Brander wil niet op DMA , wel PIO :?

Pagina: 1
Acties:

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-02 19:45

Mary Wana

keyboard nut

Topicstarter
Ik krijg op geen manier mijn Brander op DMA mode. Hijs tond er eerst wel op toen ging ik me c defraggen en nu zittie vast op PIO :?

Specs:
Plextor 40x
Epox 8KHA
Windows XP Prof ( moet eiglijk ook win 2k op maar heb ik nu even geen tijd voor)

Ik kan nu dus niks doen alls hij een Cdtje brand, alles word extreem traag enzow :?

Wie helpt ?

[ Voor 0% gewijzigd door BalusC op 19-11-2002 11:11 . Reden: foute smiles gecorrigeerd ]

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-12-2025

Humor moet je serieus nemen

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Topicstarter
Oke via hun kom ik hiero http://www.microsoft.com/hwdev/tech/storage/IDE-DMA.asp

i quote:
There is no way for the user to enable DMA on these devices.
oke ik denk dat iedereen hier wel weet dat dit de grootste BULLSHIT is! Denk na moderne CDRW drive en Moderne Moederbord :/

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Tja Plextor is een vrij onbekend merk he, dus logisch dat hij het zo niet goed doet in Windows :)

Maar ff serieus het is wel vaag dat hij het zo ineens niet meer doet. Al gereboot ofzo nadat je hem bij Device Manager op UDMA heb gezet?

fotoblog

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Topicstarter
Op DMA if availiable gezet en gereboot ja :S

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Hmm.... dit soort klachten ken ik. Probeer eens je CDRW alleen aan de secundairy channel als master. Doet ie het dan wel in DMA ? Weet je dat ie stoort met andere app op dezelfde kabel. Dit heb ik ondervonden met DVD van Samsung, wilde onder geen beding met 1 HDD aan dezelfde kabel.....

Suc6

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
ViolatoR schreef op 19 november 2002 @ 12:02:
Tja Plextor is een vrij onbekend merk he, ...
Come again?! Plextor is geen onbekend merk en werkt zeker wel goed in windows.

Mijn 16x Plextor (en volgens mij ook de nieuwre) ondersteunen geen UDMA, maar wel Multi Word DMA.

• prisselada
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-11-2025
Is dit misschien wat je bedoelt? Het staat wel bij een 16x Plextor (die heb ikke), maar ik gok dat het bij die van jou ook wel werkt...

http://www.cdrinfo.com/Se...2DW1610A+CD%2DRW&Series=0

Ergens halverwege de pagina word uitgelegd hoe je met een simpel jumpertje DMA dr in kan krijgen :)

if you're gonna be dumb you gotta be though

• prisselada
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-11-2025
Coppertop schreef op 19 november 2002 @ 14:24:
[...]

Come again?! Plextor is geen onbekend merk en werkt zeker wel goed in windows.

Mijn 16x Plextor (en volgens mij ook de nieuwre) ondersteunen geen UDMA, maar wel Multi Word DMA.
Geen UDMA? Kijk jij ook maar eens op die site dan ;)

if you're gonna be dumb you gotta be though

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mary Wana schreef op 19 november 2002 @ 11:05:
Ik krijg op geen manier mijn Brander op DMA mode. Hijs tond er eerst wel op toen ging ik me c defraggen en nu zittie vast op PIO :?

Specs:
Plextor 40x
Epox 8KHA
Windows XP Prof ( moet eiglijk ook win 2k op maar heb ik nu even geen tijd voor)

Ik kan nu dus niks doen alls hij een Cdtje brand, alles word extreem traag enzow :?

Wie helpt ?
Verwijder je IDE kanaal in Apparaatbeheer en herstart. Met geluk staat DMA daarna aan.
Staat DMA in je BIOS wel aan op alle kanalen?

