Ik hoorde van een 'aantal mensen' dat ze niet meer met een opvolger kwamen van de zakelijke 6310. Waar ik op zit te wachten is een 6310 (betrouwbaar, stevig, lange batterijduur) met bluetooth en 100% SyncML ondersteuning. (Voor MacOS X) De T68i heeft alles aan boord, maar dat vind ik echt een vrouwentelefoon, en ik was zo verliefd op mijn 6210 die me nooit in de steek liet. (Tot ik hem in de terpentine liet vallen) Heeft iemand misschien wat inside-info?
De 6650 zal dit waarschijnlijk worden.
Heeft dezelfde opties als de 6610, alleen een minder "speels" uiterlijk.
Heeft dezelfde opties als de 6610, alleen een minder "speels" uiterlijk.
Verwijderd
6610 een speels uiterlijk? Hoe kom je daar nou bij? Dat ding is zo strak als het maar zijn kan!! Denk dat je een beetje in de war bent met een 7210, die is speels.
Denk dat de 6610 alles aan boord heeft waar je naar opzoek bent en anders idd even wachten op de 6650 of de 6100.
Denk dat de 6610 alles aan boord heeft waar je naar opzoek bent en anders idd even wachten op de 6650 of de 6100.
Ik heb vanmiddag dus ook een 6610 gekocht (zie het 6610 vs 7210 topic) en ik vind ook ABSOLUUT niet dat de 6610 een speels uiterlijk heeft. Dat is, zoals mbonder2001 al zegt, de 7210 die jij waarschijnlijk bedoelt. Qua functies heeft de 6610 ook inderdaad alles aan boord wat je nodig hebt aan een zakelijk toestel!
Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 23:27:
6610 een speels uiterlijk? Hoe kom je daar nou bij? Dat ding is zo strak als het maar zijn kan!! Denk dat je een beetje in de war bent met een 7210, die is speels.

Mja speels is misschien niet helemaal het goede woord.
Ik weet niet hoe ik het beste moet uitdrukken.
Kijk naar deze 2 plaatjes en dan vind ik toch dat de 6650 een heel zakelijk uiterlijk heeft.
Tuurlijk, de 6610 ook wel .... maar het heeft het gewoon net niet.
De 6310 heeft geen bluetooth, echter de 6310i wel.Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 23:41:
je wacht op een 6310 met bleutooth??? ikke niet meer snappen want dat heeft dat ding al.
Nou, ik vind dat de 6610 het juist WEL heeft t.o.v. die 6650. De 6610 is strak, simpel uitgevoerd met precies de goede grootte van de knoppen. Ik vind het sowieso ERG jammer van die antenne op de 6650, en als je de 6310(i) erbij pakt dan overtreft die zelfs nog de 6650 qua uiterlijk. Maar goed, over smaak valt niet te twisten...[Airwolf] schreef op 18 november 2002 @ 23:39:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mja speels is misschien niet helemaal het goede woord.
Ik weet niet hoe ik het beste moet uitdrukken.
Kijk naar deze 2 plaatjes en dan vind ik toch dat de 6650 een heel zakelijk uiterlijk heeft.
Tuurlijk, de 6610 ook wel .... maar het heeft het gewoon net niet.
Verwijderd
uhm ik heb hier een 6310, zonder die ' i' (dus geen blauw scherm in mn carkit .. wat jammer..) en daar zit ook gewoon bluetooth op hoor.. de 'i' is tripleband, en er zijn nog wat minieme verschillen, maar blauwtand zit ook op de 6310 zonder 'i' ...[Airwolf] schreef op 18 november 2002 @ 23:50:
[...]
De 6310 heeft geen bluetooth, echter de 6310i wel.
Verwijderd
Dan zal ik jou weer ff corrigeren; de 6310 heeft zeker WEL Bluetooth[Airwolf] schreef op 18 november 2002 @ 23:50:
[...]
De 6310 heeft geen bluetooth, echter de 6310i wel.
