Computer "piept" soms na installatie GF4Ti4200

Pagina: 1
Acties:

• cashewnut
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-07 19:49
Ik weet niet of dit topic in VB thuishoort, maar aangezien ik het voor het eerst hoorde nadat ik een nieuwe videokaart heb geinstalleerd, zet ik het eerst hier maar neer.
Het piepen klinkt een beetje als ruis/storing, het is vrij zacht maar wel hoorbaar. Na het aanzetten van de pc hoor ik het een tijdje, daarna gaat het weg. Soms komt het weer terug als ik iets doe. Zodra ik bijv. scroll met het muiswiel hoor ik het weer.
Vooral vlak na het aanzetten van de pc is het zo'n hoge pieptoon, erg irri is dat.

[edit: ik hoor het ook als ik anders scroll :) ]

Verwijderd

Hmm denk dat het een fan is heb ik ook weleens last van als ie opstart draait ie heel veel toeren waardoor die geluid kan maken...

zodra je in je OS zit houd dit meestal op...
maybe ff een van je fans schoonmaken

• liosnel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 16:55
Kan het ook uit je monitor komen? die van mij piept soms ook, alleen in bepaalde resolutie/frequentie combi's.... Probeer eens een andere frequentie, bij mij gaat het dan over....

• Hironshy
  • Laatst online: 30-10-2025

Hironshy

Orooo!!!

Dit probleem had ik ook nadat ik mn Gf4 TI4200 hebt geinstalleerd.
Het probleem was verholpen na een andere voeding erin te hebben gedaan.
Maar de oude voeding werkt wel normaal met mn TNT2. Aangezien mn Gf4 ook goed werkt met een andere voeding is er denk compatibiliteits probleem tussen die 2 (oude voeding en Gf4) onderdelen.

• cashewnut
Nee, het is na een tijdje alleen hoorbaar bij bijv. scrollen. Lijkt me sterk dat dat door een fan komt. En als ik de monitor uitzet, hoor ik het ook nog.

Verwijderd

hmm WAAR komt het geluid uit?
heb je de kast al opengeschroeft en geluisterd?

zonder dat we weten waar het uitkomt is het moeilijk helpen...

• cashewnut
Hironshy schreef op 18 November 2002 @ 23:58:
Maar de oude voeding werkt wel normaal met mn TNT2. Aangezien mn Gf4 ook goed werkt met een andere voeding is er denk compatibiliteits probleem tussen die 2 (oude voeding en Gf4) onderdelen.
Dit komt mij heel bekend voor, ik had hiervoor nl ook een TNT2(pro). Wel vaag btw, komt misschien omdat de GeForce meer stroom trekt :?

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Hironshy schreef op 18 november 2002 @ 23:58:
Zou heel goed kunnen dat het aan de voeding ligt. Gebeurde laatst ook op m'n werk, dat er een PC terug kwam met de klacht dat een Gef4. Ti4600 soms piepte. Na een hele tijd gezocht en geprobeerd 8)7 te hebben kwamen we op de voeding uit. :Y)

• liosnel
  • Laatst online: 01-07 16:55
Misschien dan een soort van interferentie binnenin je pc?? vanaf je videokaart naar je geluidskaart ofzo?? dan zou het weg moeten zijn als je je speakers/versterker uit zet... lijkt me eigenlijk ook sterk nu ik over m'n eigen verhaal nadenk... :+

• htol
Starbase218 schreef op 19 November 2002 @ 00:02:
[...]

Dit komt mij heel bekend voor, ik had hiervoor nl ook een TNT2(pro). Wel vaag btw, komt misschien omdat de GeForce meer stroom trekt :?
Ja Geforce trekt meer, maar ik weet alleen niet preciees hoeveel :+

[ Voor 0% gewijzigd door htol op 19-11-2002 00:08 . Reden: typo ]

• cashewnut
Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 00:02:
hmm WAAR komt het geluid uit?
heb je de kast al opengeschroeft en geluisterd?

zonder dat we weten waar het uitkomt is het moeilijk helpen...
Het is moeilijk te lokaliseren, met al dat geluid van de fans erbij... maar het lijkt me van de voeding te komen. Ik weet het niet zeker.

• Hironshy
  • Laatst online: 30-10-2025

Hironshy

Orooo!!!

Denk toch dat het aan je voeding ligt. Leen ff (niet nu natuurlijk :+) een voeding van iemand en kijk of het nog piept.

Toen ik het probleem nog had was er ook een zacht piepend geluidje bij het scrollen. Maar bij het zwaar belasten van de cpu en Gf4, bijv in een 3d spel, dan kwam er een hoge fluittoon uit de comp.

• htol
Starbase218 schreef op 19 november 2002 @ 00:11:
[...]

Het is moeilijk te lokaliseren, met al dat geluid van de fans erbij... maar het lijkt me van de voeding te komen. Ik weet het niet zeker.
probeer je fans voor 2 sec. tegen te houden en kijken welke het is.
Voeding wordt natuurlijk een beetje lastig, maar als je alle fans gehad hebt en het doet het nog steeds is het je voeding :*)

[ Voor 0% gewijzigd door htol op 19-11-2002 00:16 . Reden: alweer een typo :( ]

Verwijderd

Starbase218 schreef op 18 November 2002 @ 23:50:
Ik weet niet of dit topic in VB thuishoort, maar aangezien ik het voor het eerst hoorde nadat ik een nieuwe videokaart heb geinstalleerd, zet ik het eerst hier maar neer.
Het piepen klinkt een beetje als ruis/storing, het is vrij zacht maar wel hoorbaar. Na het aanzetten van de pc hoor ik het een tijdje, daarna gaat het weg. Soms komt het weer terug als ik iets doe. Zodra ik bijv. scroll met het muiswiel hoor ik het weer.
Vooral vlak na het aanzetten van de pc is het zo'n hoge pieptoon, erg irri is dat.

[edit: ik hoor het ook als ik anders scroll :) ]
heb je het vooral als je iets bekijkt met veel plaatjes? *ik heb het ook met een TNT2 pro*
ik hoor het ook als ik counter-strike ga spelen, als hij bezig is met verbinding maken oid

• cashewnut
Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 00:58:
[...]

heb je het vooral als je iets bekijkt met veel plaatjes? *ik heb het ook met een TNT2 pro*
ik hoor het ook als ik counter-strike ga spelen, als hij bezig is met verbinding maken oid
Nee, plaatjes maken niets uit. Maar ik denk dat ik hetzelfde probleem heb wat Hironshy omschreef. Kan het alleen niet testen (heb geen andere voeding).

Verwijderd

Starbase218 schreef op 19 November 2002 @ 14:16:
[...]

Nee, plaatjes maken niets uit. Maar ik denk dat ik hetzelfde probleem heb wat Hironshy omschreef. Kan het alleen niet testen (heb geen andere voeding).
Heb ik wel voor je, neem ik morgen wel mee naar school als ik het niet vergeet...

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 20:13
Ach scrollen kan best invloed op je fans hebben 8P
Hieronder een aopen kast/voeding + abit KT7 moederbord, en zodra je gaat scrollen gaat er een fan harder draaien, bij opstarten ook...

is trouwens geen vid. kaart zit en mooi passief gekoelde G450 in :)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-06 15:43
misschien piept je monitor.

• cashewnut
Scorpion3000: thnx

Tha_TE: lees bovenstaande post(s): ook als ik de monitor uitzet piept hij nog :)
Pagina: 1