Win98 ICS naar Linux probleem

Pagina: 1
Acties:

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-08 10:23

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Topicstarter
OK wees niet bevooroordeeld, 't is geen n00bprobleem, ik heb dit vaak gedaan en loop nu echt tegen een probleem aan ;)

Ik heb op een win98 bak (192.168.0.1) ICS aangezet en wil op een linuxbak (192.168.0.2) dus die win98 bak als gateway gebruiken voor internet voor het netwerk van iemand anders.

Alle instellingen kloppen op de linuxbak, dwz IP, subnet mask, DNS en gateway.
Over het netwerk kunnen ze elkaar pingen, dus qua instellingen en hardware moet alles kloppen.

Maarrrrr... het internet werkt niet op de linuxbak

Ik heb de linuxbak net aangesloten op mijn eigen gateway hier thuis (!) en alles loopt perfect. Kortom, het ligt aan de win98 bak. Maar ik kan met geen mogelijkheid bedenken WAT het is. De ICS in 98 is redelijk onconfigureerbaar en hoort na installatie eigenlijk gewoon normaal te fungeren. Ik heb verder alle apps uitgeknalt (firewall ofcourse), zelfs bepaalde apps met CTRL+ALT+DEL totdat alleen de nodige dingen voor win98 nog liepen. Zelfs toen werkte het niet. Ik heb vanaf de linuxbak IP's gepinged (zodat het niet aan een DNSserver kan liggen) van bijvoorbeeld de grote xs4all DNS server (194.109.6.66) maar ook dat werkte niet.

Kortom, ik weet verder niet waar ik 't moet zoeken en hoop dat er een expert hier is die wel weet waar 't aan ligt.

[ Voor 0% gewijzigd door apNia op 19-11-2002 17:04 . Reden: irri MSN icoontjes editted ]