Toon posts:

[tel] VS gesprek uit Frankrijk...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende; Ik heb een vriendin in de VS. (landnummer: +1) Nu heb ik al verschilende keren meegemaakt dat zij mij belde en er in het display van mijn toestel een telefoonnummer verscheen dat begon met +33; Frankrijk dus...
Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn ?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

belt ze een mobiele telefoon met een simkaart die uit frankrijk komt?
zat ze op dat moment in frankrijk?

nee en nee?
dat zou niet moeten kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
damster schreef op 19 November 2002 @ 01:17:
belt ze een mobiele telefoon met een simkaart die uit frankrijk komt?
zat ze op dat moment in frankrijk? (...)
Dubbel neen...

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:36

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

ze doet aan phreaking om zo goedkoper te bellen?

Ze belt via een telefoonmaatschappij in de VS die haar calls doorforward naar frankrijk omdat ze vanuit daar goedkoper kunnen bellen? (Dus vestiging in FR, gesprek vanuit de VS doorgeloopt naar FR en daarna naar NL)

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Verwijderd

Topicstarter
zwahiel schreef op 19 november 2002 @ 01:54:
(...) Ze belt via een telefoonmaatschappij in de VS die haar calls doorforward naar frankrijk omdat ze vanuit daar goedkoper kunnen bellen? (Dus vestiging in FR, gesprek vanuit de VS doorgeloopt naar FR en daarna naar NL)
Zou het kunnen dat de telefoonmaatschappij dit doet zonder haar medeweten ?

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

kan best, als je net als Tele2 goedkoper bellen beloven dan moet het ergens vandaan komen, dit lijkt me dan best een redelijke uitleg. Haar medeweten is denk ik ook niet nodig, zolang het gesprek maar tot stand komt..

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

Kan zijn dat ze naar een doorgeschakelt nummer belt in Frankrijk. Geprobeert naar dat nummer in Frankrijk te bellen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 03:16:
Kan zijn dat ze naar een doorgeschakelt nummer belt in Frankrijk. Geprobeert naar dat nummer in Frankrijk te bellen?
Nee, ze belt gewoon mijn nummer....
Nog niet geprobeerd....als ik met 'r aan 't bellen ben is 't hier (en in Frankrijk) vaak midden in de nacht...beetje lullig om dan een Fransoos uit z'n bed te rammelen....Maar ik zal 't morgen 's proberen...

Verwijderd

:) Mijn lief is 6 uur achter op Nederlandse tijd. Toch ben ik wakker ;) Gewoon proberen. Telefonie gaat soms via vreemde routes. En... Heb je haar gevraagt wat dat nummer is?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Telefonie is in de VS wat anders geregeld als hier.

Als je internationaal belt (en interlokaal) doe je dit via een "long distance provider" dit kan dus best de reden zijn dat het via frankrijk gaat. Je zal dus ook niet haar eigen nummer te zien krijgen.

Verwijderd

Ook laat nummer weergave buitenlandse nummers nou niet echt lekker zien hoor. In de state zie je gewoon niets als er iemand uit het buitenland belt omdat die nummerweergave gewoon niet lekker werkt dus dat zou het ook nog kunnen izjn dat er gewoon een foutief nummer wordt weergegeven.
Zolang zij het maar is aan de lijns is alles ok toch?

Verwijderd

ze bezeikt je en heeft een nieuwe vriend in frankrijk?

Wellicht gewoon een transfer via een collect call, of scoope kaart

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:55
volgens mij belt zij jouw via een BELKAARt die an via FRankrijk verbonden word

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 08:27:
(...) Zolang zij het maar is aan de lijns is alles ok toch?
Precies !
Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 08:54:
ze bezeikt je en heeft een nieuwe vriend in frankrijk?
Tuurlijk; ze zit in het holst van de nacht vanuit Frankrijk te bellen met op de achtergrond een CD met kantoorgeluiden en Amerikaanse stemmen ?
Als je niks zinnigs te melden hebt rot dan maar fijn op...
SonyEricsson schreef op 19 November 2002 @ 10:42:
volgens mij belt zij jouw via een BELKAARt die an via FRankrijk verbonden word
Nee, gewoon met een mobiele telefoon via een Amerikaanse provider.
[Airwolf] schreef op 19 November 2002 @ 08:17:
Telefonie is in de VS wat anders geregeld als hier.

Als je internationaal belt (en interlokaal) doe je dit via een "long distance provider" dit kan dus best de reden zijn dat het via frankrijk gaat. Je zal dus ook niet haar eigen nummer te zien krijgen.
Zoiets zal het wel haast moeten zijn....Had alleen verwacht dat je dan (net als bij E-mail, wat ook over verschillende 'schijven' gaat) toch het nummer van degene waar je mee belt in het display te zien zou krijgen...

Verwijderd

De waarheid kan soms hard zijn, maar oprotten :) neej dat doe ik niet.. thnx

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Je kunt in de VS kiezen wat je long distance provider is. Zo heb ik bijvoorbeeld een telefoonaansluiting van Pacific Bell, maar is mijn long distance provider AT&T. Op de Amerikaanse markt zijn (doordat de markt wat vrijer is) ook een aantal europese long distance providers te vinden. Zo weet ik dat hier in California ook Deutsche Telekom actief is - Je kunt tegenwoordig zelfs T-Mobile mobieltjes aanschaffen.

Theoretisch gezien zou het landnummer - onafhankelijk van de LDP - nog gewoon 1 moeten zijn, maar het zou kunnen dat haar LDP alle telefonie naar europa via een centrale in Frankrijk doorschakeld. Als je dat nummer belt hoef je niet bang te zijn dat je een fransoos wakker belt.... waarschijnlijk krijg je namelijk niets aan de lijn. Het nummer is hoogstwaarschijnlijk toebedeeld aan de doorschakelcentrale.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:21
Is hier toch ook, je zit wel voor je gewone abbo vast aan de KPN in de meeste gevallen (al is concurrentie wel mogelijk, Versatel doet het geloof ik, maar niet echt heel erg interresant voor particulieren), vervolgens bel je een nummer en kan je eventueel een alternatieve provider instellen voor lokaal, interlokaal, mobiel en internationaal. Lokaal stelt natuurlijk niet zo veel voor, dan hebben ze gewoon een groot contract met de KPN en leveren ze iets goedkoper, het is niet hun netwerk ofzo maar voor de langere afstanden wordt dan wel, in ieder geval voor een deel, hun netwerk gebruikt. Ze horen de nummerweergave natuurlijk wel op orde te hebben maar ik kan met voorstellen dat er providers bestaan waarbij dat niet altijd goed gaat.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

numerweergave is bedriegleijk hoor

als ik vorger van werk belde in amersfoort(033) naar m'n gsm zag ik 020 nou hebben we een ander locatie in amstelveen die onze telefonverbindingen enzo regelt
en toen veranderder alle numers in het nummer van de receptie

....... Als je bedrijf groot genoeg is kunnen ze elk nummer voorschotelen denk ik

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie reacties...Een en ander is allemaal wat duidelijker geworden.
offtopic:
Maartena; ik begrijp dat jij geëmigreerd bent naar de VS...Uiteindelijk wil ik ook die stap gaan zetten, en ben me derhalve aan 't oriënteren (www.ins.gov) en zie zo onderhand door de bomen 't bos niet meer. Zou je me 's wat tips willen geven (via ICQ bv) hoe ik dat 't beste aan kan pakken ? Alvast bedankt...
Pagina: 1