Toon posts:

[Winxp] internet traaaaaag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds kort winxp op mijn server staan.
als ik hem aan zet heb ik vrij snel internet. (zover dat mogelijk is met chello)
maar als de server +- 1 uur aan staan hebben
de clients bijna geen internet meer :(
en op de server heel langzaam. naar
een reboot is het internet weer vrij snel.

komt iemand dit probleem bekend voor????

Clients zijn allemaal win2k

Verwijderd

mm.........Xp neemt volgens mij altijd een gedeelte bandbreedte weg...ook de proccessor tijd wil nog wel eens oplopen..wat weer voor vertraging zou kunnen zorgen... ik zou zeggen maak van de server ook W2k..dan zal het allemaal wel flex werken! weet ik uit ervaring..!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord....

Maar ik wil het gewoon voor mekaar hebben onder xp :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd in "Windows XP Zeer Traag Internetten" probeer dat eens.
Verwijderd schreef op 12 October 2001 @ 00:29:
Deze tweak werkt ook perfect alleen moet je even in het register van windows xp frutten:

Open het register en ga naar:
HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/Current Version/Explorer/RemoteComputer/NameSpace

Selecteer dan de sleutel:
D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF

en delete hem. Als je me niet gelooft kun je hem eventueel eerst nog exporteren. Deze tweak werkt niet voor winme & 98 gebruikers.
Je hoeft nogeens niet te rebooten, hij werkt meteen. In ieder geval wel met surfen, downen weet ik niet...

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Mag ik vragen wat die tweak precies doet?

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

idd zou ik ook wel willen weten. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Verwijderd

Topicstarter
hij optimaliseert de tcp/ip instellingen in het register

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:20

OgWok

U.N.C.L.E.

Internet werkt ook bij mij sneller zonder deze sleutel.

Maar wat gebeurt er nou precies als je de sleutel verwijdert?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Weerz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:56
Werk dit trouwens alleen voor mensen met kabel of kan je het ook gebruiken voor ADSL! en ben ook benieuwd of het gevolgen heeft voor je pc als je dit verwijderd????

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

• Dol_Fijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 22:33

Dol_Fijn

ToeTerdeToeT

Waarom deze tweak:

There was a bug in windows 2000 that would cause the scheduled tasks folder to be searched when ever the user would browse network drives. Microsoft developed a fix for this bug. The fix fixed the problem and it also had nice side affect of speeding up browsing of Microsoft networks. Below are instructions how to apply the fix. (ook in Xp dus)

Voor meerdere tips om Xp te tweaken: www.tweakxp.com
Pagina: 1