijk is om de maximize knop in mijn website te disablen. ALs ik zo het een en ander lees krijg ik het idee dat men dit erg onproffesioneel vindt. Ik kan me dit wel goed voorstellen, maar dit hoeft toch niet voor elke toepassing te gelden? Ik heb een soort tutorial gemaakt, en als een gebruiker het window maximized is de hele format naar de k*o*e.

Ik gebruik nu window.open();

Ik heb al wat geexperimenteerd met window.showDialog() , maar hierbij verdwijnt ook mijn hele opmaak.

Ik wil graag van jullie weten of zoiets uberhaupt te implementeren is, en of het echt voor elke applicatie 'not-done' is...

Verwijderd

Als je een pagina in een popup opent is dit wel mogelijk ja... zeg je gewoon dat ze niet mogen resizen....

Maar volgens mij is dat in een parent window niet mogelijk. weenie zeker

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 19:21
Is het niet mogelijk om het window.maximaliseer event af te vangen en de waarden te vervangen door de waarden zoals jij die wilt hebben.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:36

Pelle

🚴‍♂️

Als je een window opent vanuit je huidige pagina, dan is dat mogelijk. Zoek maar eens naar window.open op een enigszins goeie JS reference, dan vind je binnen no-time het attribuut en de waarde die je mee moet geven om dit voor elkaar te krijgen.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

met window.open() als je resize uitzet kun je in de meeste browsers ook niet meer maximizen.. in sommige IE versie werkt dit echter niet. Op MSDN zijn daar nog wat extra sources over te vinden.. Maar andere browsers bieden zelf de mogelijkheid om anti-resize gewoon compleet te negeren...

Mensen hebben er nu eenmaal een hekel als je met hun programma gaat fucken.. Ze willen pagina's bekijken, niet vervolgens dat de pagina's hun browser gaat aanpassen.

Oftewel: zorg dat je pagina's zich goed aanpassen aan de browser en probeer als dit niet direct lukt of te ingewikkeld wordt niet dan maar de browser aan te passen aan je pagina's.. Das gewoon onprofessioneel en laat alleen maar zien dat je html-kennis beperkt is... wat toch niet de bedoeling kan zijn van tutorials :? Je kunt je tabel/div bijvoorbeeld een vaste breedte geven zodat resizen je layout niet verandert.

Dit topic is gesloten.