Beeldscherm flikkert tijdens X en inloggen gaat niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-05 16:54

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Ik heb X kunnen draaien, maar toen ik eens een keer de resolutie veranderde (1 x door 'm hoger te zetten dan 1024x768, dit vond ie niet leuk en crashte terug naar inlogscherm na wat flikkeren, en een andere keer toen ik van 600x800 en toen terug naar 1024x768, zelfde effect) crashte ie terug naar het inlogscherm. En nu doet ie iedere keer als ik Linux opstart wat wazig veel flikkeren in het begin, dan kan ik inloggen, en als ik inlog dan flikkert ie wat en dan gaat ie weer terug naar de inlog.

Ik ben nog vrij een nobody op linux gebied, misschien is het wat simpels? ik vond het niet via de search...

edit:

nog een klein vraagje: hoe krijg ik die X afgesloten zodat ik alleen nog de prompt heb (bash heet dat?). Want ik wil graag XFree86 -configure doen, maar hij zegt dat er dan een X server running is....

[ Voor 0% gewijzigd door Boy op 19-11-2002 10:08 . Reden: nog een vraagje... ]

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Verwijderd

je moet het bestandje /etc/X11/Xf86Config even doorspitten en zoeken naar je resolutie. Deze kun je vervolgens gewoon editten. Gewoon een beetje er mee spelen.

En als je geen X server wil hebben runnen moet je de runlevel veranderen. typ bijvoorbeeld in: init2

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
moet ik dan CTRL-ALT-F1 doen en dan init2 tikken? is dat genoeg? sluit ie dan die X af? of moet ik dit ergens anders doen?

Verwijderd

Boy schreef op 19 November 2002 @ 10:14:
moet ik dan CTRL-ALT-F1 doen en dan init2 tikken? is dat genoeg? sluit ie dan die X af? of moet ik dit ergens anders doen?
ja precies...

je kunt beter eerst init1 doen en vervolgens init2

• calvin
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-05-2025

calvin

Failure is not an option

control - alt - backspace sluit x ook af

message from GOD: everybody logout, gonna reboot the universe

Verwijderd

calvin schreef op 19 november 2002 @ 10:20:
control - alt - backspace sluit x ook af
niet als KDM of XDM draait.... de start hem dan weer zelf

Je kunt dus ook KDM of XDM killen

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
en als ik KDM of XDM wil killen, moet ik dus eerst iets als ps -aux doen en dan kill <nr> doen he?

Verwijderd

Boy schreef op 19 november 2002 @ 10:24:
en als ik KDM of XDM wil killen, moet ik dus eerst iets als ps -aux doen en dan kill <nr> doen he?
yup

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Ik had gelukkig een backup bestandje aangemaakt (xf86config.boy :9) en deze nu teruggezet. Ik had de nvidiadrivers proberen te installeren. Lukt me nog niet zo. Maar deze VESA(?) drivers gaan wel goed...

Pagina: 1