SVCD omzetten voor DVD-/+R(W) (op marantz dv4200)

Pagina: 1
Acties:

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 21:35
heb een marantz dv4200 die helaas geen svcd afspeelt, volgens wat sites zou hij wel niet al te moeilijk moeten doen met dvd recordables (weet iemand hier wat over? ervaringen?)

Stel ik koop een dvd writer, en ik heb een svcd gedownload, zou ik die dan op een niet al te moeilijke manier, met een mooie (lees: niet al te veel verminderde) kwaliteit speelbaar kunnen maken op mijn dvd speler?

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-12 22:57
Persoonlijk zou ik dan naar de plaatselijke videotheek gaan en de desbetreffende dvdfilm gaan huren en vervolgens copieren naar dvd recordable.
Dan heb je een veel betere beeldkwaliteit en 5.1 geluid, plus hoef je niet een hele dag te downloaden. :Z
Zou mij die 2,50 euro aan huurprijs extra wel waard zijn....

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Verwijderd

er zijn 2 methoden om een SVCD te maken, bij de ene heet het werkelijke film bestand de naam AVseq01.dat net als bij VCD als bestand met een mpg of mpeg extensie, mischien werken SVCDs bij lou wel als je de andere methode probeert
en check of the resolutie juist is ingesteld, oftewel is het geen XVCD of XSVCD die je hebt?
hier kun je meer hulp vinden
http://www.vcdhelp.com/author.htm
http://www.vcdhelp.com/svcd

Als je niets met de mpeg files zou doen is de kans groot dat zelfs als je er een DVD van weet te branden hij nog niet afspeelt in je Marantz

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Vulcan750 schreef op 19 november 2002 @ 10:54:
....
offtopic:
2,50 huurprijs????????? Waar huur jij je DVD's? Bij videoland zijn die krengen allemaal €4,- :(

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 21:35
Vulcan750 schreef op 19 November 2002 @ 10:54:
Persoonlijk zou ik dan naar de plaatselijke videotheek gaan en de desbetreffende dvdfilm gaan huren en vervolgens copieren naar dvd recordable.
Dan heb je een veel betere beeldkwaliteit en 5.1 geluid, plus hoef je niet een hele dag te downloaden. :Z
jaja snap ik.. maar daar vraag ik niet om. overigens doe ik er geen hele dag over om zoiets te downloaden

verder was ik even vergeten om op de vcdhelp site te kijken, waar eigenlijk inderdaad het meeste wel staat uitgelegd.. heb ik dus weer een redelijk loze topic aangepast, tenzij iemand ervaringen over dvd r op de marantz wil delen..

• Vulcan750
  • Laatst online: 13-12 22:57
Oscar Mopperkont schreef op 19 november 2002 @ 11:09:
[...]

offtopic:
2,50 huurprijs????????? Waar huur jij je DVD's? Bij videoland zijn die krengen allemaal €4,- :(
Videoland is altijd al duur geweest, ik huur bij een z.g. stervideotheek (zie www.stervideotheek.nl )
Daar zijn videobanden en dvd's even duur. Ik heb een voordeelkaart, wat de prijs per film precies is weet ik niet eens uit mijn hoofd, maar zeker niet duurder dan 2,50!

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Verwijderd

Bij ons (haarlem) is de dvd prijs (voor weekfilms) 2,60 bij videoland
Pagina: 1