[MFC] Goed boek?

Pagina: 1
Acties:

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06 17:10
Ik heb al op de gathering lopen zoeken, en vond wel een thread over "goed boek MFC", maar daarin werd geen antwoord gegeven. Er werd alleen aangeraden eerst Visual C++ onder de knie te krijgen...

Maar goed, ik heb dus wel al voldoende Visual C++ ervaring (ook al Windows API geprogrammeerd in VC++). We zijn bezig met een bedrijfsopdracht voor school, en willen deze in MFC uit gaan voeren. Iemand suggesties voor een goed boek? Ik heb zelf goede ervaringen met Jeffrey Richter, maar weet niet of hij ook voor MFC geschreven heeft.

Brand maar los!

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Mag ik je een hele achterlijke vraag stellen?
ik doe 't maar vast :+

Waarom MFC, als je er nog een boek voor moet vinden?

:)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Ik vind dit boek wel aardig: http://www.microsoft.com/uk/mspress/books/book1338.htm misschien is dit ook nog wel wat; http://www.microsoft.com/uk/mspress/books/book14098.htm, maar ik begrijp dat dit van wat lager niveau is... er zullen er vast nog wel meer zijn (even googelen ;))

-Edit-
drm: Waarom niet MFC? Ik programmeer er zelf nu al een tijdje in, en ik hoor van alle kanten geklaag erover. Maar ik begrijp niet helemaal wat het probleem ermee is :?

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:22

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

_Mo_ schreef op 19 November 2002 @ 00:26:

-Edit-
drm: Waarom niet MFC? Ik programmeer er zelf nu al een tijdje in, en ik hoor van alle kanten geklaag erover. Maar ik begrijp niet helemaal wat het probleem ermee is :?
Ik gok dat wat drm zich hier afvraagt is waarom je een project m.b.v. MFC wil gaan doen terwijl je hier nog een boek voor moet vinden (lees, terwijl je dit nog moet gaan leren), want zo te zien is de topic starter wel bekend met andere methoden.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Creepy schreef op 19 November 2002 @ 08:48:
[...]

Ik gok dat wat drm zich hier afvraagt is waarom je een project m.b.v. MFC wil gaan doen terwijl je hier nog een boek voor moet vinden (lees, terwijl je dit nog moet gaan leren), want zo te zien is de topic starter wel bekend met andere methoden.
Ach ja, in dat geval geef ik 'm wel gelijk :)

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• riezebosch
volgens mij is dit wel aardig online (dus gratis :)) "boek"

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

• riezebosch
We willen MFC doen voor het leerelement van de opdracht. API programmeren heb ik wel genoeg van (misschien als ik me er nog een keer in verdiep dat ik het dan wel leuker ga vinden...)
Maar misschien besluiten we nog wel het in C# te gaan doen.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

_Mo_:
Ach ja, in dat geval geef ik 'm wel gelijk :)
d:)b :D

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Als je alleen de basis wilt leren is: "Visual C++ in 21 days" een heel goed boek.
Niet echt een naslag werk maar ze lopen wel door alle basis stappen heen.
Heb ik mee leren programmeren. Maar is misschien niet echt geschikt voor het "advanced" programmeer gebeuren...

Verwijderd

Uit de 'Unleashed'-serie van SAMS:
MFC Programming with Visual C++ van White, Scribner, Olafsen et al.

Zie www.samspublishing.com
$ 49.99
ISBN 0-672-31557-2
Pagina: 1