Toon posts:

Geforce 4 Dual Head.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
This nog erg vroeg :O. Maar ik heb even de volgende vraag. Ik ben zelf even een spulletje aan het samenstellen en kreeg ook de aldi Pc onder ogen. Tot mijn grote verbazing zat daar een geforce 4 Ti 4200 in met een dual head aansluiting voor twee CRT monitoren.

Ik heb het hele internet afgezocht maar dan kan ik echt helemaal nix vinden over een Geforce 4 die een Dual Head uitgang heeft. Alle Geforce 4 kaarten zijn wel uitgerust met een DVI aansluiting voor een TFT scherm. Is het soms mogelijk om met een verloop kabeltje een tweede CRT monitor op deze uitgang aan te sluiten :?

Alsvast bedank voor het oplossen van dit raadsel, want ik snap er ff helemaal nix meer van hoe de Aldi dit aan het flikken is... stelletje videoplank criminelen.

Owjah proof : http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_47/BILDCOMP.JPG Bij "ConnectXL" zie je toch duidelijk twee CRT aansluitingen ;(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 08:52:

Is het soms mogelijk om met een verloop kabeltje een tweede CRT monitor op deze uitgang aan te sluiten :?
Ja :)

DVI to VGA connector heet zo'n ding en zit vaak bijgeleverd bij je kaart.

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 15:46
Ik zie WEL de tekst dat je er een tweede monitor op kan aansluiten, maar NIET het plaatje waar de poorten op staam:/
Nu weet ik ook niet hoe een DVI-poort eruit ziet :+

[ Voor 0% gewijzigd door FitNiX op 19-11-2002 08:58 . Reden: typo's ]

Verwijderd

Topicstarter
Als je goed op het plaatje kijkt dan zie je toch echt twee aansluitingen voor een CRT monitor :P. Anders moet je ff langs de opticien ;)

Maaruh het is dus zeker dat ik gewoon een verloopkabeltje voor die DVI uitgang kan kopen. Want dan is het natuurlijk opgelost 8)

Verwijderd

Ja, die 2 VGA aansluitingen zie ik idd. Nah ja. iig komen die dingen met 1 DVI en 1 VGA aansluiting en heb je dus stekkertjes DVI -> VGA.
Had je trouwens op de site van elke willekurige Geforce fabrikant kunnen vinden, maar goed.

• FitNiX
Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 09:02:
Als je goed op het plaatje kijkt dan zie je toch echt twee aansluitingen voor een CRT monitor :P. Anders moet je ff langs de opticien ;)

Maaruh het is dus zeker dat ik gewoon een verloopkabeltje voor die DVI uitgang kan kopen. Want dan is het natuurlijk opgelost 8)
Is dat die ronde :?
Waar een stuk of 6 of pinnetjes inzitten?
Die ken ik wel, maar dat is gewoon TV-out bij mij :?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry me een beetje blind (nah niet blind want ik zag dat er twee crt aansluitingen op zaten) dan ben ik maar dom 8)7.

Ey Thx Peepz really apriciated.

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

MSI heeft een Ti4200-VTP met 2 xVGA ipv VGA en DVI........

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• FitNiX
wOOOt, nu zie ik hem ook, lekker duidelijk zeg t*ring hey |:( |:( |:(

Verwijderd

Topicstarter
Heeft dat dan nog voordelen dan ? Een verloopkabeltje is toch net zo goed, of is er dan "kwaliteit" verlies.

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

dvi naar vga zal nauwelijks verlies hebben, maar omgekeerd lijkt me meer problemen geven. Kijk maar eens naar het aantal pinnnen bij DVI......

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• Ronald_stage
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:24

Ronald_stage

wat kan je hier nog zeggen

Ik heb dat kaartje is een MSI (staat alleen Medion/cybercom op)
werkt als een trein...

Verwijderd

Topicstarter
Owh dan is zo'n DVI aansluiting er bij alleen maar chill voor het geval ik een TFT zou gaan kopen.

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:29
[img]httphttp://images.anandtech.com/reviews/video/DVI/dvi.jpg[/img]
Da's dus een dvi aansluiting. Lijkt niet echt op een tv-out. (Ja het is een stekker en iets met pinnetjes en gaatjes oid)

[ Voor 0% gewijzigd door Jesse op 19-11-2002 09:27 . Reden: beter plaatje ]

• FitNiX
Jesse schreef op 19 november 2002 @ 09:27:
[[url=httphttp://images.anandtech.com/reviews/video/DVI/dvi.jpg]afbeelding[/url]]
Da's dus een dvi aansluiting. Lijkt niet echt op een tv-out. (Ja het is een stekker en iets met pinnetjes en gaatjes oid)
Kewl, thnx, dat is idd wel wat duidelijker :)

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 09:12
Oke, nu mijn vraag. Ik heb dus zo'n convertor stekker. Hang ik daar mijn monitor kabel op aan krijg ik geen beeld bij booten ofzo. Ik heb wel eens gelezen dat je dat ding dan aan moet zetten ofzo. Maar hoe moet dat in g*dsnaam

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:13
ehmz, als je ook een gewone monitor uitgang hebt dan werkt alleen die bij het booten, de andere moet je dan met nVidia twinview bij de beeldschermeigenschappen aanzetten :)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Verwijderd

denk er wel om. Je moet eerste de monitoren aan zetten en aangesloten hebben voordat je de pc aanzet. Anders komt de nview functie niet naar voren. Vorig keer een halve dag lopen zoeken terwijl een reboot het probleem oplost. 8)7
Pagina: 1