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Topicstarter
Oke alle truucjes heb ik nu al geproberd alleen niks werkt :S zit nu ook weer in Windows 2000 :S

NIeuwe ASPI
JUmper dinges
Andere Moederbord
Andere Kabel

* Mary Wana is hopeloos :S

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

BIOS zou niets uit moeten maken qua DMA aan of uit
Laat je je BIOS de drive detecteren? Zet dat eens uit en laat Windows de drive zelf vinden
Misschien dat dat werkt
Heb je btw al andere chipset/IDE drivers geprobeerd?
En het apparaat in z'n eentje op een IDE kabel = kanaal

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Topicstarter
limoentje schreef op 21 november 2002 @ 21:32:
BIOS zou niets uit moeten maken qua DMA aan of uit
Laat je je BIOS de drive detecteren? Zet dat eens uit en laat Windows de drive zelf vinden
Misschien dat dat werkt
Heb je btw al andere chipset/IDE drivers geprobeerd?
En het apparaat in z'n eentje op een IDE kabel = kanaal
Heeft zn eigen IDE kanaal en heb nieuwste VIA drivers al geprobeerd. Ook in plextools zegtie gewoon dattie op UDMA staat :S+

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Hoe heb je de boel eigenlijk aangesloten, dat weten we nog steeds niet ?

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Mary Wana

Mary Wana

keyboard nut

Topicstarter
PRI MASTER MAxtor 80gb HD
PRI SLAVE niks

SEC MASTER PLextor 40x CDRW
SEC SLAVE niks

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-02 17:19
Als het goed is zat er een boekje bij je plextor waar precies staat wat ie als ide interface gebruikt :)

Verwijderd

.1 ga naar apperaat beheer,
.2 schop alle ide controlers er uit, en ook de apperaten die der aan hange,
.3 reboot.
.4 windows zou nu alles moeten terug vinden kwa ide controllers en idee apperaten,
.5 check als DMA nu aan is.

Verwijderd

Ik heb datzelfde probleem ook. Met het weghalen van de ide controllers (wat een werk om dat te vinden in XP) gaat de drive eindelijk naar de dma modus over. Het stomme is alleen dat hij af en toe de neiging heeft om terug te springen naar de PIO modus (met als gevolg: maximaal 8 speed en weer de controller weghalen en opnieuw opstarten). Lijp ook dat er op de plextor site met geen woord over gerept wordt.

In de handleiding en op de site van plextor wordt ook helemaal niks uitgelegd over dat dma jumpertje. Moet dat er nou opgezet worden of niet? In ieder geval zit het er bij mij nu op maar ik kan niet zeggen dat ik tevreden ben. De drive leest zijn eigen gebrande cd's slecht en heeft continu buffer under runs tijdens het schrijven (drive's gedefragmenteerd, achtergrondprogs uit, nieuwe 4in1 geinstalleerd). Dit is allemaal pas begonnen toen ik van win98 naar xp overgestapt ben.

Zijn voor jullie de problemen nu opgelost of ben ik de enige?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Die jumper moet inderdaad eruit, mocht je de CDRW in DMA willen hebben :)

Verwijderd

Ik heb nog ff wat zitten lezen (er zijn meer topics over de combinatie plextor-win2000/xp) en ik snap er helemaal niks meer van. Velen zeggen: gewoon op pio laten staan want dat is beter. Is natuurlijk onzin want ik koop geen 40 en 24 speed om op 8 speed te lezen en te schrijven. Hij moet dus op dma anders is het gewoon een onzindrive.

De jumper moet er dus nu uit? Dat ga ik zodadelijk eerst eens proberen. Wel vreemd, want anderen zeggen dat hij het juist alleen doet als hij erin zit.

Zou het kunnen liggen aan mijn Quantum Fireball EX die met de plextor op de sec IDE zit? (plextor = master)?

Verwijderd

Na het weghalen van het jumpertje staatie op U DMA 2. (Eerst stond hij op een ander soort DMA modus). Al mijn cd's zijn al tot schroot gefikt dus ik zal een andere keer moeten proberen hoe dit werkt. Ben benieuwd.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Ultra DMA Mode 2 = ATA33, het zit dus wel goed :Y)
Pagina: 1