Toon posts:

moederbord sdram agp 8X

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik zit te denken aan een nieuw moederbord. Nu heb ik het web al afgezocht en bij producanten gekeken. Maarr

Ik heb zelf nog 512 mb sdram liggen(wat ik graag wil gaan gebruiken)

Nu wil ik dus een moederbord kopen waarbij het AGP slot 8 x ondersteunt en ook sdram. Maar ik kan geen enkel bord vinden!!! Heeft iemand zo'n bord zo ja waar kan ik die vinden op internet.

Ik heb google de tweakers search en zelf gezocht.

alvast bedankt

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:17
Ik kan mij eigenlijk slecht voorstellen dat je die zal vinden.
Sdram is toch wel een beetje geweest en zal niet veel meer toegepast worden in nieuwe mobo's terwijl je voor agp 8x toch echt een nieuw mobo moet hebben aangezien dit op de oudere nog niet zit.

Verwijderd

Topicstarter
hoi

Ja ik was er ook bang voor. Maar kan ik me met 4x ook redden denk je als je kijkt dat ik een p4 2.4 processor er op wil zetten en een geforce 440 64 md ddr ram wil gaan gebruiken???

Zullen de nieuwste spellen zoals fifa 2003, unreal torunament 2003 gta 3 etc werken???

mvg
pim ten brinke

p.s: welk bord raden jullie mij aan prijs/kwaliteit garantie

• mlevd
Een Geforce 440 ondersteund toch geen agp 8x.

En ja die spellen zullen heus wel werken al zal je niet het onderste uit de kan kunnen halen met sdram en een geforce 440.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Begroeting en bedankjes mach je rustig achter wegen laten.
Op geen enkel AMD moederborden met AGP 8x waar op je SD-RAM op kan prikken vinden. Die zijn er niet. De P4 weet ik het niet zeker. Maar ik denk niet dat ze bestaan.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Laat dit alsjeblieft geen 'welk bord moet ik nemen' topic worden. Het verschil AGP x8 en AGP x4 is extreem klein (zo dat er in de praktijk is) en het verschil is helemaal irrelevant als jij een P4 2.4GHz koppelt met PC133 SDRAM (ik ga er even van uit dat jij met sdram PC133 bedoelt) , daardoor is je bak sowieso al niet vooruit te branden. Mijn tip; klamp je niet zo vast aan die SDRAM DIMM en ga zeker niet op basis daarvan een nieuw moederbord voor je snelle P4 kopen, neem een DDR-SDRAM DIMM en koop daar een mobo bij (die er trouwens wel in AGP x8 zijn).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Yep, kappen met die sdrammetjes, dan heeft een p4 gewoon geen zin, dan kan je beter een p3 nemen zelfs...Een agp8x met sdram is er niet en de kans dat die nog zal komen is 0,0001%

En mlevd , er zijn momenteel mx440's in omloop met agp 8x, vraag me niet wat voor nut dat heeft, maar ze bestaan wel. Wel d8 ik dat de memspeed van een mx440 met agp 8x standaard sneller geklokt is tov een normale mx440(ap4x) ...

Verwijderd

Topicstarter
wie kan mij hier precies uitleggen wat het verschil is tussen ddr rimm en sdram??? Ik ken het prijsverschil al.

En welk bord is nu wel goed met 512 sdram en pentium 4 processor 2.4

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 11:41

EMP

Krulloos!

ja eeeh... ga zelf eens lekker wat uitzoeken...

Dit zijn dingen die perfect op meerdere sites/faqs beschreven staan. Moederborden worden uitgebreid getest en gereviewed op verschillende sites.

Zoeken! :X

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 12:18:
wie kan mij hier precies uitleggen wat het verschil is tussen ddr rimm en sdram??? Ik ken het prijsverschil al.

En welk bord is nu wel goed met 512 sdram en pentium 4 processor 2.4
Wat zegt iedereen hier nou, neem nou niet een sdram p4 bord , het is traag en een bord zoeken waar sdram op past icm een northwood begint ook al een zeldzaamheid te worden !

• mlevd
Carel schreef op 19 november 2002 @ 10:35:

En mlevd , er zijn momenteel mx440's in omloop met agp 8x, vraag me niet wat voor nut dat heeft, maar ze bestaan wel. Wel d8 ik dat de memspeed van een mx440 met agp 8x standaard sneller geklokt is tov een normale mx440(ap4x) ...
Aha, ok. Maar lijkt mij meer meer marketing dan nuttig..........

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit loopt uit op een basic/FAQ/zoek/"welke mobo moet ik nemen?" topic, dicht dus.

Lees eens de RAM FAQ op de Technische PMG FAQ voor meer info over DDR en RIMM. En lees verder ook eens de FAQ Forumgedrag aandachtig door eer je hier weer een topic wil openen, zeker wanneer ik jouw posthistorie in ogenschouw neem :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.