Wat als koeien het werk van SETI zouden doen?

Pagina: 1
Acties:

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 16:41

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Wat als koeien het werk van SETI over zouden nemen? Zouden we dan ineens met z'n allen pro-SETI zijn?

Het belangrijkste argument voor d.net is de stats en de competitie. SETI heeft dit ook wel, maar in mindere mate. Dit heeft natuurlijk niks met de berekeningen zélf te maken.

Mijn stelling: als de code gekraakt is, is het een goed idee als de koeien in het grote starfield zouden gaan grazen. Daar is lekkere verse data zo ver het oog reikt!

Bloed, zweet & koffie

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Bleh :(

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

als de code gekraakt is ga ik wel wat anders doen...

in ieder geval geen seti... :)

ik hoop wel dat we gewoon doorgaan met de DPC dan..

onze club roelt gewoon ! :)

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Waarom geen SETI-data? En zeg nou niet dat de gescande rauwe data niet nauwkeurig genoeg is - dat is te veranderen.

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Bij SETI is het project nooit afelopen.. wordt dus erg saai (vind ik, nl. geen competitie)..

Ik ga misschien ook wat anders doen maar géén SETI. Ik las laatst iets over GammaFlux dat heeft nog wetenschappelijk nut ofsow ook!
Heeft iemand hier wat meer info over?

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02-2023
Er is toch ook nog dat anti-AIDS project?

• 0rbit
  • Laatst online: 15:11
SETI is niet leuk (meer). Het schijnt dat alles al 7 keer is doorgerekend. Bedenk je wel dat de data voor SETI slechts afkomstig is van een schotel (een hele grote ik weet het...) die niet te richten is...

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Achja, als ze ooit met een goede client uitkomen... Dan geef ik ze een kans.

• MrCyber
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-05-2018
Ach..... als RC5-64 afgelopen is komt er vast wel RC5-72.. en anders ga ik wel OGR doen of zo !

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-04 15:01

Ace

Happy Happy Joy Joy

Ik zou wel eens willen weten hoeveel SETI wu's de DPC zou produceren per dag?

Verwijderd

ik stel voor éérst OGR na RC5-64; dat meukje hebben we in no-time opgerold! ;)
en daarna lekker verder met RC5-72 oid

ik wil het in mijn life-time nog meemaken dat we de 128-bits sleutel kraken
en met we bedoel ik DPC natuurlijk

mijn argument tegen SETI?
is al genoemd: het is niet eindig! (tenzij er natuurlijk buitenaards leven wordt gevonden; maar dat is een onzekerheid die je bij RC5 niet hebt)

• Frenzy
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-12-2025
Er is inderdaad een wetenschappelijk project waarbij een of andere menselijk dna code wordt gekraakt om meer te kunnen begrijpen van AIDS. Dat is een mooi initiatief en als RC5-64 af is gelopen, waarom niet zoiets?
Het zou toch geweldig zijn als -de DPC- de hele wereld mensheid kan helpen!?

Verwijderd

slotje?

• 0rbit
Waarom slotje?

• 4POX
  • Laatst online: 12:27

4POX

Everybody is wired

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 03 november 2000 20:56 schreef libido78 het volgende:
slotje?[/quote]Voor sommige mensen wordt de druk te hoog

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 03 november 2000 20:02 schreef Mr_Atheist het volgende:
SETI is niet leuk (meer). Het schijnt dat alles al 7 keer is doorgerekend. Bedenk je wel dat de data voor SETI slechts afkomstig is van een schotel (een hele grote ik weet het...) die niet te richten is...[/quote]Klopt bijna. Alle blocken worden minimaal 2 maal uitgegeven om te controleren. Als je niet optijd je block terugstuurd geven ze het gewoon nog eens 2 keer uit. Lekker blangrijk is je computertijd dan nog.

Weet je ook dat er geen enkele optimalisatie op de client heeft plaats gevonden. Vinden ze niet belangrijk genoeg om te doen. Ze denken dat ze genoeg power hebben.

Met die schotel, die fixed is, kunnen ze slechts minder dan 3% van de hemel pakken. Kleine kans op een beest te vinden daar.

Waarom denk je dat ze bij seti de freq band vergroot hebben van 10 naar 50. Dit omdat ze gewoon te snel door alles heen zijn. Dan doen we toch een stukje extra om mensen zoet te houden.

Hier wordt gewoon slecht mee omgenaan. En LET OP DIT IS MIJN MENING.

Er zijn wel een paar leuke projects in de wereld. En sommige gaan geld op leveren per block dat je inleverd.

• 0rbit
Stappel; dit is veelal niet jouw mening. Je noemt veel feiten...

• MOL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-11-2021

MOL

Eet je wel goed?

Seti is slecht: Omdat het een screensaver is gaat enorm veel idle tijd verloren.

Was het een normaal programma als de d.net client, dan was ik misschien ook wel seti gaan doen. Maar de d.net client is gewoon de beste client van alle distributed computing projecten die er zijn.

Verwijderd

Ik zou ook voor OGR kiezen .. Zuiver omdat "we" door al in zitten..

Ik denbk wel dat zodra het RC5 project is afgelopen er SNEL en een DUIDLIJKE beslissing genomen moet worden door de DPC crew en de leden over de te volgen koers, om op die manier de zaak bij elkaar te houden.

Het zou zonde zijn om de groep weer van de grond af aan te moeten op bouwen.

Just my 2 cents

Verwijderd

Hum, ik denk dat het OGR wordt omdat veel koeien die mensen uit hebben staan na RC5 over gaan op OGR als ze goed zijn ingesteld!

anders is het zonde van die PC's want je zou ze dan allemaal af moeten lopen om een ander project te installeren.

