Toon posts:

Kazaa op 1214 blocken geen effect

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik zit al geruime tijd te klooien om hier op de zaak het gebruik van Kazaa te blocken. Ik heb alle topics hier gelezen in de search, en ja altijd is het antwoord gewoon "inbound en outbound 1214 dichtzetten en kazaa werkt niet meer". Dit gaat dus bij mij gewoon niet op. Hopelijk dat jullie toch een meer helder antwoord kunnen geven. Wij gebruiken hier een Cisco Pix en daar staat dus al het verkeer (inbound/outbound) geblockt voor 1214. Ok ik dus testen met Kazaa (lite) en kan gewoon een download starten zonder problemen (?) :( . Nu dan doe ik een netstat. VOOR de download krijg ik deze:

TCP pc1:1290 rdu25-22-202.nc.rr.com:1879 ESTABLISHED

Blijkbaar gebruikt Kazaa willekeurige (dynamic) ports om in te loggen.

Dit is de netstat die ik tijdens een download krijg:

TCP pc1:1293 hr319.dhcp.ttu.edu:3966 ESTABLISHED
TCP pc1:1294 clt25-113-185.carolina.rr.com:1214 SYN_SENT

Dus hij logt netjes in en blijft een 'syn_sent' geven op 1214 dus daat gaat prima, maar het lijkt erop dat Kazaa meerdere (dynamic?) ports gebruikt om toch een transfer te starten. Dus volgens mij is het praktisch bijna onmogelijk om dit volledig te blocken(?) :?

Can you help me out please :)

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
volgens mij gebruikt kazzaa poort 80, en IE componens

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:44

TwoR

Gekleurde stippen

Kazzaa gebruikt gewoon poort 80. werkt namelijk met dezelfde dingen als IE

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:33

OgWok

U.N.C.L.E.

Ja dat wordt lastig. Zet poort 80 dicht, dan werken ze ook een beetje door :)

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Verwijderd

Topicstarter
Dat meen je niet he :( , heel slim, dus conclusie geen doen..? Want ja port 80 is geen optie natuurlijk ;)

Verwijderd

In Kazaa kun je zelf de poort instellen (default in=1080 uit=1044).
Kazaa is wel te blokken door socks verkeer te blokken, hoewel de client kan het verkeer omrouten door socks2http te gebruiken of iets gelijksoortigs.
De proxy moet gewoon alleen ftp (21) en http (80) door laten, dan blok je alles wat buiten het normale internet verkeer valt.

Verwijderd

Als poort 80 open staat kun je KaZaa blijven gebruiken. Zit hier zelf achter een vuurmuurtje waar ik niks aan kan veranderen (Alle poorten zo'n beetje dicht), maar met behulp van socks2http komt KaZaa er mooi doorheen.

Beste oplossing: pull the plug :)

Verwijderd

Heb hier ook ooit in een topic op gereageerd.

Wat volgens mij de enige methode is (die ik nog niet heb onderzocht moet ik eerlijk zeggen) is de server waar Kazaa naar gaat connecten (en op de poort waarmee die dat doet) blockeren, danwel met poort, danwel met ip adressen.
Want hij probeert het idd eerst op 1214 en gaat daarna vrolijk door naar 80 :(.

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:29

chromeeh

the Gnome

LOL ooit de site gelezen van Kazaa?
Daar staat op dat Kazaa 2 automatische gaat zoeken naar poorten die open zijn, eerst kon kazaa alleen maar poort 1214 voor P2P gebruiken, maar nu bijna elke poort.....

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

Topicstarter
Intressant crash, dit wordt echt weer lekker onmogelijk dus :(

Verwijderd

ja maar hij moet toch altijd eerst naar een "masterserver" connecten (hemmo.cjb.net ofzo??).
Als je dat weet te blocken maakt het niet uit of je filetransfers blocked, er kan immers niet meer gezocht worden.

Nu uitzoeken hoe je access tot de servers blocked (kan me niet voorstellen dat je bij die servers op iedere poort mag connecten???)

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt mij ook ja, maar als er meerdere 'masters' zijn dan kun je ook je lol op...

Verwijderd

Het is echter wel mogelijk, ik zit hier op mijn werk achter een vuurmuur en kazaa,WinMX of wat dan ook is voor geen mogelijkheid aan te praat te krijgen. Ze willen alleen niet zeggen hoe ze dat hebben gedaan, ik heb het ff gevraagd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 10:11:
Lijkt mij ook ja, maar als er meerdere 'masters' zijn dan kun je ook je lol op...
ok, maar dan maar hopen dat er maar 1 poort is waarmee je die servers kan bereiken. Het lijkt me ook wel dat er idd meerdere servers standaard in Kazaa gebakken zitten, mocht er 1 of meerdere down zijn.

Hoe komen we achter deze info?

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:52
al je de poort niet dicht kan gooien dan moet je het op een andere manier beveiligen, een voorbeeld is de registry beveiligen. hiermee kunnen andere mensen dus geen programma;s meer installeren. moet je natuurlijk wel eerst overal kazaa eraf gooien

• RammY
  • Laatst online: 11-08 21:35

RammY

Dát!

BasieP schreef op 19 november 2002 @ 09:18:
volgens mij gebruikt kazzaa poort 80, en IE componens
Nope... Ga maar eens op iemand connecten op 1214... dus httP://ip:1214 dan zie je de gesharde dingen dus dan draait ie niet op poort 80. Dan zou ie een webserver hebben.

