Toon posts:

[WinXP] loopt vast bij Verifiying DMI Pooldata *

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Windows XP, en sinds 2 weken geleden komt mn pc met opstarten niet verder dan "Verifiying DMI Pooldata". Het is nog wel eens het geval dat mijn vader zomaar mijn computer uit doet zonder normaal af te sluiten, aangezien hij vindt dat mn pc niet onnodig aan hoeft. Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft...
Ik heb in de bios gekeken en volgens mij staat alles goed, maar ik weet er niet zo heel veel van af dus 100% zeker ben ik niet. Ik heb geprobeerd op te starten met opstartdiskette, maar dat helpt niet. Hij komt nog steeds niet verder. Zodra "Verifiying DMI Pooldata" in beeld verschijnt wordt het scherm zwart en start de pc opnieuw op.
Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? Ik droom nu al 3 nachten achter elkaar, dat mn computer het weer doet :?

Verwijderd

Ik heb dit ook gehad bij mijn pc.
Bereid je voor op het ergste! IK MOEST EEN NIEUW MOEDERBORD KOPEN!

Het enige wat je kunt proberen is dit:
haal alles uit je pc behalve je videokaart, reset je bios en probeer opnieuw te installeren.

Als het niet lukt. Bespaar dan de moeite en koop gelijk een nieuw moederbord (i really mean it!) :'( :'( :'(

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde maar draai nog steeds op datzelfde moederbord! gaat nu were helemaal goed! Ik heb er een andere harde schijf ingezet waarvan de pc opstart! en dat lukte gewoon, daarna heb ik een bios update gedaan en kande andere hd ook weer goede gebruiken!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 17:40

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Een nieuw moederbord lijkt mij overdreven want het heeft eerst wel gewerkt.
Ik heb even zitten spitten naar een antwoord en kwam hierop uit:
[rml][ HELP] XP blijft hangen bij verifying DMI pool dat[/rml]

Het zou kunnen dat de MBR verrot is en dat je die opnieuw moet aanmaken, dit kun je doen dmv een bootdisk met fdisk. je doet dan c:\fdisk /mbr en misschien is het probleem dan opgelost.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Ik heb bij ask.com wel een aantal goede oplossingen gezien (search string: DMI POOL DATA.)
Het voert te ver om dat hier te copy / pasten....

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:29

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
tjah Haal alles eruit, houdt alleen , cpu, geheugen , floppy drive. Reset je BIOS en zet je pc aan. En draai dan memtest, als die dan geen error geeft, maar wil niet meer verder zal er wel iets stuk zijn.

Tweakers Discord

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik zag dat je je vraag nog een keertje had gesteld. Eentje is genoeg, je andere topic heb ik dan ook op slot gedaan ([rml][ WinXP] loopt vast bij Verifiying DMI Pooldata *[/rml])
Over een paar minuutjes zal ik je topictitel hier aanpassen, zet het URL dus even in je favorieten om het terug te kunnen vinden, of klik / zoek op je naam. Welkom op GoT trouwens :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Naast het feit dat je het antwoord hier al heb, zou ik ook maar eens gaan denken om je vader op te voeden, en ervoor te zorgen dat je pc netjes afsluit als je op de power knop drukt. Is een instelling in het Bios en/of Windows, scheelt weer een hoop ellende.

Meh ...

Verwijderd

bazs2000 schreef op 19 November 2002 @ 10:53:
Een nieuw moederbord lijkt mij overdreven want het heeft eerst wel gewerkt.
Ik heb even zitten spitten naar een antwoord en kwam hierop uit:
[rml][ HELP] XP blijft hangen bij verifying DMI pool dat[/rml]

Het zou kunnen dat de MBR verrot is en dat je die opnieuw moet aanmaken, dit kun je doen dmv een bootdisk met fdisk. je doet dan c:\fdisk /mbr en misschien is het probleem dan opgelost.
Overdreven? Ik kon niet meer van het diskette station lezen, en hij komt niet verder dan verifying dmi pool data. En jij beweert hier het antwoord te hebben met je fdisk? Ik heb hier verdomme 20 weken op gezeten!

Maar als jij het zo goed weet, dan stuur ik mijn moederbord naar jouw op.
:(

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 17:40

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Sorry hoor maar ik bied een mogelijke oplossing aan, vergeet niet dat ik voor de topicstarter ben wezen zoeken en het meest relevante topic heb aangedragen. Wees blij met de hulp die je indirect krijgt en brand niet de eerste de beste persoon af die je tegenkomt.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

De titel is aangepast. Mensen wees lief voor elkaar aub :*
Wat bij de een wel werkt hoeft bij de ander niet te werken; in het geval van desparado was het bordje naar de Grote MoboHemel, in andere gevallen is dit misschien niet zo dus laten we hopen dat de topicstarter er zo uit komt :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Thanxxx!! ik zal het proberen :) sorry btw voor die andere topic, ik drukte op het verkeerde moment op enter :P
Pagina: 1