Verwijderd
Je weet waarom die antenne erop zit toch, bij de 6650? Dit is voor UMTS. Het is namelijk een 3G toestel, die overigens ook gewoon prima op GSM werkt.DenMan schreef op 18 november 2002 @ 23:51:
[...]
Nou, ik vind dat de 6610 het juist WEL heeft t.o.v. die 6650. De 6610 is strak, simpel uitgevoerd met precies de goede grootte van de knoppen. Ik vind het sowieso ERG jammer van die antenne op de 6650, en als je de 6310(i) erbij pakt dan overtreft die zelfs nog de 6650 qua uiterlijk. Maar goed, over smaak valt niet te twisten...
Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 23:54:
[...]
uhm ik heb hier een 6310, zonder die ' i' (dus geen blauw scherm in mn carkit .. wat jammer..) en daar zit ook gewoon bluetooth op hoor.. de 'i' is tripleband, en er zijn nog wat minieme verschillen, maar blauwtand zit ook op de 6310 zonder 'i' ...
I stand corrected, het verschil is inderdaad tripple band of niet.Verwijderd schreef op 18 november 2002 @ 23:55:
[...]
Dan zal ik jou weer ff corrigeren; de 6310 heeft zeker WEL Bluetooth
Sorry.
Ik zit nu trouwens nog es ff naar de foto's van die 6650 te kijken, maar ik snap niet helemaal wat er nu precies zakelijk is aan een mobieltje waar je foto's mee kunt maken 
Of is dat geen lens aan de achterkant van dat toestel?
Waarom is het voor zakelijke gebruikers niet nuttig om een fotootje te maken?DenMan schreef op 19 november 2002 @ 00:07:
Ik zit nu trouwens nog es ff naar de foto's van die 6650 te kijken, maar ik snap niet helemaal wat er nu precies zakelijk is aan een mobieltje waar je foto's mee kunt maken
Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia
Er is ook een mineral grey versie van de T68i, en die is absoluut niet vrouwelijk.Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 23:24:
Ik hoorde van een 'aantal mensen' dat ze niet meer met een opvolger kwamen van de zakelijke 6310. Waar ik op zit te wachten is een 6310 (betrouwbaar, stevig, lange batterijduur) met bluetooth en 100% SyncML ondersteuning. (Voor MacOS X) De T68i heeft alles aan boord, maar dat vind ik echt een vrouwentelefoon, en ik was zo verliefd op mijn 6210 die me nooit in de steek liet. (Tot ik hem in de terpentine liet vallen) Heeft iemand misschien wat inside-info?
De nieuwe nokia's zien er wel allemaal uit als vrouwentelefoons. Lijkt erop dat nokia zich meer gaat richten op vrouwen.
Verwijderd
Oscar Mopperkont schreef op 19 November 2002 @ 10:39:
[...]
Er is ook een mineral grey versie van de T68i, en die is absoluut niet vrouwelijk.
De nieuwe nokia's zien er wel allemaal uit als vrouwentelefoons. Lijkt erop dat nokia zich meer gaat richten op vrouwen.
Verwijderd
Naja, zodra als er een nieuwe nokia uitkomt voor die in de CARK 91 past wil ik em wel hebben, welke nieuwe nokia zal in de CARK 91 gaan passen? en specs?
zinvolle zakelijke toepasssing. Makelaars in de huizenmarkt, tweedehandsauto's e.d.ErectionJackson schreef op 19 November 2002 @ 10:35:
[...]
Waarom is het voor zakelijke gebruikers niet nuttig om een fotootje te maken?Het zijn ook gewoon mensen die ook dingen tegenkomen om een fotootje of een filmpje van te maken
Daarnaast misschien nuttig om je baas iets te showen terwijl je zelf thuis zit (tja, beetje vergezocht
)
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
Dan wil je neem ik aan toch wel wat betere foto's dan dat er nu uit telefoons komen?aardbeix15 schreef op 19 November 2002 @ 11:07:
[...]
zinvolle zakelijke toepasssing. Makelaars in de huizenmarkt, tweedehandsauto's e.d.
