athlon mp dood wat is de kans op garantie?

Pagina: 1
Acties:

• stunn0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08 15:26
ik heb een athlon mp systeempje gebouwd hier.. alleen is na een paar minuten een van de processors er mee gekapt.

toen deze er nog in zat wou de computer niet meer booten (beeld bleef zwart)
als ik de cpu er uit haalde starte hij echter wel op met 1 cpu
deze cpu werkt in beide sockets
de andere in geen van beide

ik heb de cpu eens bekeken en ik zie tussen vrijwel alle bruggetjes brandplekken zitten

kan dit komen door een verkeerd geplaatste koeler? en heb ik nog kans op garantie?

het gaat me er vooral om of het normaal is dat er brandplekken op de cpu zitten in zo'n geval

Verwijderd

Nee geen kans op garantie, alleen als er geen zichtbare schade is kun je wat verhalen.

Idd vrijwel zeker een verkeerd geplaatste koeler lijkt mij. Vooral door de brandplekken, heb je de koeler niet verkeerd om erop gezet zodat de rand aan de verkeerde kant zat? Dan zit de koeler namelijk een millimeter boven de proc en dat is al genoeg om door te branden.

• stunn0r
er is dus geen kans dat dit komt door iets anders dan een verkeerd geplaatste koeler?

Verwijderd

Of het voltage zou te hoog moeten zijn, maar je geeft aan dat het na een paar minuten gebeurde. Dus de proc was ok, maar in die paar minuten is ie waarschijnlijk verschrikkelijk heet geworden.

Verwijderd

heb je wat pics dan knnen we het zo zien

• Sideburnn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 13:36

Sideburnn

I just "poked" salad

De bruggen zijn dmv laser onderbroken dus ik denk dat je dat ziet,in jou geval.
Als je op de core verder geen plekken ziet kan je aandragen dat het een doa is,suc6

Asus Prime x399-A, AMD Threadripper 1950X, MSI 1080 TI

Verwijderd

Maar heb je er teveel koelpasta op gedaan? De bruggen kunnen daardoor ook kortsluiten.

• stunn0r
de core is niet verkleurd en de plekken tussen de bruggen zijn erg klein.
ik heb helaas alleen een webcam en de resolutie van dat ding is te laag om iets als dit vast te leggen
edit:

alhoewel de core moet je wel redelijk kunnen zien

Verwijderd

Ziet ie er misschien net zoals mijn oude amd 1700 + uit? (ook doorgebrand door eigen stomme schuld :( )

(edit: hier stond een plaatje)

Verwijderd

die plekjes zijn als het goed is normaal, als het kan een close up van je core

• stunn0r
Elzared: ik heb er op gelet dat ik niet teveel gebruikte
de pasta is ook niet buiten de core gekomen (en artic silver 2 zou alleen onder extreme omstandigheden moeten geleiden)

• bart_vd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2023
Volgens mij bedoel je met die 'brandplekken' inderdaad de lasercuts die er op horen. Hoe zit het met de core? Is die nog helemaal heel? Zoja dan is het waarschijnlijk een interne 'bug' ofzo.

(Een DOA is het niet omdat ie het een paar minuten deed Sideburnn)

• stunn0r
nee zo ziet ie er absoluut niet uit.. ik moet effe wat downloaden om foto's te schieten met mn webcam

• bart_vd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2023
-Ik ben dom-

[ Voor 0% gewijzigd door bart_vd op 19-11-2002 00:02 . Reden: Ik ben dom ]

• stunn0r
bart: dat plaatje was niet van mijn cpu maar van die van Elzared

Verwijderd

stunn0r schreef op 19 november 2002 @ 00:00:
(en artic silver 2 zou alleen onder extreme omstandigheden moeten geleiden)
Dat klopt idd ja. Heb je trouwens nog aan je koeler gevoelt toen je pc niet meer wilde booten? Die zou dan gloeiend heet moeten zijn.

EDIT : Ik haal hem even weg om verwarring te voorkomen. Het is nu wel duidelijk.

