[WinXP] traag opstarten!*

Pagina: 1
Acties:

• mkampstra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-02 19:28
We hebben nu een pc staan met windows XP. Altijd goed gewerkt en van de een op de andere dag start ie heeeel traag op. Kan wel een goede nacht duren.
Hij blijft hangen bij Welkom Windows wordt opgestart. Dat blauwe scherm voor de gebruikers Login. Het kan dus echt makkelijk 8 uur duren, dan kun je inloggen. Vrij normaal. En je kan gewoon werken. Sommige dingen gaan traag sommige sneller.
Wie kent dit probleem? Ik weet niet meer achtergrond informatie.

(We hebben alle kaarten er al uit gegooid)

Verwijderd

Heb je een format al geprobeerd en dan gewoon opnieuw installeren?

Wat misschien kan helpen is even kijken of hij nog steeds zo traag is zonder cd-rom drive gekoppeld. Ik heb gehoord dat dit bij veel mensen soms minuten aan boot-time scheelt.

Heb je Bootvis ook al geprobeerd?

Verwijderd

Jah denk dat je ook maar beter een formatje eroverheen kan gooien

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 09:45
Zoek eens op het programma "BootVIS", het kan helpen bij het sneller maken van je WinXP boot. Of het je problemen oplost? Geen idee, maar je kunt het altijd proberen voordat je een format doet.

Traag opstarten komt vaak door een slechte driver of applicatie. Misschien eens kritisch alle applicaties en drivers bekijken.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

gaat ie automatich defraggen ofzo ?

Iperf

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Ga naar start->uitvoeren-> typ "msconfig"-> opstarten. Kijk wat er opgestart wordt, probeer dan alleen de windows system bestanden te laten opstarten en kijken wat ie doet ;)
Pagina: 1