Naar buiten doorgeven HTTP vanaf binnennetwerkje

Pagina: 1
Acties:

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:14
Gaarne jullie advies in zake het volgende.
Ik heb 2 computers en daartussen een binnennetwerkje en nu wil ik op de tweede computer een webserver draaien die bereikbaar is op het IP van de computer die wel aan het internet verbonden is.

Om dit te kunnen doen moet ik dus bijvoorbeeld all requests op poort 8080 van de internetcomputer doorsluizen naar de andere computer.

De internetcomputer draait Win2k en de server vooralsnog Win98 (wordt Win2k). Hoe kan ik poort 8080 van de internetcomputer laten forwarden?

Ik geloof dat ik dan een service moet installeren, maar waar moet ik dit opgeven? Bij het binnennetwerkje of het buitennetwerk?

Bij voorbaat dank.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• goalgetter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-11-2025
Op de pc met de connectie naar het internet heb je neem ik aan gewoon de ics van win2k gebruikt.

Klik met je rechtermuisknop op My Network Places, dan Properties.
Klik me je rechtermuisknop op de internetverbinding, properties, tabblad Sharing.
Klik op de knop 'settings' tabblad services.
Klik op de knop 'Add'.

Name of de service "Naam"
Service port number "Poort die je wil gebruiken"
Name or Address of server computer on private network: "ip computer met webserver"

Dan OK klikken en het zou moeten werken.

BTW, je moet wel zorgen dat de webserver dan op dezelfde poort draait als de poort die wordt doorgegeven. Op een of andere manier kan je niet zeggen, map poort 8080 van de i-net pc naar poort 80 op het internet netwerk (kan wel met "IP-adres:80" maar het werk niet, tenminste niet bij mij).

Verwijderd

Je zult het proggie waarmee je je internet sharet (hoe schrijf je dat eigenlijk?! hhhmmm... :)) moeten configureren....

Mocht je iets als Sygate ofzo gebruiken krijg je iets als hieronder:

:INIT "webservertjuh!"
IN TCP 8080 8080 [internal IP] 80 0 -
:SUB
:END

Met bovenstaand scriptje is de webserver van buitenaf te bereiken op port8080 als hij intern op 80 zit.... Mocht hij intern gezien op een andere port zitten, dan verander je die 80 gewoon in 99 ofzo....

succes ermee!

Mocht je een ander proggie gebruiken voor het delen, laat even weten welke!