• stunn0r
nee ik kwam er pas na een tijdje achter dat het de pc was (heb nog effe met het geheugen zitten experimenteren) en een kleine tien minuten later bedacht ik me ineens dat het ook wel de cpu kon zijn (fan was ondertussen al aangeweest) en een vulcano 7+ blijft niet zo lang heet lijkt me

Verwijderd

bart_vd schreef op 19 November 2002 @ 00:00:
Volgens mij bedoel je met die 'brandplekken' inderdaad de lasercuts die er op horen. Hoe zit het met de core? Is die nog helemaal heel? Zoja dan is het waarschijnlijk een interne 'bug' ofzo.

(Een DOA is het niet omdat ie het een paar minuten deed Sideburnn)
Ik heb even mijn xp erbij gehaald, maar die lasercuts zijn gewoon kleine zwarte puntjes. Het lijkt me niet dat je die aanziet als "brandplekken".

Edit: is het trouwens een boxed cpu?

• stunn0r
het is een trayed.. ik heb geen idee hoe ik hier een plaatje ingooi dus hier een url http://www.100mbits.net/dood.jpg (slechte webcam sorry voor de _slechte_ kwaliteit)

edit:

echt grote plekken zijn het idd niet
het zou best is van een laser kunnen zijn

Verwijderd

De foto is wel scherp alleen niet erg ingezoomd. Maar vanaf hier zie ik eigenlijk niet echt veel schade.

Edit: Op de core is geen schade te zien?

Of het trouwens gewoon de lasercuts zijn kun je makkelijk zien. Sommige bruggen zijn niet gecut dus die zouden dan niet zwart moeten zijn.

• stunn0r
als ik dichterbij kom word het wazig
op de core zie ik geen schade ik kan zelfs nog het serie nummer (of wat het ook is) lezen
hij is ook niet verkleurd ofzo

Verwijderd

Maar om nog even helemaal terug te komen op de topic vraag, als je garantie wilt claimen moet je:

- Een boxed cpu hebben (losse ruilen ze (bijna) niet om)
- Geen zichtbaren schade en brandplekken zien.

Anders geen garantie.
Tja, Nee heb je... ja kun je krijgen zou ik zeggen. Vanaf hier kan ik natuurlijk niet zien of dat ding te ver beschadigd is ofzo. (en de foto maakt het niet erg duidelijk) Je zou het in ieder geval altijd kunnen proberen, leuk verhaaltje erbij houden. Wie weet!
Dat lijkt me de enige oplossing.

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 23:38

vehpol

Go Go Gadget!

Tja, Nee heb je... ja kun je krijgen zou ik zeggen. Vanaf hier kan ik natuurlijk niet zien of dat ding te ver beschadigd is ofzo. (en de foto maakt het niet erg duidelijk) Je zou het in ieder geval altijd kunnen proberen, leuk verhaaltje erbij houden. Wie weet!

Ceci n'est pas une signature!

Verwijderd

zolang er geen hoekjes of scheurtjes in de proc zitten kun je hem wel omruilen (zeer kleine details !!) dan wordt ie gewoon behandeld als DOA

• stunn0r
hmm beetje minder dat ze bij een trayed versie 3 jaar garantie zetten als ze ze nauwelijks ruilen

ik ga het gewoon proberen.. ik wou puur effe wat informatie vergaren

iedereen en vooral Elzared bedankt voor hun tijd :)

[edit]

voor DOA is het denk ik een beetje te laat
het is al een paar weken terug (druk met werk geweest)

Verwijderd

Laat ff weten of het gelukt is he. :)

• stunn0r
doe ik.. als ik er aan denk :)

* stunn0r is af en toe een beetje chaotisch

• stunn0r
nou we zijn ondertussen een aardige tijd verder.. het pakket is ongeveer 2 weken geleden op de post gegaan
een week geleden heb ik via email geinformeerd
vandaag heb ik 3 x gebeld en geen gehoor gekregen
en maar weer een mailtje gestuurd

ziet er veelbelovend uit :(

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
stunn0r schreef op 11 december 2002 @ 16:50:
nou we zijn ondertussen een aardige tijd verder.. het pakket is ongeveer 2 weken geleden op de post gegaan
een week geleden heb ik via email geinformeerd
vandaag heb ik 3 x gebeld en geen gehoor gekregen
en maar weer een mailtje gestuurd

ziet er veelbelovend uit :(
Look at the bright side, je hebt in ieder geval nog 1 proc.

• stunn0r
maar daar heb ik er dus niet 2 voor gekocht.

nuttige reactie
Pagina: 1