"Pas als het proces gecrashed is, dumpt men de core"
Ik weet niet of het begrip idle bestaat bij een CRAY gestationeerd bij SARA, maar het kost dus niks!
"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."
Als je bij SARA mag rekenen op de Cray of de IBM SP, krijg je een vast budget aan CPU-seconden. Voor iedere job die je inzet, wordt de verbruikte tijd afgetrokken van je budget. Je kan dan nieuw budget aanvragen, maar dan moet je wel een rapportje schrijven waaruit blijkt dat je het vorige budget nuttig besteed hebt en dat het extra budget ook echt noodzakelijk is voor je onderzoek.
Verwijderd
dan schrijf je toch een reportje dat je 2 dagen die cray wil gebruiken om uit te rekenen hoeveel keys zo'n cray kan maken.
dan komt het allemaal goed
Behalve dan dat het erg leuk zou zijn als ze er eentje voor DPC flusjt...........
Die Cray CPU's zijn bovendien vectorprocessoren; da's hele andere koek dan de scalaire processoren van Intel, AMD, MIPS, etc. Het vergt een heel andere manier van programmeren en compileren.
Pjemco, als je het echt wil weten zou je het aantal Mflops/s voor de Cray en voor een bekende Intel processor kunnen opzoeken, en aan de hand daarvan het aantal Mkeys/s van de Intel CPU omrekenen naar een waarde voor de Cray. Maar dan nog, Mflops zijn floating point berekeningen terwijl dnetc alleen maar integer bewerkingen gebruikt.
Bovendien is een C-compiler beschikbaar, dus lijkt mij dat het zou kunnen werken, zonder een heel andere manier van programmeren te gebruiken. Ookal is zo'n Cray niet zozeer bedoeld voor distributed computing zal het best een aardige snelheid opleveren.
Voor een overzicht van supercomputers zie: http://www.phys.uu.nl/~steen/overv99-web/contents.html
(waar ik ook geen dnetc'tje op kan gaan draaien
En het vergt zeker een andere stijl van programmeren. Een simpele if-then-else contructie kan funest zijn voor de efficientie van je algoritme; vectorprocessoren zijn gebaat bij zoveel mogelijk lineaire code.
Antwoord op jouw vraag is dus: nul.Dan heb je pech. Er bestaat geen client voor Cray machines.
Verwijderd
Dan heb ik een paar AS/400 systemen staan (RISC's) die wel mee willen doen
Volgense de SPECint95 index:
Pentium II 300 : 11.60
Een node Cray T3E-1200 : 18.40
In zo'n Cray gaan maximaal zo'n 2048 nodes.
Dus reken uit je winst!
PS
SPECint95 is een lineaire schaal, toch?
THEORETISCH
wel ff goed lezen he??
Hier trouwens nog een request van iemand voor een Cray client:
http://n0cgi.distributed.net/bugs/show_bug.cgi?id=817
Verwijderd
De Unite2000 ( http://www.unite.nl ) heeft 128x250 MHz onder de kap. Ik heb SARA al een mailtje gestuurd, maar nog geen antwoord...
De Origin lijn van SGI bestond al voordat ze Cray overnamen. De enige reden dat ze Cray bij de naam van de Unite zetten, is marketing-technisch: Cray is nou eenmaal een grotere naam op het gebied van supercomputers dan SGI.
Dus dnetc zal wellicht wel kunnen draaien op de Unite, maar niet op de Cray die ik in het begin noemde.
Ik wens je veel succes met je verzoek aan Sara, maar ik ben bang dat ze het zullen afwijzen. Iedere gebruiker moet nou eenmaal betalen voor rekentijd.
De enige manier om een zinnig antwoord op je vraag te geven is door simpelweg dnetc uit te proberen. Maar dat gaat niet, omdat er geen client geschreven is voor de Cray.
Wel ff goed nadenken he, voordat je commentaar geeft
Zie jij in deze zin een vorm van het werkwoord 'kunnen'? Ik niet.Onno: Ik vraag toch ook niet of er een client voor een cray bestaat, ik vraag hoeveel Mkey/s zo'n comp nou kan draaien??
THEORETISCH
wel ff goed lezen he??
Ik gaf precies antwoord op wat jij vroeg.MAAR HOEVEEL MKEY's DOET DAT DING NU!!!!
Als we nou allemaal geld geven, kopen we die

Moeten we btw wel een DPC member met veel plaats in de USA hebben.
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"
Ik heb op mn werk wat AS 800 (alpha RISC Processor) Ok, het is geen super computer, maar het is wat anders dan je huis tuin en keuken celeron.
Het ding doet zo'n 400 kkeys/sec dat komt omdat de client voor OpenVMS (lijkt op een combinatie van Unix en DOS) zo'n 2 jaar oud is en dus hartstikke un optimized.
There are no such things as stupid posts, just stupid persons
You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"
Verwijderd
Als de berekeningen niet in vector floatingpoint berekeningen om te zetten zijn, heb je er dus weinig aan.
Maar dan zal die cray nog steeds wel een leuke keyrate produceren