Toon posts:

[3dsmax4.2] symmetrie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
j0, ik wou even vragen hoe je 2 helften van een object symmetrisch krijgt zonder het door de helft te snijden en aan elkaar te plakken (als dat kan dat is). geen lange uitleg, gewoon deze vraag. weet iemand het antwoord?

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 08:31:
j0, ik wou even vragen hoe je 2 helften van een object symmetrisch krijgt zonder het door de helft te snijden en aan elkaar te plakken (als dat kan dat is). geen lange uitleg, gewoon deze vraag. weet iemand het antwoord?
Je zult toch echt een meshedit modifier er overheen moeten gooien, de helft selecteren, verwijderen, en vervolgens door middel van een mirror -> instance en vervolgens de meshes weer samenplakken moeten werken.

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Inderdaad is dat bij mijn weten de methode ervoor en dan zul je dus moeten knippen.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-08 13:58
heh in max5 (kweet 't, je hebt max4, maar mocht je dat echt PERSE willen) kan je de volgende leuke stack maken;

vertex weld (op een lage waarde)
mesh select (de vertices in het midden)
symmetry (2 helften)
editable poly (halve model dus)

et voilá

Verwijderd

Topicstarter
LiToKi schreef op 19 november 2002 @ 12:03:
heh in max5 (kweet 't, je hebt max4, maar mocht je dat echt PERSE willen) kan je de volgende leuke stack maken;

vertex weld (op een lage waarde)
mesh select (de vertices in het midden)
symmetry (2 helften)
editable poly (halve model dus)

et voilá
aaah! de kwelling! :'(

nu moet ik 5 hebbe. ach ja..

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

je kan ook werken aan 1 helft ve object en deze dankzij zo'n stack instanced naast elkaar leggen. maar ik weet niet echt wat je van plan ben.

Verwijderd

Topicstarter
hier is een wip van m'n monster. zo'n blokkenlichaam staat niet echt, toch? :P ik vind het nogal handig als ik meteen de 2 helften van m'n mesh zie

Afbeeldingslocatie: http://images.deviantart.com/large/indyart/3d/wip-monstertje2.jpg
Pagina: 1