Toon posts:

'Inaccesible boot device' maar op andere comp werkt het wel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een aantal oude onderdelen van mijn computer vervangen. Het gaat om een nieuw moederbord [ Gigabyte GA-7VAX ] en een nieuwe CPU [ AMD AthlonXP 2000+ ] en nieuw intern geheugen [ 256Mb DDR ] en als ik dit nu allemaal correct aansluit en mijn computer opstart. dan ziet hij mijn 2 harde schijven [ 40Gb seagate en een 10Gb Maxtor ] en hij start door tot het witte scherm met de blauwe blokjes eronder [ het scherm wat na het scherm komt waarbij je F8 kunt drukken ] en dan springt hij op een scherm met de melding 'inaccesible boot device' en blijft hangen verder. Ik heb alle andere manieren van aansluiten op mijn ide kabels al geprobeert maar tervergeefs.
Als ik de harde schijven op mijn oude moederbord en oude cpu [ moederbord merk is een Gigabye ook, type weet ik niet meer en de cpu is een PIII 450Mhz ] dan start de computer gewoon op zonder problemen.

Hoe kan ik dit oplossen om het met mijn nieuwe spullen ook zonder problemen te laten opsptarten?

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-08 06:48
Wat dacht je van een schone installatie? Heb je die schijven aan de standaard ide controller gehangen of aan een eventuele raid controller?

Verwijderd

Je oude install kan niet met nieuwe hardware overweg.

repair draaien vanaf bootable windows setup CDROM
Eventueel zelfs overheen installeren.

Zo hoef je alleen alle windows-updates op nieuw te doen , rest van al je programmatuur blijft wel staan

Verwijderd

Komt waarschijnlijk doordat je overgegaan bent naar een andere chipset. Het kan nog wel eens helpen om op je oude installatie alvast de nieuwe drivers te installeren, maar dit lukt niet altijd.

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Sluit je hdd aan op je oude mainboard
Ga op www.microsoft.com/technet zoeken naar dit probleem, is namelijk makkelijk te verhelpen. Je vindt daar dan een lap tekst die je moet overnemen als .reg bestand. Als je dat invoegt in je register, samen met een paar dll bestanden van je windows cd, gooit windows je bestaande IDE controller weg, en vervangt het door een standard driver, die dus ook overweg kan met je nieuwe controller

Dit geldt btw niet als je je hdd op je raid controller hebt hangen. Dan moet je de handel aansluiten op je oude mobo, en kijken of je dan de drivers kan installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties nu heb ik weer een paar opties om verder te gaan, zal wel lukken hopelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Dreamstar schreef op 19 november 2002 @ 09:32:
Sluit je hdd aan op je oude mainboard
Ga op www.microsoft.com/technet zoeken naar dit probleem, is namelijk makkelijk te verhelpen. Je vindt daar dan een lap tekst die je moet overnemen als .reg bestand. Als je dat invoegt in je register, samen met een paar dll bestanden van je windows cd, gooit windows je bestaande IDE controller weg, en vervangt het door een standard driver, die dus ook overweg kan met je nieuwe controller

Dit geldt btw niet als je je hdd op je raid controller hebt hangen. Dan moet je de handel aansluiten op je oude mobo, en kijken of je dan de drivers kan installeren.
Thankz,

Alleen ik niets vinden wat er een beetje op lijkt.
for "ide controlers" using All words
--------------------------------------------------------------------------------

Search needs a word or phrase to search for. Please try again.
Search needs a category to search for. Please try again.
Please enter a unique search to refine your results. You entered "ide controlers" for your previous search, and those results are reflected in the list below.

Sorry, no results were found for this search.
en hier 100 resultaten maar volgens mij kan ik hier ook niets mee...

http://search.microsoft.c...=39&siteid=us/itresources

zou je misschien iets specifiekers kunnen zijn?

alvast dank

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2002 20:02 . Reden: Per ongeluk op 'Verstuur bericht' gedrukt. ]

Pagina: 1