Ja, maar dus geen SyncML.Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 23:41:
je wacht op een 6310 met bleutooth??? ikke niet meer snappen want dat heeft dat ding al.
Ik kom net deze tegen! Dit wordt hem!
http://www.forum.nokia.com/main/1,35452,015_273,00.html
edit: url aangepast
Ik vind hem niet zo bijzonder. Lijkt heel erg op de 6310i en heeft niet eens een kleurenscherm.Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 11:29:
Geen eens GPRSVerwijderd schreef op 19 november 2002 @ 11:29:
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Die 6340i is het ook niet, deze is al een tijdje gelden geshowd. Hij zou het ook niet kunnen worden aangezien hij minder functies bied dan een normale 6310(i). Die telefoon is geschikt voor de Amerikaanse markt. Dat kun je zien aan de frequenties waar hij op werkt. Bij GSM werkt hij op 850 en 1900 mhz, die worden in Europa niet eens gebrukt. Hier zit je op 900 of 1800 mhz.
Ik ben wel bevieuwd hoe hij eruit zal gaan zien, de opvolger van de 6310. Ook de opvolger van de 9210, codenaam Hilden, zal heel wat in huis moeten heben wil het nog steeds flink wat meer te bieden hebben.
Ik ben wel bevieuwd hoe hij eruit zal gaan zien, de opvolger van de 6310. Ook de opvolger van de 9210, codenaam Hilden, zal heel wat in huis moeten heben wil het nog steeds flink wat meer te bieden hebben.
Bennie gek, ben een koe!
Ik snap die telefoon ook niet helemaal... een normaal schermpje ipv het mooie blauwe scherm van de 6310i. Ook heeft ie geen Java mogelijkheden, en zo te zien ook geen Bluetooth. Ik vind de 6310i er trouwens ook iets mooier uitzien. Nee als ik tussen die toestellen zou moeten kiezen zou het absoluut de 6310i worden.
idd is er nog een hoop ontwikkeling te gaan maar ik denk dat telefooncamera's binnen niet al te lange tijd zich wel kunnen verhouden met een 1,5 megapixel camera en om snel een beeld door te geven is dat wel voldoende.Oscar Mopperkont schreef op 19 november 2002 @ 11:10:
[...]
Dan wil je neem ik aan toch wel wat betere foto's dan dat er nu uit telefoons komen?
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
De 6650 is volgens mij echt niet bedoeld als serieuze consumententelefoon, meer als UMTS-prototype. Hij is ook behoorlijk groot, heeft een externe antenne, en een ingebouwde camera.
De 6340 is niet de opvolger, maar gewoon de Amerikaanse versie van de 6310.
De 6610 is meer de opvolger van de 6510 lijkt me, hoewel hij ook in de 6-serie valt.
Wat volgens mij de opvolger is van de 6310 is de nieuwe 6100:

http://www.nokia.com/nokia/0,,4377,00.html
Ik kan h'm nu even alleen vinden op de Amerikaanse Nokia-site, maar hij komt ook gewoon naar Nederland dacht ik.
De 6340 is niet de opvolger, maar gewoon de Amerikaanse versie van de 6310.
De 6610 is meer de opvolger van de 6510 lijkt me, hoewel hij ook in de 6-serie valt.

http://www.nokia.com/nokia/0,,4377,00.html
Ik kan h'm nu even alleen vinden op de Amerikaanse Nokia-site, maar hij komt ook gewoon naar Nederland dacht ik.
Verwijderd
Dan kan je qua tijdsbestek waarschijnlijk het beste de 6100 nemen want die schijnt dit jaar nog uit te komen las ik in de telegraaf van vandaag!Gizmoke schreef op 19 november 2002 @ 16:25:
Ik wacht op de 7250, 6800, of 6100.
