Kan iemand mij adviseren welk merk DV-camera ik moet kopen!?? Zit er beduidend kwaliteitsverschil tussen bv Sony & JVC!?? IK wil er gewoon mee huis, tuin en keuken filmen (en daarbuiten uiteraard!)
gast, we zijn geen help desk.....
doe zelf eens wat voor mede tweakers...
Dit is allemaal erg jammer, heeeeeel erg jammer.....
doe zelf eens wat voor mede tweakers...
Dit is allemaal erg jammer, heeeeeel erg jammer.....
Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag
Sony/Canon als je pro-sumer wil gaan... Vergeet JVC gewoon...Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 23:27:
Kan iemand mij adviseren welk merk DV-camera ik moet kopen!?? Zit er beduidend kwaliteitsverschil tussen bv Sony & JVC!?? IK wil er gewoon mee huis, tuin en keuken filmen (en daarbuiten uiteraard!)
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Probeer wat duidelijker te zijn in waar je naar op zoek bent. Wil je een mini-dv of een digital-8? Wil je DV-in of niet? In welke prijsklasse zoek je? Welke eisen stel je aan de camera? Met de info die jij geeft kan niemand een advies geven.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Kun je dit misschien uitleggen? Het klinkt nogal als een loze opmerking. De dv camera's die verreweg het meeste verkocht worden zijn sony en JVC. Ik ken ook mensen die je zullen vertellen om absoluut niet voor de sony te gaan. Waarop baseer je je conclusies?OMX2000 schreef op 18 November 2002 @ 23:36:
[...]
Sony/Canon als je pro-sumer wil gaan... Vergeet JVC gewoon...
Verwijderd
Ik zou zelf voor een Sony gaan, afhankelijk van wat je budget is.
De Carl-Zeiss lens is nog steeds iets waar Sony op voor ligt, Sony camera's hebben de sterkste videokoppen, hebben de meeste instelbare functies en als je een beetje budget hebt, kun je bijvoorbeeld een TRV25 kopen, met DV in / out en memorystick functie om je foto's van 1 megapixel op te slaan.
Maargoed, dat is wat ik zou doen .. en die camera is geloof ik iets van 1300 euro ... dus 't is afhankelijk van je budget.
De Carl-Zeiss lens is nog steeds iets waar Sony op voor ligt, Sony camera's hebben de sterkste videokoppen, hebben de meeste instelbare functies en als je een beetje budget hebt, kun je bijvoorbeeld een TRV25 kopen, met DV in / out en memorystick functie om je foto's van 1 megapixel op te slaan.
Maargoed, dat is wat ik zou doen .. en die camera is geloof ik iets van 1300 euro ... dus 't is afhankelijk van je budget.
Verwijderd
Vergeet ook niet je accesoires, welke het filmen beter maken. 
Een camera wordt in principe nooit compleet met tas en extra accu's geleverd.
Helaas leveren Sony, JVC, Canon er slechts een licht accutje erbij, waarmee je amper een uur kan filmen in het gunstigste geval.
Een camera wordt in principe nooit compleet met tas en extra accu's geleverd.
Helaas leveren Sony, JVC, Canon er slechts een licht accutje erbij, waarmee je amper een uur kan filmen in het gunstigste geval.
Verwijderd
Ja, daar heb je gelijk in .. daarentegen, heeft Sony wel weer een accu waarmee je 9 uur kan filmen
Alleen, die kosten dan wel weer 300 euro geloof ik ....
Maar je moet het er voor over hebben. En voor zo'n camera heb ik dat wel over
Verwijderd
Dat is ook optimistisch gemeten hoor.Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 23:49:
Ja, daar heb je gelijk in .. daarentegen, heeft Sony wel weer een accu waarmee je 9 uur kan filmenAlleen, die kosten dan wel weer 300 euro geloof ik ....
Maar die accu vind ik een overkill en die maakt je camera ook wat te zwaar en ietwat in onbalans.
Vergeet ook niet je UV-filters de lens is wel goed maar sommige situaties zoals zon en ski vakanties zijn vaak te overbelicht en resulteren in onnatuurlijke opnames.
(jij draagt toch ook een zonne- of skibril ?)
Tip garantie verlengen kan interessant zijn laat je daar in ieder geval over informeren want reisverzekeringen zijn ook niet alles.
