Conflict Maxtor en Western Digital

Pagina: 1
Acties:

• Bucket
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-03 09:57
Heb afgelopen weekend m'n server opnieuw ingedeeld... dit hield voor het grootste gedeelte in het vervangen van 1 van de 2 maxtors (2B020H1 --> 20GB / 5400rpm) door een Western Digital (WD400BB --> 40GB / 7200rpm). Ik heb daarbij de WD als master gezet. Daarnaast heb ik m'n bios van nog ge-upgrade (Aopen AX34 pro II) en ook maar gelijk het OS natuurlijk opnieuw geinstalleerd (W2K AS + SP3).

Nu het probleem:
Bij het terugkopieren van de data, krijg ik regelmatig de foutmelding dat de netwerkschijf niet meer tot de beschikking is (da's dus op de XP-client)... geef ik dan de sleur-en-pleur actie nog een keer, dan gaat hij gewoon verder 8)7

Plus!!!! Heb nu 3x een heel mooi BSOD gehad :( :(

Mijn vermoeden is dat er een conflict is tussen die Maxtor en die WD. Allebei worden ze als UDMA100 gezien en daarom wil ik ze ook eigenlijk niet splitsen... dat zou betekenen dat er 1 van de 2 bij de DVD komt te zitten en schakelt hij terug naar UDMA33!! Weet niet of dat aan de kabel ligt (ja, is niet zo'n 80-polige).

Iemand bekent met dit conflict of moet ik de disken gewoon opsplitsen?

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-03 19:23

Valkyre

Kitesurf FTW!

hm ik heb ook gewoon een WD en een MAXTOR zonder problemen op dezelfde kabel
check specs maar! :D
volgens mij gaat de UDMA snelheid alleen terug als je een medium in de DVD hebt zitten!

iRacing Profiel

Verwijderd

MAxtor en WD conflict... heb zoiets ook pas meegemaakt maar dacht toen dat het aan de windows lag...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Jep zulke topics heb ik wel vaker gezien: wazige WD <-> Maxtor conflicten..

Probeer ze allebei eens op een aparte IDE kanaal aan te sluiten :)

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2025
Als je nou de 2e schijf toch eens op de secundary zet, is het probleem dan afgelopen?
Want dan weet je of het inderdaad daar ook echt aan ligt.

Daarna kun je dan overwegen wat belangrijker is, een dvd speler of een snelle schijf.

En je kunt altijd ook nog een extra IDE controller kaartje kopen en die er bij in zetten toch?!
suc6

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:49

Youk

Volvo For Life

het is mij tot nu toe nog maar 1 keer gelukt om een WD en een Maxtor op dezelfde IDE aan te sluiten, dat is met een WD van 1,6GB en een Maxtor van 170 Mb (yep MegaByte); voor de rest alle andere combinaties die ik getest heb tussen deze twee merken kwam ik tot de conclusie dat het niet werkte => werden gewoon niet gevonden door de bios, enige oplossing was dan om ze beiden op een apparte IDE aan te sluiten (dus 1 op primary en 1 op secondary)

Volvo Classic Club Belgium

• LMD
  • Niet online

LMD

Complex Minded

Als je een western digital met iets anders op de schijf doet heeft de western digital een jumper nodig anders heeft hij problemen met het andere aparatuur dat er aan hangt dit heb ik thuis ook gehad. Totdat ik de jumpers eens had gecontroleerd en toen bleek dat de western digital wel master was maar dat dit alleen werkte als hij single was. Las ik op de HD dat er ook nog een andere optie was om die schijf als master te zetten door er een jumper in te drukken.
Zou zeggen controleer je Jumper Settings goed.

Nothing more to say...

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

A) Een DVD (of elk ander willekeurig recent Atapi-apparaat) vertraagt niet je harddisk...

Tegenwoordig zijn de IDE-controllers intelligent genoeg om ieder APP op zijn eigen snelheid aan te spreken. Er is echter een addertje onder het gras, je ATAPI wil weleens niet meer in DMA-mode draaien als er een HDD aan dezelfde kabel hangt.

Devies: Uitproberen .

Iig kunnen die 2 disks elkaar niet uitstaan, dus die moeten gescheiden worden anders gaat het geheid fout. Een extra IDE-controllertje kan ook een goede keus zijn, gewoon elk app aan zijn eigen channel . Full-Throttle ;)

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Bucket
Net een nieuwe ide-kabeltje (80-aderig) gehaald. Oftewel, besloten om de hd's fysiek te scheiden :'(

En wat schetst inderdaad mijn verbazing... ook al zit er een DVD op dezelfde kabel als de hd, toch ziet de bios de hd (in ieder geval) als gewoon 100 ipv 33. _/-\o_

Nu nog (ff) W2K opnieuw installeren (had toch niks te doen :Y))!

Thanx for the input!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Bucket schreef op 19 november 2002 @ 14:31:
En wat schetst inderdaad mijn verbazing... ook al zit er een DVD op dezelfde kabel als de hd, toch ziet de bios de hd (in ieder geval) als gewoon 100 ipv 33. _/-\o_
Da's normaal wanneer je een 80 polige kabel (en een ATA66 controller of sneller) gebruikt ;)

• Bucket
BalusC schreef op 19 november 2002 @ 14:35:

[...]
Da's normaal wanneer je een 80 polige kabel (en een ATA66 controller of sneller) gebruikt ;)
Was ff in de veronderstelling dat hij terug zou schakelen naar het langzaamste device op de kabel 8)7
Pagina: 1