Toon posts:

[ACCESS] PC speed benchmarking mbv simpele loop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet een load-balancing applicatie (Access 2000) schrijven voor een machinepark.

Deze applicatie moet lopen via Citrix :( :( :( op een stel trage p75 (ja, je leest het goed).

tevens zijn er een aantal snelle (pII @200) pc's. De applicatie crasht op de trage gevallen omdat de procedure teveel vraagd en het systeem onstabiel wordt.

Om nu te controleren heb ik de volgende loop ingebouwd:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Getal =1
Starttijd=time()

Telop:
    Getal = Getal +1
    if Getal < 500000 then
        GoTo Telop
    Else
        GoTo End

End:
    Eindtijd = Time()
    Procestijd = Eindtijd - Begintijd

De procestijd vergelijk ik dan met een limiet, is de procestijd hoger, dan is de pc te traag, en moet er een andere pc gebruikt worden etc.

Mij vraag (om een lang verhaal nog langer te maken) is of dit een bruikbare benchmarking is die iets zegt over de snelheid van de pc?? ;)

Naar mijn idee wel, want hij trekt volle processor-usage op een pc zonder citrix 8)

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:02

Boss

+1 Overgewaardeerd

Het idee van citrix is toch juist dat de client helemaal niets hoeft te doen, alleen maar het scherm weergeven en toetsaanslagen/muisbewegingen door te geven naar de server?

En hoe-de-fuck wil je een load balancing applicatie schrijven in Access 2000? In Access maak je databases, en die hebben (in het geval van access) verdomd weinig met load balancing te maken.

Over je methode: het zal wel iets zeggen over de snelheid van een PC, maar ik denk dat kloksnelheid in jouw geval evenveel zal zeggen...

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Boss schreef op 19 november 2002 @ 10:09:
Het idee van citrix is toch juist dat de client helemaal niets hoeft te doen, alleen maar het scherm weergeven en toetsaanslagen/muisbewegingen door te geven naar de server?

En hoe-de-fuck wil je een load balancing applicatie schrijven in Access 2000? In Access maak je databases, en die hebben (in het geval van access) verdomd weinig met load balancing te maken.

Over je methode: het zal wel iets zeggen over de snelheid van een PC, maar ik denk dat kloksnelheid in jouw geval evenveel zal zeggen...
Ondanks Citrix is er toch veel verschil tussen de trage en snellere pc's....

Volgens mij denk je bij Load balancing aan Servers o.i.d want mbv Access en geimporteerde productievooruitzichten en (zelf in te voeren) restricties op machines e.d. kan je toch echt wel een applicatie voor load balancing bouwen! O-)

Als Access niet geschikt is, waar denk jij dan aan?? Ik heb het internet afgezocht naar bruikbare alternatieven voor load balancing, maar de programma's zijn of achterlijk duur, of niet te implementeren.

ff off topic, jij was toch diegene die Werktuigbouw deed en als bijbaantje databeesten ontwerpt?!? of zit ik fout??