Toon posts:

Draytek V2200e

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik de router Draytek v2200-e altijd aan laten staan.
Ook als ik niet ga internetten of kan ik hem gewoon uitzetten.

Alvast bedankt.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

trial & error

het is net wat je zelf wilt denk ik zo, ik neem aan dat die zijn settings wel onthoud ;)

Verwijderd

Als ie uitstaat heb je ook niks aan de switch die erin zit. oftewel geen verbinding tussen de pc's onderling

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:46
Je kan hem gerust aan laten staan, er gebeurd niets mee ofzo. Bij mij staat ie al maanden achter elkaar aan...

• j_v_malsen
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-08 15:24
Waarom zou je hem uberhaubt uit willen zetten, maar als je benieuwd bent of je dant je instellingen kwijt raakt kan ik je geruststellen, die blijven erin bewaard, of je moet hem echt langdurig niet meer gebruiken dan zul je waarschijnlijk uiteindelijk je instellingen wel kwijt zijn ja.

Bij mij staat deze ondertussen ook al maanden aan, en op zich geen problemen mee behalve het opzetten van een VPN gaat niet altijd zonder problemen dan wil de router nog weleens blijven hangen, zolang ik zelf geen verbinding probeer te maken met een andere draytek router gaat het goed, dus van de andere kant naar mijn router verbinding opstarten is geen probleem maar van mijn kant naar de andere kant een verbinding opstarten loopt de router regelmatig vast??? Iemand hier ervaring mee???

For rent

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Ik laat de Vigor 2200 ook altijd aanstaan, werkt prima.
Heb wel ff de lichtjes afgeplakt ;)

Het rare is alleen dat de uptime teller nooit boven de 100 uur staat... ik vroeg me af of de Vigor dan tussentijs reset of dat de teller niet verder kan.

• Broer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-07 10:00
Redje schreef op 19 november 2002 @ 08:59:..
Het rare is alleen dat de uptime teller nooit boven de 100 uur staat... ik vroeg me af of de Vigor dan tussentijs reset of dat de teller niet verder kan.
Ik denk dat dat door het formaat van weergeven komt:
91:33:36
kijk morgen nog even.

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:47
Ik heb dan ook een Vigor 2200E en die zet ik altijd, samen met mijn ADSL modem, 's nachts uit (mits ik niet aan het downloaden ben). Ik bedoel, waarom zou hij aan staan als alle computers hier verder uit staan :?

Verwijderd

Ik heb ook z'n ding en heb hem voor de vakantie gekocht. En is alleen maar uit geweest tijdens power outages, maar verder staat die dus al bijna een half jaar aan. Kan dus makkelijk.

• Redje
internetinfo schreef op 19 november 2002 @ 15:18:
Ik heb dan ook een Vigor 2200E en die zet ik altijd, samen met mijn ADSL modem, 's nachts uit (mits ik niet aan het downloaden ben). Ik bedoel, waarom zou hij aan staan als alle computers hier verder uit staan :?
Beetje onzinnig imho om je modem + router uittezetten.
Ik zet m'n kabelmodem en router iig niet uit.

Qua stroom zal het niet veel vreten, plus dat je zoveel shit dan aan moet zetten als je wilt internetten, en volgens zijn die dingen juist gemaakt om aan te laten staan...

Maarja ieder moet doen wat ie wil :D

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Waarom zou je dat ding uitzetten? Gebruikt vrijwel geen stroom en staat niet in de weg. Er zit ook niet voor niks GEEN powerknop op.
En mijn kabelmodem mag ik van Chello niet eens uitzetten :)

• It-er
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-02 07:15
ikzelf heb ook een Draytek, als je 'm uitzet onthoudt hij alle gemaakte instellingen...behalve de interne klok, die zettie weer vrolijk terug naar 2000....

dus..

what is your major malfunction???

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Volgens mij adviseren de fabrikanten om dit soort routers continu aan te laten staan, veel kwaad zal het echter niet kunnen als je hem persé liever uitdoet.

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik laat het hem ook gewoon aanstaan alleen heb ik soms wel het vage probleem dat ik mn internetconnectie kwijtraak....laatste firmware staat erop...iemand dit maybe vaker gehad?
btw chello internet.... :)

I don't drive fast, I only fly low!

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-04 15:20
Gewoon aan laten staan, geen probleem.

• Broer
Redje schreef op 19 november 2002 @ 08:59:
..
Nu staat hij bij mij op 113:21:7, dus toch boven de 100 uur

• Redje
Broer schreef op 20 November 2002 @ 13:03:
[...]

Nu staat hij bij mij op 113:21:7, dus toch boven de 100 uur
Met welke firmware??

(Ik gebruik 2.0a omdat de filters bij 2.1 en 2.2 niet goed werken/uitstaan.)

• Broer
Firmware v2.2

• nightowl
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-03-2009

nightowl

always too early to sleep

Uptime boven 2000 uur geen probleem. Wordt ook goed aangegeven. Firmware v2.1a
Afbeeldingslocatie: http://wolero.webhop.net/draytek.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door nightowl op 20-11-2002 14:31 . Reden: url aangepast ]

Ik pas in mijn jas. Mijn jas past in mijn tas. Dus ik pas in mijn tas.

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 09:28

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

ik laat hem tegenwoordig aanstaan. Na uitzetten en aanzetten is bij mij al eens de adapter ontploft. Verder staat er in een FAQ van Draytek (Al bij Draytek gekeken? Staat geloof ik zelfs in de handleiding.) zelf dat je deze routers beter aan kan laten staan omdat dit beter is voor de router zelf!

*empty*

Verwijderd

Ik gebruik firmware v2.2.3
deze is nog niet te downloaden, maar als je de helpdesk van draytek een mailtje stuurt dat je de nieuwste firmware wilt, dan sturen ze die naar je op

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Bedankt voor de tip Majin, maar je zegt er niet bij of het wat is, die v2.2.3: is het wat?

• yonexfreak
  • Niet online
ja ik ben ook wel benieuwd of die nieuwste (nog niet te downen) firmware goed werkt :)

kheb zelf soms probs met de 2.2a firmware...althans zie mn reply stukkie terug :)

ben benieuwd wat de veranderingen dan zijn....

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Weet iemand of msn filetransfer en audio (gesprek) het doen met de vigor 2200e? Of moet je dan de poorten mappen in die table? (liever niet want je mag maar 10 poorten mappen en dan gaat het lijstje zo snel vol hè)

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

• yonexfreak
  • Niet online
euhmm bij mij werkt file transfer prima voor zowel inkomend als uitgaand zonder iets te mappen ..
moet er wel bij vermelden dat ik niet MSN Messenger gebruik maar Trillian PRO 1 (kweet niet of dat uitmaakt....)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
MSN Audio en Video werken volgens mij niet, Netmeeting werkt wel (zonder poorten in te stellen). Je kunt trouwens tien RANGES van poorten forwarden, niet 10 poorten en dan kun je ook 10 ranges 'Open ports' instellen.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mja .. zo'n ding is dus gemaakt voor always-on :z
En anders zet je 'm uit.
Lekker boeien ;)

Voor de MSN replys verwijs ik graag door naar -=Het grote Msn Messenger topic=-

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1