En volgensmij pakt ie ook ander poorten als 1214 dicht staat

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Zorg ervoor dat ze kazaa niet meer kunnen installeren :?

of zie ik dit nou gewoon ver_keerd ?

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 04:26
Als je werknemers inderdaad tegen de wil van het bedrijf Kazaa gaan installeren, kun je ze ook op dat niveau aanpakken. Gewoon verbieden evt in W2K/XP/NT zorgen dat ze niks kunnen installeren.

Anders moet je gaan loggen naar welke IP's Kazaa eerst via 1214 gaat connecten, en dan verkeer van/naar die IP's blokken via iedere poort.

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok, maar goed jongens, we lopen nu even scheef in op de originele vraag. Als we dit gaan doen moeten we een complete policy change doen op de installatie van pc's en dit willen we niet. Ik wil gewoon op netwerk niveau kunnen regelen om dit uit te schakelen. En als ik de post van Stoeprand lees is het dus wel mogelijk, alleen weer een paar beheerders die hun oplossing weer niet prijsgeven :)

• GoodspeeD
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:36
Kazaa maakt volgens andere techforums toch echt gebruik van poort 1214. Of dit moet verandert zijn in de nieuwe versie ofzo?

• GoodspeeD
Kazaa maakt overigens gebruik van een aantal masterservers, voor o.a. het inloggen en het zoekverkeer te regelen. Als je deze lijst ergens (google ofzo) te pakken kunt krijgen, dan kun je ze gewoon blocken in je router. Verder kun je op netwerkniveau toch ook de policies aanpassen?

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wat is het probleem met het blokkeren van de master servers via IP dan?

• GoodspeeD
Daar is geen probleem mee, maar dan moet je die mastersservers wel weten?

Verwijderd

Topicstarter
Geen probleem wat mij betreft als dit de oplossing is, alleen moet ik dan die lijst ergens vandaan halen..

• GoodspeeD
Kan zoals Mocean het zegt. Dus d.m.v. logging, maar dan heb je kans dat je ze niet allemaal krijgt.

Verwijderd

Hmm... ik denk dat wat betreft Kazaa en alle andere P2P-rommel de enige mogelijkheid trial-and-error is... dus loggen wat er gebeurt, 's nachts ofzo, als je zelf inlogt, die IP blocken, opnieuw inloggen, de nieuwe IP blocken, weer inloggen, die IP ook blocken, enz. enz. enz... Tip: Kijk eerst even wat er achter die IP's hangt op de http... misschien ook wel iets (on-)boeiends?
Ennuhm, nog een tip: Policy in nieuwe contracten veranderen - P2P = you're fired! :)

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
GoodspeeD schreef op 19 november 2002 @ 16:20:
Daar is geen probleem mee, maar dan moet je die mastersservers wel weten?
Dan achterhaal je die toch met een packet sniffer?

Verwijderd

Ik schop dit topic even omhoog, gezien ik het hetzelfde probleem zit...

Is het iemand al gelukt om KaZaA verkeer te blokkeren? Poort 1214 blocken in/outbound heeft totaal geen zin. :(

BTW: Mijn router is trouwens een van de laatste versies van WinRoute :)

• PegOpDeWeg
  • Laatst online: 04-08 13:25

PegOpDeWeg

eej wasup?

er is een tooltje. kan ff niet op de naam komen (ja heel vervelend) maar daarmee kan je het netwerk scannen op gebruik van p2p proggies. Werkt gewoon vanuit de commandline. Hiermee kun je kazaa en soortgelijke tools gewoon pauzeren of stop zetten.

Trouwens een vriend van me heeft een batch geschreven die automatisch het netwerk afstruint naar kazaa en soortgelijke tools en deze verwijderd.

Ik zal is kijken of ik dat los kan peuteren bij hem.

"It's better to burn out, than fade away"

Verwijderd

Mjwa, op die manier moet je aan de slag met tools die je eventueel zou moeten installeren op PC's. Het gaat mij er eigelijk om dat je zegmaar een willekeurige PC die 'even' toevallig op je netwerk hangt, gewoon geen KaZaA verbinding kan krijgen, zonder gelijk die PC uit te sluiten van de rest van internet :)

Edit: Hmm, misschien dat het blocken van de lijst met supernodes iets helpt... zie dit artikel:
http://www.slyck.com/news.php?story=110

Edit2:

Damn, die lijst is eigelijk best wel groot. En tot mijn verbazing: elke onvoltooide KaZaA download [de .dat-files], bevatten de IP's + poorten van weer nieuwe KaZaA-supernodes, die niet in de standaardlijst van KaZuperNodes staan. M.a.w. volgens mij kan je zoveel IP's blocken als je wilt, het blijft dweilen met de kraan open. :(

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2003 22:35 ]

• PegOpDeWeg
  • Laatst online: 04-08 13:25

PegOpDeWeg

eej wasup?

Nee je hoeft die tool niet op elke pc te installeren. Op 1 pc met domain admin rechten..

Ah gevonden :)

het heet pstools:
http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/pstools.shtml

Nu moet er alleen nog een batch file gemaakt worden die het netwerk scanned op
pc's waarvan de systeem processen die b.v. kazaa draaien. In combi met pstools killed deze dan dit process.

Ook een leuke is om dat process te pauzeren, dan staat kazaa open bij die gebruiker maar hij doet niks. Dus na een dag heeft hij nog niet dat ene mp3tje binnen >:)

[ Voor 74% gewijzigd door PegOpDeWeg op 26-04-2003 23:01 ]

"It's better to burn out, than fade away"

Pagina: 1