[Radeon 8500] Textures geflipt! in Directx en OpenGL

Pagina: 1
Acties:

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-07 12:42

Dope-E

The one and only Dope

Topicstarter
Ik heb sinds een maandje een Powercolor Radeon 8500 LE. Vorige week heb ik nog een clean install van winXP gedaan.
Alles werkte goed tot gisteravond! Ik wil Mafia gaan spelen, is het beeld helemaal gek aan het doen. :( Allemaal driehoeken met verkeerde textures en meer van dat soort ongein. Ik dacht dat het aan Mafia zou liggen, want ik had diezelfde dag nog NBA Live 2003 gespeeld en er was toen niks aan de hand. Ben de rest van de avond beziggeweest met andere drivers installeeren, Mafia opnieuw installeren, maar niets hielp...
Vandaag werkte het natuurlijk nog steeds niet en dacht laat ik s een ander spel proberen... Zelfde probleem :(

Kortom 3D ziet er gaar uit, OpenGL en DirectX.
Waar kan dit aan liggen? (en hoe te verhelpen?)
Windows opnieuw installeren maar?

twitter.com/curly_sanders

• blijhoofd_bennie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Volgende keer in de topic titel wel ff vermelden dat het probleem zich alleen voordoet bij dat spel.

Je hebt dus al de nieuwe drivers geprobeerd en hetzelfde probleem blijft als ik het goed begrijp.
Maar is het nu bij alle spellen hetzelfde probleem of alleen bij een paar.
Wanneer ik het goed begrijp is het bijv. niet bij NBA Live 2003?
Is er bij ATI geen lijst met spellen die op het moment nog problemen geven (geen benul heb zelf geen radeon en hoef er dus niet naar te kijken ;))

Wat je zou kunnen proberen is het volgende :
- Nieuwste drivers voor je videokaart installeren (heb je al gedaan).
- (nieuwere) DirectX (opnieuw) installeren (kan wel kapot zijn)
- Nieuwste 4 in 1 drivers, dit moest ik toen der tijd doen om goed halflife met mijn GF2 te kunnen spelen (zonder witte blokken en vastloper etc)
- Misschien echt voor alles in je pc een update downloaden (heeft weinig nut, maar ja proberen kan altijd).
- Als laatste redmiddel zou je misschien een ander OS kunnen proberen.

Ik persoonlijk zou het proberen met een reinstall van directX, reinstall 4 in 1 drivers (installeer maar eens een oudere versie, want die nieuwe zorgen vaker voor problemen)en een andere OS (maar dit is dan echt het laatste redmiddel).

• Dope-E

Dope-E

The one and only Dope

Topicstarter
Het is dus bij elk spel... UT2003, Jedi Knight II (=opengl) vertonen ook dezelfde soort problemen.
Ik zal later deze middag kijken of het onder win98 ook zo is.

Maar het gekke is gewoon dat het gisteren ineens zo was, niet na nieuwe drivers of DirectX oid.

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 11:41

Scighera

swim-bike-run

Vreemd, lijkt wel of het geheugen van je videokaart te heet/kapot is. aangezien hij niet ge OC-ed is zou het kapot kunnen zijn.

http://www.3dcenter.de/downloads/artifact-tester.php

Deze even downloaden, uitpakken en opstarten. Dan een paar keer de test draaien (ook de Artifact-Monior) aanzetten. Je kan dan testen of het geheugen wel naar behoren werkt

www.triathlete.nl

• Dope-E

Dope-E

The one and only Dope

Topicstarter
Ik had al artifact tester gedraaid en na verschillende tests geen enkele artifact opgetreden...

• Dope-E

Dope-E

The one and only Dope

Topicstarter
Nou ik heb t getest onder win98 met UT2003... Ziet er exact tzelfde uit :'(

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

hhm, ik vrees voor je dat je aanspraak kan gaan maken op de garantie van je kaart. Volgens mij is ergens iets doorgebrand in de kaart. :/

www.triathlete.nl

• Dope-E

Dope-E

The one and only Dope

Topicstarter
Ik heb gebeld naar Completer.nl (daar had ik m besteld), morgen ga ik erheen en wordt ie als t goed is omgeruild!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Succes dan maar. Waarschijnlijk werkt alles dan weer naar behoren. Post morgen even hoe het gegaan is. (zowel bij Compler.nl als het testen van de nieuwe kaart)

www.triathlete.nl

• Dope-E

Dope-E

The one and only Dope

Topicstarter
Bedankt, ik zal het zeker posten!

