Toon posts:

De tijd van mn bios loopt steeds achter?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo dan, ik heb een ECS K7S5A mobo met een AMD Athlon XP 1800+ met 512 MB DDR geheugen...

Nu is het probleem dat mn systemtray tijdklok steeds achter loopt... Als ik de tijd in de bios weer correct zet staat na een paar uurtjes de klok weer achter! Ik kijk de de afgelopen 10 minuten naar de klok en tot zo ver geen problemen, maar als ik aan het chatten ben e.d.. en niet op de tijd let loopt ie sneaky achter! Weet iemand waar het aan kan liggen?

Alvast bedankt

Verwijderd

Die bios-batterij kan niet zo snel leeglopen... Zelfs mijn Abit KT7-raid loopt nog altijd correct en op tijd.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 18 November 2002 @ 23:11:
Die bios-batterij kan niet zo snel leeglopen... Zelfs mijn Abit KT7-raid loopt nog altijd correct en op tijd.
Het kan wel- zie o.a. een topic over de GVC FR520 mobo ( :r ) die een uur of 24 geleden een laatste post had.

Maar het is wel uitzonderlijk, al heb ik wel eens bij de K7S5A gehoord van clock problemen (al heb ik er nooit last van gehad).

Oslik blyat! Oslik!

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
interresant :P, probeer anders ff een nieuw batterijtje ;)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19

Mentalist

[avdD]

Batterij lijkt me niet zo'n probleem. Als de PC eenmaal aanstaat loopt die klok echt wel.

Ik heb een pc zonder batterij die dus niet echt kan onthouden hoe laat het is, maar als ie aanstaat kan ik aan de tijd wel de uptime bijhouden :+

Het kan wel dat het klokje op het mobo verrot is, of, wat ik eens heb gehad, was dat Windows om 1 of andere reden vaag deed : alles ging heel langzaam, en zelfs de klok ging langzaam lopen. Als je de pc op het bios scherm laat staan, blijft de klok dan wel goed lopen?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Pnhers
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-08 22:05

Pnhers

--

Heb je niet ergens toevallig een verkeerde time server ingevoerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de mobo net 2 weekjes nieuw.. denk dus niet dat het aan ut batterijtje ligt!? Waar kan ik een time server instellen?

iig bedankt voor jullie reacties tot nu toe!

Verwijderd

Topicstarter
Ohja.. ik draai XP

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zet automatische tijdsynchronisatie van WinXP aan... staat je klokje altijd goed :) Kun je instellen door rechts te klikken op de klok, in de laatste tab. Bij mij werkt de standaard server die daar staat ingevuld prima...

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 12:42

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik heb dit probleem ook met een oud MSI BX-bordje en Win98. Heel irritant (heb er een keer de bus door gemist :(). Ik heb dit opgelost door een tijdsynchronisatie-progje (geen WinXP dus niet automagisch) te installeren. Maarja, als je dat vergeet te gebruiken dan loopt ie alsnog verkeerd :X

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19

Mentalist

[avdD]

GoT heeft een edit-knopje Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif wat je kunt gebruiken als je eigenlijk nog iets wou zeggen of een typo hebt gemaakt. Die monologen staan namelijk zo...saai ;)

[/tip] ;)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1