Probleempje met asus P4PE met IDE Led

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-09 20:19
Hoi,

Ik heb een klein probleempje met mijn Asus P4PE moederbord die ik gisteren gekocht heb en een IDE ledje van mijn Inwin Fulltower.

SImpelweg gezegd wordt het lampje niet aangestuurd bij activiteit van mijn hardeschijf. De hardeschijf is een 120 GB Western Digital. De hd is aangesloten via de normale IDE controler dus niet via Raid of SATA.

Ik weet dat het lampje op mijn kast werkt aangezien ik 2 lampjes heb op mijn kast en beide lampjes niet werken. Ook als ik de lampjes "verkeerd" aansluit dan blijven ze branden.

Ik weet dat het geen groot probleem is, maargoed als je het spul gisteren gekocht hebt... :(

Iemand enig idee wat ik misschien vergeten kan zijn??? :'(

Groetjes en bedankt alvast,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draai het aansluitingskabeltje eens om op je moederbord? Wat bedoel je precies met "verkeerd aansluiten"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
Dit was het eerste waar ik dus ook aan dacht.. met andere woorden de Plus op de Plus en de Min op de Min is het goed aansluiten .. maar die 2 heb ik dus omgedraaid en de Plus op de Min gezet waardoor het lampje niet meer uit gaat ... Kweet dat dit vaak gebeurt dus daarom heb ik dat ook geprobeerd.....

Kan het misschien zijn dat de connector van de led staat afgesteld op bijvoorbeelde de RAID controller?? Kon er niet veel over vinden in het boekje... Errug vaag dit ..
Kan het misschien zijn dat de HD geen signaal doorgeeft of er activiteit is?? Snap er niets van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gewoon het kabeljte van de LED aangesloten. Het werkte niet, waarna ik het kabeltje heb omgedraaid, en toen werkte het LEDje op de kast wel. Ik heb gewoon 1 harde schijf, op de standaard ATA1 aansluiting.

Wat er bij jou aan de hand is: tja... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
Geen idee, kan het misschien zijn dat ik perse het einde van mijn flatcable gebruikt moet worden om hem aan te sluiten i.p.v. de middelste connector... kan dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer het gewoon....

Je hebt toch wel de goede connector, en steekt hem op de juiste pinnetjes, hè? >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
Yups.. maar dat wordt pas vanavond :( Werken he :-(

Maar ik zal wel eventjes laten weten of er iets uit gaat komen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
Nou .. het lampje werkt... maar vraag me niet waarom..

Ik had de HD aangesloten in het midden op de kabel en niet op het einde zoals het eigenlijk zou moeten..dus als ik hem aan het einde aansluit, dan werkt ie perfect... en in het midden??? Maargoed... het werkt gelukkig, maar nu moet ik nu gaan kijken hoe ik al mijn randapparatuur kan aansluiten, aangezien ik nog een HD in een bracket heb en een dvd+Cdrom drive....Nog geen idee, aangezien ik de middelste connector niet kan aansluiten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CronoS76 schreef op 20 November 2002 @ 10:11:
Nou .. het lampje werkt... maar vraag me niet waarom..

Ik had de HD aangesloten in het midden op de kabel en niet op het einde zoals het eigenlijk zou moeten..dus als ik hem aan het einde aansluit, dan werkt ie perfect... en in het midden??? Maargoed... het werkt gelukkig, maar nu moet ik nu gaan kijken hoe ik al mijn randapparatuur kan aansluiten, aangezien ik nog een HD in een bracket heb en een dvd+Cdrom drive....Nog geen idee, aangezien ik de middelste connector niet kan aansluiten..
Als je de 80 aderige kabel gebruikt is de buitenste connector(zwart) voor de master en de middelste(grijs) eventueel voor de slave en de blauwe connector moet op het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
Inderdaad... maar ik had niet verwacht dat dit ging uitmaken eigenlijk ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abwouters
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-09 05:15
Als je deze voeding hebt is het wel normaal :P

edit:

oh k*t in verkeerde p4pe topic gepost :D
moet bij die van gebruikers ervaringen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
uhmz...de link werkt niet bij me...:(
Pagina: 1