• Dope-E

Dope-E

The one and only Dope

Topicstarter
Iets later gepost dan gepland...

Ik ben gisteren dus naar Completer.nl geweest (wat een zaakje :) midden in Delfshaven R'dam, soort bovenwoning helemaal vol met kasten en componenten).
Ik kreeg meteen nieuw expemplaar mee. Ik vroeg nog of t mogelijk was om tegen bijbetaling een ander model te nemen. Jammer genoeg was dit niet mogelijk.
Het model dat ik heb is nl. een Powercolor Radeon 8500 LE(LELELE), die standaard op 230 (core) / 185 (mem) geklokt is :( Dat wist ik niet toen ik m kocht |:( Ik heb toen geprobeerd m over te klokken, maar bij de minste wijziging traden er al artifacts op. Ik denk dat dat ook al een voorbode was op wat er nu mee is gebeurd...
Nu ben ik dus gisteren flink met mijn nieuwe exemplaar aan de gang gegaan. En wat blijkt deze is gelukkig wel enigzins overklokbaar. Heb de bios geflashed met de originele bios, maar met aggressievere ram timings (CAS2 ipv CAS3). Daarna ben ik stapsgewijs de klok gaan opschroeven met rage3dtweak.
Uiteindelijk heb ik m nu stabiel en zonder artifacts op core 250 en mem 200 (CAS2)! Ok niet echte LE snelheid maar wel een flinke vooruitgang in 3DMark!

230/185(cas3): 5476 http://service.madonion.com/compare?2k1=5106087
250/200(cas2): 6401 http://service.madonion.com/compare?2k1=5108818

Dat is wel ff 17% verbetering :)

Dus al met al heb ik toch nog een beter exemplaar er aan overgehouden :)

• Kawa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 14:15
[b][message=16056122,noline]Dope-E schreef op 21 November 2002 een heel verhaal +

230/185(cas3): 5476 http://service.madonion.com/compare?2k1=5106087
250/200(cas2): 6401 http://service.madonion.com/compare?2k1=5108818
Dat is wel ff 17% verbetering :)
Dus al met al heb ik toch nog een beter exemplaar er aan overgehouden :)
Hoe komt het dat je deze lage waardes hebt :? Een Powercolor 8500LE draait standaard al op 250/250

edit:
ff voor de zekerheid op de site van pc gekeken en inderdaad.. ze hebben de snelheid omlaag gebracht. Jaartje geleden toen ikzelf voor een 8500 rondkeek was de snelheid van de le versies een stuk hoger (250/250 ipv 230/185).

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:46
230/185 ? Das zelfs langzamer dan die LE van mij (Hercules). Die loopt volgens mij op 250/238 ofzo, 185 is wel errug langzaam voor je geheugen, ik red trouwens dik 8000 3dmarks :)

• Dope-E

Dope-E

The one and only Dope

Topicstarter
Kawa schreef op 21 November 2002 @ 10:27:
[...]

Hoe komt het dat je deze lage waardes hebt :? Een Powercolor 8500LE draait standaard al op 250/250

edit:
ff voor de zekerheid op de site van pc gekeken en inderdaad.. ze hebben de snelheid omlaag gebracht. Jaartje geleden toen ikzelf voor een 8500 rondkeek was de snelheid van de le versies een stuk hoger (250/250 ipv 230/185).
Deze niet!

http://www.cptech.com.tw/...p?prd_id=R8500LE(AR2L-xx)

edit:
hmmm had je edit stukje nog niet gelezen...
_SouLmaN_ schreef op 21 november 2002 @ 10:30:
230/185 ? Das zelfs langzamer dan die LE van mij (Hercules). Die loopt volgens mij op 250/238 ofzo, 185 is wel errug langzaam voor je geheugen, ik red trouwens dik 8000 3dmarks :)
Heb je wel naar mijn specs in mijn sig gekeken? Ik heb geen XP 1800+ en DDR geheugen ;)
Dan heb ik nog wel een aardige score als ik t zo bekijk :)

Pagina: 1