Mo-Bees gaat voor OGR na RC5

Verwijderd

OGR roelz naar RC5

• MeneerKrab
  • Laatst online: 28-04 18:57
SETI is gewoon bagger.

heb er zelf ook een maand aan meegedaan.
Het verneukt je hele pc, je hele speed gaat er aan door die client op de achtergrond.

en trouwens waarom zoeken naar iets wat er NIET is.

Hail to the cow baby.

Verwijderd

Volgens mij is het niet zo belangrijk welk project we doen na rc5 als het maar spannend is qua teams e.d.

Verwijderd

Ik heb voor meer dan 1 jaar tijd aan SETI besteed en moest op een bepaald moment constateren dat mensen/groepen mij voorbij vlogen met tijden van minder dan 1 uur.

Met de nieuwste processoren kan dat wel maar niet voor 1 jaar terug.
Een p3-450 was toen zo'n beetje de top en die deedt er 9 uur over voor 1 blok en niet binnen een uur van wat ik een aantal mensen zag doen.
Ik heb dus heelsterk de indruk dat de boel daar vies verneukt wordt en ondertussen het doel misgelopen zijn.
Daarom doe ik niet meer mee met SETI en zal zodra RC5-64 afgelopen is overgaan naar OGR, gama-flux of iets anders.
Misschien wordt het wel zoekken naar priem-getallen, dat kan ook oneindig lang doorgaan maar er wordt af en toe 1 gevonden.

Verwijderd

Koetje.org gaat na RC5 OGR doen

Verwijderd

hmmm, priem getallen zoeken is ook wel leuk. Alleen duurt 1 blokje al zo lang :(

• DJ
  • Laatst online: 15:27

DJ

DPC PinkRoccade Team, gaat na RC5 ook OGR doen :)

Maar dat duurt nog wel ff . . .

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Verwijderd

Ik denk dat team Monga hierna ook wel OGR gaat doen. Moet alleen wel nog even overleggen met andere leden ;)

Verwijderd

SETI is opzich leuk en ook wel een beetje nuttig, maar die client hapt al me geheugen op :( Dat ding jatte gewoon iets van 20MB!
(dit was een redelijk oude client, dus weet niet hoe het nu zit) En dat vind ik iets teveel van het goeie

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 03 november 2000 22:00 schreef stappel het volgende:
Met die schotel, die fixed is, kunnen ze slechts minder dan 3% van de hemel pakken. Kleine kans op een beest te vinden daar.[/quote]Slechts 3% van de hemel.

Ik begrijp uit je verhaal (je zegt het er zelf bij) dat dit jouw eigen mening is. Jij hebt dan wel een heel gedetailleerde mening, met feiten en cijfers e.d.. Heeft jouw mening ook een bronvermelding?

Bloed, zweet & koffie

• AMD
  • Laatst online: 18-05 08:04

AMD

Life is short. Play more

* AMD gaat OGR doen na RC5-64
Ik heb al een OGR blokje ingeleverd en me aangemeld, zodat ik alleen maar mijn clients goed in de gaten hoef te houden als RC5-64 afgelopen is

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 03 november 2000 19:44 schreef Vilenin het volgende:
Wat als koeien het werk van SETI over zouden nemen? Zouden we dan ineens met z'n allen pro-SETI zijn?

Het belangrijkste argument voor d.net is de stats en de competitie. SETI heeft dit ook wel, maar in mindere mate. Dit heeft natuurlijk niks met de berekeningen zélf te maken.

Mijn stelling: als de code gekraakt is, is het een goed idee als de koeien in het grote starfield zouden gaan grazen. Daar is lekkere verse data zo ver het oog reikt![/quote]Over my dead body :(

No way, never nooit geen Seti, die domme alien shit mogen ze overlaten aan die sukkelige Amerikanen.
Doe mij, nuchtere Nederlander, maar een project waar je wel wat aan hebt! (of wat in ieder geval op iets bestaands is gebaseerd)

Verwijderd

Seti is eerder afgelopen dan die RC5 contest. Seti gaat namelijk door tot eind 2001, en rc5 is dan nog lang niet afgelopen.( http://setiathome.ssl.berkeley.edu/project.html#status )
Ik draai het allebij, maar seti draait bij mij aleen als screensaver (kost anders te veel geheugen).

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Topicstarter
Even los van de techniek van SETI, dus niet antwoorden met: alles is al doorberekend of zo of het kost te veel geheugen.

Als je een nuchtere Hollander bent, dan zou je juist aan SETI mee moeten doen, omdat dat je kans is om te bewijzen dat "die alien shit" onzin is.

Iets bestaat niet niet omdat jij zegt dat het onzin is. We nemen pas aan dat iets niet bestaat zodra we na heel lang zoeken geen bewijs gevonden hebben van het *wel* bestaan ervan. Dat heet empirisch onderzoek.

Bloed, zweet & koffie

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:22
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 03 november 2000 19:47 schreef dredge het volgende:
als de code gekraakt is ga ik wel wat anders doen...

in ieder geval geen seti... :)

ik hoop wel dat we gewoon doorgaan met de DPC dan..

onze club roelt gewoon ! :)[/quote]Dan gaat DPC gewoon verder met OGR

Verwijderd

Mocht er een degelijk project (niet commercieel, zo als nu) aids project komt, kies ik er zekers voor om daaraan mee te doen.

• 0rbit
Wij van Calslaan7-1 gaan waarschijnlijk OGR doen... :)

Pagina: 1