Verwijderd
De 6650 is wel degelijk voor het grote publiek bedoeld hoor.. het is de 1e UMTS telefoon van nokia die nu nog aan allerlei UMTS testen wordt onderworpen maar wel degelijk voor de consument beschikbaar komt.. geen prototype dus.. hij is wel wat groter.. maarja dat krijg je met al die functies!wicher schreef op 19 november 2002 @ 16:01:
De 6650 is volgens mij echt niet bedoeld als serieuze consumententelefoon, meer als UMTS-prototype. Hij is ook behoorlijk groot, heeft een externe antenne, en een ingebouwde camera.
Dat is gewoon de Europese Nokia site.. de amerikaanse site is http://www.nokiausa.com/wicher schreef op 19 november 2002 @ 16:01:
beetje off-topic, maar ik begrijp langzamerhand geen fuck mer van die Nokia nummers, geen volgordelijkheid meer?
no comment
Verwijderd
Nee ze lopen een beetje te kloten idd...Martinus schreef op 19 November 2002 @ 17:00:
beetje off-topic, maar ik begrijp langzamerhand geen fuck mer van die Nokia nummers, geen volgordelijkheid meer?
Tja, mooi ding, maar die heeft EN geen bluetooth EN geen SyncML...wicher schreef op 19 November 2002 @ 16:01:
UMTS is er voorlopig sowieso nog niet als serieus consumentenproduct, maar ook hoogstens voor telco.'s om te testen, het lijkt me dat deze telefoon ook hiervoor is.Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 16:50:
De 6650 is wel degelijk voor het grote publiek bedoeld hoor.. het is de 1e UMTS telefoon van nokia die nu nog aan allerlei UMTS testen wordt onderworpen maar wel degelijk voor de consument beschikbaar komt.. geen prototype dus.. hij is wel wat groter.. maarja dat krijg je met al die functies!
Tegen de tijd dat UMTS breed beschikbaar is is deze telefoon er alweer minstens een jaar, en is-ie alweer wat verouderd, of zijn de UMTS-kenmerken nav de tests alweer iets gewijzigd of zo waardoor hij niet meer perfect werkt. Tegen die tijd willen de mensen alweer een ander model, het lijkt me toch echt dat deze dus vooral als test bedoeld is.
Over de nummers:
Nokia gooit blijkbaar inderdaad het oude nummeringssysteem overhoop, en begint met een nieuw (gelijkend) systeem.
Verwijderd
van die nummers snap ik ook geen fuck meer wat is nou wat??wicher schreef op 20 November 2002 @ 20:56:
[...]
UMTS is er voorlopig sowieso nog niet als serieus consumentenproduct, maar ook hoogstens voor telco.'s om te testen, het lijkt me dat deze telefoon ook hiervoor is.
Tegen de tijd dat UMTS breed beschikbaar is is deze telefoon er alweer minstens een jaar, en is-ie alweer wat verouderd, of zijn de UMTS-kenmerken nav de tests alweer iets gewijzigd of zo waardoor hij niet meer perfect werkt. Tegen die tijd willen de mensen alweer een ander model, het lijkt me toch echt dat deze dus vooral als test bedoeld is.
Over de nummers:
Nokia gooit blijkbaar inderdaad het oude nummeringssysteem overhoop, en begint met een nieuw (gelijkend) systeem.
bij siemens en bij ericson/sony is het allemaal nog wel te volgen
Voor zover ik zie heeft de 6610 geen bluetooth... Ik ben namelijk op zoek naar een telefoon die dit wel heeft. Tot nu toe is de 6310i dan de beste mogelijkheid.
Of weet iemand een alternatief?
Of weet iemand een alternatief?
Verwijderd
Hou het voorlopig maar op mijn 6310i-tje en als er een nieuwe gekocht wordt wordt het de 6100i als die er komt!
Verwijderd
Komt volgend jaar nokia 8910i uit met bluetooth, helaas is dit een duur design toestel dus niet echt te vergelijken met 6310i
Hmmz, topicstarter geeft aan dat hij de T68i wel heeft overwogen, maar het een vrouwentelefoon vindt. Wat denk je van de Siemens S55? Smaak is subjectief, maar ik vind hem erg mooi
"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
Pagina: 1