Ik gebruik hier Postfix als MTA en Procmail om de mail naar andere users op me systeem te versturen wanneer deze aankomen op paul@domain.nl. Met fetchmail wordt het domain leeg gehaald en wordt het verstuurd naar de lokale user paul
tot hier gaat alles goed.
mail wordt verstuurd
fetchmail haalt de box leeg en stuurt het door naar de lokale user paul
in de homedir van paul staat een .forward file naar procmail:
in de homedir van paul staat ook een .procmailrc file:
wanneer iemand dus een mailtje stuurt naar paul2 wordt dit opgehaald door fetchmail die het doorstuurt naar paul. Dan kijkt ie naar de .forward file en dan wordt ie door verwezen naar de .procmailrc. Daarin staat dat ie het door moet sturen naar paul2 en paul2 krijgt z`n e-mail
Maar helaas
De mail komt dus niet aan en verdwijnt gewoon in een gat! En dit is wat proclog12 (jaja we zijn al bij 12!) ons biedt:
Hij wil het dus via sendmail doorsturen naar de lokale gebruiker, maar ik draai geen sendmail, ik draai postfix. Het vreemde is ook, het heeft ooit eens goed gedraaid. Ik heb dat toen allemaal op papier gezet. Alles opnieuw geinstalleerd en precies zo weer ingetikt... alleen het werkt dus niet (meer)
tot hier gaat alles goed.
mail wordt verstuurd
fetchmail haalt de box leeg en stuurt het door naar de lokale user paul
in de homedir van paul staat een .forward file naar procmail:
code:
1
| "|/usr/bin/procmail" |
in de homedir van paul staat ook een .procmailrc file:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| LOGFILE=/home/paul/proclog12 VERBOSE=yes :0 * paul2@domain.nl ! paul2@domain.nl :0 * paul3@domain.nl ! paul3@domain.nl |
wanneer iemand dus een mailtje stuurt naar paul2 wordt dit opgehaald door fetchmail die het doorstuurt naar paul. Dan kijkt ie naar de .forward file en dan wordt ie door verwezen naar de .procmailrc. Daarin staat dat ie het door moet sturen naar paul2 en paul2 krijgt z`n e-mail
Maar helaas
De mail komt dus niet aan en verdwijnt gewoon in een gat! En dit is wat proclog12 (jaja we zijn al bij 12!) ons biedt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| procmail: [15656] Tue Nov 19 11:56:37 2002 procmail: Match on "paul2@domain.nl" procmail: Executing "/usr/sbin/sendmail,-oi,paul2@domain.nl" procmail: [15656] Tue Nov 19 11:56:38 2002 procmail: Assigning "LASTFOLDER=/usr/sbin/sendmail -oi paul2@domain.nl" procmail: Notified comsat: "paul@:/usr/sbin/sendmail -oi paul2@domain.nl" From P.Tolsma@care4ict.net Tue Nov 19 11:56:37 2002 Subject: erigjklgjfgkjg Folder: /usr/sbin/sendmail -oi paul2@domain.nl 4551 |
Hij wil het dus via sendmail doorsturen naar de lokale gebruiker, maar ik draai geen sendmail, ik draai postfix. Het vreemde is ook, het heeft ooit eens goed gedraaid. Ik heb dat toen allemaal op papier gezet. Alles opnieuw geinstalleerd en precies zo weer ingetikt... alleen het werkt dus niet (meer)
Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be