Vergeet de opties voor digitale foto's met een video camera. Die zien er gewoon niet uit. Zeker niet vergeleken met een (zelfs budget) digitaal cameraatje. De carl-zeiss lens op de sony is mooi, maar echt verschil zie je absoluut niet (tenminste ik niet). Meer een marketing verhaal dus. Echte Carl-Zeiss lenzen zijn ook een stuk duurder. Voor de opties hoef je ook geen sony te nemen, is echt het zelfde als de JVC op dat vlak (bieden vrijwel identieke opties) en als canon of panasonic. Ook dit laatste merk is zeker een optie. Panasonic komt altijd heel goed uit de testen en biedt veel waar voor je geld. Als je een beetje series aan de slag wil raad ik je een camera met dv-in aan, maar die zijn meestal wel een stukje duurder (zit dus niet op de goedkopere sony of jvc). Sterkere accu's worden door vrijwel alle leveranciers geleverd. Dit is niet merk gebonden (check wel eerst of er een dergelijke accu is voor de camera die je wilt hebben).
Verwijderd
Een JVC is een leuke camera voor die prijs. Alleen, een nadeel van een JVC vind ik dat de koppen zwak zijn. Daar staat JVC min of meer 'bekend' om. Mocht je een JVC camera aanschaffen: NOOIT Sony DV bandjes kopen! Sta je binnen 2 maanden weer in de winkel omdat je koppen versleten zijn (had ik weer
)
En als we dan toch met functies gaan smijten: die afstandbedieningen voor je digi videocamera zijn echt GE-WEL-DIG!
Nu hoef ik tenminste nooit meer op te staan wanneer ik mijn camera aan wil zetten ;-) Of wanneer ik mijn filmpje op tv afspeel hoef ik nooit meer naar de camera te lopen om stomme opnames door te spoelen.
En de 1 megapixel foto's zien er echt wel lekker uit hoor ! Ok, ik geef toe dat je dan beter een digi camera kunt kopen, maar je bent wel in het bezit van een gecombineerd apparaat, waardoor de kwaliteit altijd achteruit gaat.
En een Carl-Zeiss lens mag dan wel duurder zijn, maar kwalitatief haal je dat er ook uit, vind ik.
En idd, een extra garantie kan ik ook niet afwijzen. Heb er al een keer een nieuwe tv en stereo door gekregen
En als we dan toch met functies gaan smijten: die afstandbedieningen voor je digi videocamera zijn echt GE-WEL-DIG!
En de 1 megapixel foto's zien er echt wel lekker uit hoor ! Ok, ik geef toe dat je dan beter een digi camera kunt kopen, maar je bent wel in het bezit van een gecombineerd apparaat, waardoor de kwaliteit altijd achteruit gaat.
En een Carl-Zeiss lens mag dan wel duurder zijn, maar kwalitatief haal je dat er ook uit, vind ik.
En idd, een extra garantie kan ik ook niet afwijzen. Heb er al een keer een nieuwe tv en stereo door gekregen
Die Carl-Zeiss lens op de sony is niet een van de duurdere hoor. Het kwaliteitsverschil met bv een JVC of Panasonic lens zie ik dan ook totaal niet. 1 MegaPixel voor Foto's is echt helemaal niets (ter vergelijking, canons nieuwe top model zit al over de 10 megapixels heen). Gewoon een extra Gadget voor op de camera. Echt serieuze foto's kun je daar niet mee maken in vergelijking tot de huidige dig fotocamera's. Vaak is het trouwens zo dat de lens en de ADC maar 800.000 pixels kunnen genereren en de rest dus geinterpoleerd wordt.Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 23:59:
Verwijderd
Het nieuwe topmodel van Fuji zit al op 14 megapixel ... maar je koopt een gecombineerd apparaat, dus je hebt sowieso al kwaliteitsverlies. Maar het is wel leuk om mee te shooten, en op je tv (met zijn resolutie van 800x600) ziet het er echt wel mooi uit!
Maarja, zo houd je altijd mensen die pro of con zijn.
Maarja, zo houd je altijd mensen die pro of con zijn.
Op dit moment zijn de betere pro-sumer camera's van canon en panasonic, en dat zijn dan de 3ccd camera's. Als je voor een 1CCD gaat kun je niet fout gaan met de TRV50 van sony...OMX2000 schreef op 18 November 2002 @ 23:36:
[...]
Sony/Canon als je pro-sumer wil gaan... Vergeet JVC gewoon...
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Pagina: 1