Toon posts:

vaag probleem, monitor stopt bij opstarten windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey, ik starte vanmorgen me pc op, alles lijkt gewoon te gaan, totdat hij de klik(doet hij altijd, soort resolutie verandering) naar windows moet ondergaan. op dat moment word het beeld zwart. terwijl ik van alles opstartgegevens van de bios enzo wel alles zag.
toen probeerde ik in veilige modus, en dat lukte wel. maar zag niet wat er mis kon zijn...
heeft iemand dit probleem als eens gehad? en wat zou ik eraan kunnen doen?
hij reageert wel, als ik na 10 min(powersave modus dan aan) tegen de muis klik, alleen dan blijft het beeld zwart :(

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
misschien stond je reso/refreshrate te hoog?

dan slaat je monitor uit als ie het niet aan kan

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
precies wat BasieP zegt, ik heb het ook wel eens gehad, lullige is, ik ben er nooit achter gekomen hoe je dat weer terug kan zetten want in safe mode heeft het geen zin om je instellingen te veranderen...

maar als je niks verandert heb aan je instellingen voordat je de pc uit gezet had dan is misschien je monitor of vidkaart defect :?

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik had niets verandert. maar in dos geeft hij dus wel gewoon beeld, dus dat lijkt me stug, of kan het zijn dat hij op hoge resuluties(1024) niet meer pakt ljikt me vreemd toch.
en de videokaart, die zou dan toch nog minder moeten doen...
ik vind het zeer vaag!

Verwijderd

Laat ik nou sinds kort hetzelde probleem hebben. Soms start hij wel goed op, en werkt alles gewoon, na een tijdje gaat het beeld uit.
Na opstarten krijg je dan wel gewoon het hele bios verhaal, maar voor het inlogscherm is het beeld weer zwart.
Mijn oude videokaart geeft geen problemen (daar werk ik nu mee), en mijn nieuwe videokaart in mijn oude pc werkt ook perfect.
In mijn geval gaat het om een Club3D ti 4200 op een Gigabyte VRXP bord.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-08 15:03
Driver uninstallen, inclusief registry verhaal enzo. Opstarten met standaard vga mode en dan driver opnieuw installeren?

Naast verkeerde refresh rate kan het misschien ook nog tv-out zijn?

Verwijderd

DaCoTa schreef op 25 november 2002 @ 17:07:
Driver uninstallen, inclusief registry verhaal enzo. Opstarten met standaard vga mode en dan driver opnieuw installeren?
Naast verkeerde refresh rate kan het misschien ook nog tv-out zijn?
Verkeerde refresh rate is het niet, hij staat op 85 Hz, dit moet kunnen.
Wat bedoel je met TV-out?

Drivers uninstallen zal ik eens proberen (eerst eens zoeken hoe (WinXP))

Verwijderd

Ff My Computer->rechtermuisknop->Properties->Hardware->Device Manager en je Monitor en Videokaart "deleten"...

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
of gewoon in veilige modus ff naar je videosettings gaan en de boel ff terugzetten op 640x480 oid (volgens mij stelt windows dan zelf al voor om alles terug te zetten naar een veilige resolutie)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 17:13:
[...]
Verkeerde refresh rate is het niet, hij staat op 85 Hz, dit moet kunnen.
Hoe weet je dat, beeld is immers zwart 8)7 Of zie ik iets over het hoofd?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 November 2002 @ 17:13:
[...]

Wat bedoel je met TV-out?
hij bedoelt dat het signaal bij het starten van windows alleen naar de tv-out (als je die heb dan..:P) word gestuurd ipv. naar je monitor uitgang.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 November 2002 @ 09:09:
[...]
Hoe weet je dat, beeld is immers zwart 8)7 Of zie ik iets over het hoofd?
Soms zijn er geen problemen, en dan staat hij gewoon op 85 Hz, en hoger kan ik ook niet instellen ("Hide modes that this monitor cannot display" staat aangevinkt)

Verwijderd

Inderdaad, DAN staat hij op 85 Hz. Dat zegt niks over de setting als het fout gaat.
Pagina: 1