[Linux] Ftp & SSH Server

Pagina: 1
Acties:

• dixon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-01 21:15
Ik probeer dus al een tijdje een FTP Server & SSH Server te installeren op een computer met Linux RedHat 7.3 . Ik wist zelf van ProFTPd en OpenSSH. ProFTPd gedownload, zijn het RPM's. Die zouden makkelijk te installeren zijn met iets van rpm -vUh?? proftpd-1.2.7rc3-1.i386.rpm.. Iig, dat leek goed te gaan, maar toen ik ProFTPd wou runnen, gaf ie aan dat ie die proftpd.conf file niet in /etc kon vinden? Net geinstalleerd toch?

OpenSSHd, bij de readme voor de install staat dat je iets van 4 andere programma's nodig hebt om dit te kunnen draaien???
ftp://ftp.ca.openbsd.org/.../OpenSSH/portable/INSTALL

Weet iemand dus een SSH Server en een FTP Server die makkelijk te installeren en configureren zijn. Ik ben nu eindelijk een beetje bezig met Linux, en ik wil er best wat meer moeite voor doen maar ben nu al best lang bezig geweest en zou het fijn vinden als ik eens iets zie wat makkelijk installeert en meteen werkt!! :-)

Wat een onzin..

Verwijderd

Redhat 7.3 heeft default een SSH- en ftp-server, tenzij je die niet hebt meegeinstalleerd (wat min of meer inhoudt dat je ze expliciet niet hebt meegeinstalleerd). Dus als het allemaal simpel&snel moet: waarom installeer je dan Redhat niet gewoon ff opnieuw?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Zoals je zelf hopelijk al had geraden is dat .conf-bestand het configuratiebestand. Er staat wel lekker simpele voorbeelden op het net om ff zo'n configuratie inelkaar te prutsen. Kijk ook eens rond of er nergens een default-configuratie staat...

Wat SSH betreft: probeer inderdaad eens gewoon met PuTTy ofzo in te loggen op je verse kast. Dikke kans dat je er zo op kunt komen! Kijk maar eens met ps x of sshd draait! :)

• dixon
Thnx voor het reageren.
Shivo: dat weet ik, maar de standaard SSH- en Ftp-serer mag ik niet gebruiken :)
GerbenW: ja dat wist ik :) en khad gezocht naar .conf bestanden maar had er geen1 van ProFTPd gevonden. Ik zal es kijken met ps x, en hij zal wel draaien want ik heb hem meegeinstalleerd. Als ie draaid hoe zorg ik er dan voor dat ie de volgende keer niet meer automatisch word gestart? En hoe uninstalleer je hem? :)

Nogmaals mijn vraag: weet iemand een andere ftp en ssh server die simpel zijn? thnx

Wat een onzin..

Verwijderd

9 van de 10 keer is de standaard meegeinstalleerde ssh server al OpenSSH, wellicht alleen niet de nieuwste versie (zoals in RH7.3 zeker het geval zal zijn)

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:28
http://www.freebsddiary.org/proftpd.php

Welliswaar gaat het over BSD platform maar proftpd config blijft volgensmij hetzelfde. Als je een anonymous server wil kan je zelfs de hele code praktisch over nemen. 3 min zoekwerk met google op proftp .conf howto faq en default.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• apenstaartje
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Check eens glftpd (ondersteund TLS)

geen zin zonder onzin

• dixon
Thnx guys..
glftpd goed? Wel van gehoord ja :)

Wat een onzin..

Verwijderd

vsftp kan elke leek en als je chroot aanzet is het nog goed veilig ook als je bezig ben mail dan ff naar me dan stuur ik je de configs

wat je ook zelf kan nl is best simpel
Pagina: 1