XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Humor moet je serieus nemen
Oke via hun kom ik hiero http://www.microsoft.com/hwdev/tech/storage/IDE-DMA.asp
i quote:
oke ik denk dat iedereen hier wel weet dat dit de grootste BULLSHIT is! Denk na moderne CDRW drive en Moderne MoederbordThere is no way for the user to enable DMA on these devices.
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Maar ff serieus het is wel vaag dat hij het zo ineens niet meer doet. Al gereboot ofzo nadat je hem bij Device Manager op UDMA heb gezet?
Suc6
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Come again?! Plextor is geen onbekend merk en werkt zeker wel goed in windows.ViolatoR schreef op 19 november 2002 @ 12:02:
Tja Plextor is een vrij onbekend merk he, ...
Mijn 16x Plextor (en volgens mij ook de nieuwre) ondersteunen geen UDMA, maar wel Multi Word DMA.
http://www.cdrinfo.com/Se...2DW1610A+CD%2DRW&Series=0
Ergens halverwege de pagina word uitgelegd hoe je met een simpel jumpertje DMA dr in kan krijgen
if you're gonna be dumb you gotta be though
Geen UDMA? Kijk jij ook maar eens op die site danCoppertop schreef op 19 november 2002 @ 14:24:
[...]
Come again?! Plextor is geen onbekend merk en werkt zeker wel goed in windows.
Mijn 16x Plextor (en volgens mij ook de nieuwre) ondersteunen geen UDMA, maar wel Multi Word DMA.
if you're gonna be dumb you gotta be though
Verwijder je IDE kanaal in Apparaatbeheer en herstart. Met geluk staat DMA daarna aan.Mary Wana schreef op 19 november 2002 @ 11:05:
Ik krijg op geen manier mijn Brander op DMA mode. Hijs tond er eerst wel op toen ging ik me c defraggen en nu zittie vast op PIO
Specs:
Plextor 40x
Epox 8KHA
Windows XP Prof ( moet eiglijk ook win 2k op maar heb ik nu even geen tijd voor)
Ik kan nu dus niks doen alls hij een Cdtje brand, alles word extreem traag enzow
Wie helpt ?
Staat DMA in je BIOS wel aan op alle kanalen?
NIeuwe ASPI
JUmper dinges
Andere Moederbord
Andere Kabel
* Mary Wana is hopeloos
Laat je je BIOS de drive detecteren? Zet dat eens uit en laat Windows de drive zelf vinden
Misschien dat dat werkt
Heb je btw al andere chipset/IDE drivers geprobeerd?
En het apparaat in z'n eentje op een IDE kabel = kanaal
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Heeft zn eigen IDE kanaal en heb nieuwste VIA drivers al geprobeerd. Ook in plextools zegtie gewoon dattie op UDMA staat :S+limoentje schreef op 21 november 2002 @ 21:32:
BIOS zou niets uit moeten maken qua DMA aan of uit
Laat je je BIOS de drive detecteren? Zet dat eens uit en laat Windows de drive zelf vinden
Misschien dat dat werkt
Heb je btw al andere chipset/IDE drivers geprobeerd?
En het apparaat in z'n eentje op een IDE kabel = kanaal
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
PRI SLAVE niks
SEC MASTER PLextor 40x CDRW
SEC SLAVE niks
Verwijderd
.2 schop alle ide controlers er uit, en ook de apperaten die der aan hange,
.3 reboot.
.4 windows zou nu alles moeten terug vinden kwa ide controllers en idee apperaten,
.5 check als DMA nu aan is.
Verwijderd
In de handleiding en op de site van plextor wordt ook helemaal niks uitgelegd over dat dma jumpertje. Moet dat er nou opgezet worden of niet? In ieder geval zit het er bij mij nu op maar ik kan niet zeggen dat ik tevreden ben. De drive leest zijn eigen gebrande cd's slecht en heeft continu buffer under runs tijdens het schrijven (drive's gedefragmenteerd, achtergrondprogs uit, nieuwe 4in1 geinstalleerd). Dit is allemaal pas begonnen toen ik van win98 naar xp overgestapt ben.
Zijn voor jullie de problemen nu opgelost of ben ik de enige?
Verwijderd
De jumper moet er dus nu uit? Dat ga ik zodadelijk eerst eens proberen. Wel vreemd, want anderen zeggen dat hij het juist alleen doet als hij erin zit.
Zou het kunnen liggen aan mijn Quantum Fireball EX die met de plextor op de sec IDE zit? (plextor = master)?